• BIST 116.316
  • Altın 161,823
  • Dolar 3,7898
  • Euro 4,6639
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 7 °C
  • İzmir 11 °C
  • Antalya 14 °C
  • Muğla 9 °C
  • Çanakkale 9 °C

Akdeniz'in En Büyük Armatörü

Akdeniz'in En Büyük Armatörü
Avrupa'nın en büyük RO-RO gemisini Almanya'da törenle denize indiren Ulusoy'un başını çektiği Roder, Taşımacılık filosuyla Akdeniz'in en büyük armatörü haline geldi.
AKDENİZ'İN EN BÜYÜK ARMATÖRÜUlusoy topluluğu, Pendik'ten kalkıp İtalya'nın Trieste Limam'na TIR taşıyacak "U.N Saffet Ulusoy" adlı Avrupa'nın en büyük gemisini Almanya'nın kuzey ucundaki Flensburg Tersanesi'nde törenle denize indirdi. Türkiye'nin Batı Avrupa ülkelerine yönelik ihracatının yüzde 60'ının RO-RO gemileriyle taşındığına dikkat çeken Ulusoy Holding Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy, "Bugün sipariş verdiğimiz yedinci gemimizi de denize indiriyoruz. Yılsonuna kadar üç tane daha gemiyi teslim alacağız. Toplam 12 adet gemilik filomuzla Akdeniz'in en büyük RO-RO armatörü biz olduk" dedi.

Nasıl Armatör olduk?
Geminin denize indirilmesi nedeniyle Flensburg Tersanesi'nde düzenlenen törende konuşan Ulusoy, kara nakliyecileri olarak nasıl armatör olduklarım anlattı: "1992 yılında Yugoslavya'da iç savaş çıkınca kara nakliyecileri Avrupa'ya mal taşımada büyük zorluklarla karşılaştı. Çilekeş nakliyeciler olarak Demirel'in dediği gibi çareler tükenmez dedik. 46 ortak bir araya geldik. Kara nakliyecilerine 'Bir tane TIR'ınız eksik olsun ama gelin deniz nakliyesine girelim' dedik. Roder'i (Ro-Ro Taşımacılar Derneği) kurarak karadaki treylerlerimizi denizden taşıdık. 46 ortakla yola çıktık bugün üye sayımız 200'e ulaştı." Almanya Flensburg'daki tersaneye yaptırdıkları gemilerin toplam değerinin 600 milyon doları bulduğunu söyleyen Ulusoy 5 yılda tamamladıkları yatırımla armatörlük konusunda tüm Avrupa'ya model olduklarını da belirtti.

Şoförlerin İtalya'ya uçmasının aliyeti 8.5 milyon $
Taşımacılıkta havayolu sektörüne de girebilecekleri sinyalini veren Saffet Ulusoy, U.N RO-RO gemilerinde çalışan şoförlerin uçakla İtalya-Türkiye arasında gidip gelmelerinin maliyetinin 8.5 milyon dolan bulduğuna dikkat çekti. Ulusoy bu konuda dernek olarak çalışmalara başladıklarını söyledi ve "Eğer sektöre girersek bu maliyeti daha aşağılara çekebilir miyiz ona bakıyoruz. Bunun fizibilite sonuçlan çıkaktan sonra gerekirse havayolu taşımacılığı sektörüne de girebiliriz" diye konuştu.

Yeni hedef İstanbullu'yu karadan denize dökmek
Uluslararası kara nakliyecilerim denize taşıyarak çığır açtıklarım söyleyen Saffet Ulusoy bundan sonraki hedeflerinin İstanbul trafiğini rahatlatacak iki Ro-Ro terminali olduğunu belirtti. Bu terminallerden yapacakları karşılıklı seferlerle köprü trafiğine alternatif olacaklarını kaydeden Ulusoy, "Bu konuda Ankara ile görüşmelerimiz devam ediyor" dedi.
Kaynak:Vatan Gazetesi-Nihal Yuvacan
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim