• BIST 102.258
  • Altın 190,236
  • Dolar 4,5836
  • Euro 5,3954
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 20 °C
  • Antalya 23 °C
  • Muğla 19 °C
  • Çanakkale 16 °C

Aliağa'da 30 milyon tonluk elleçleme

Aliağa'da 30 milyon tonluk elleçleme
Türkiye'nin önde gelen sanayi tesislerinin limanlarının bulunduğu Aliağa'da 2005'te önceki yıla göre 7 milyon tonluk artışla 30 milyon tonluk elleçleme yapıldı.
Aliağa limanlarında 30 milyon tonluk elleçleme yapıldıPetkim, Tüpraş, Petrol Ofisi gibi Türkiye'nin önde gelen sanayi tesislerinin limanlarının bulunduğu Aliağa'da 2005'te önceki yıla göre 7 milyon tonluk artışla 30 milyon tonluk elleçleme yapıldı. Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, Nemrut Limanı konteyner taşımacılığına uygun hale getirilirse Aliağa'nın Doğu Akdeniz'in en önemli ihracat üslerinden biri olacağını söyledi. Denizcilik Müsteşarlığı verilerine göre 2005 yılında Aliağa'daki liman ve iskelelerden 12 ayda 10 milyon ton yükleme, 20 milyon ton boşaltma olmak üzere toplam 30 milyon ton elleçleme yapıldı. 2004 yılında ise Aliağa limanlarında 6 milyon ton yükleme, 17 milyon ton boşaltma olmak üzere toplam 23 milyon tonluk elleçleme yapılmıştı. Aliağa'da başta Nemrut bölgesindeki iskeleler olmak üzere Petkim, Petrol Ofisi, LPG- LNG depolama kuruluşları ve TÜPRAŞ Rafinerisi'nin iskeleleri bulunuyor. 2005 yılı boyunca Aliağa'daki iskelelere toplam 3 bin 854 gemi geldi. 2005'de bin 773 Türk bandıralı gemi Aliağa iskelelerine gelirken, 2 bin 81 yabancı bandıralı gemi de yükleme ya da boşaltma yapmak üzere ilçedeki iskeleleri kullandı. Aliağa limanlarından 2005 yılında yapılan 10 milyon ton yüklemede ilk iki sırayı inşaat demiri ve motorin aldı. Türkiye'nin en önemli petro-kimya, rafineri ve enerji kentlerinden biri olan Aliağa'ya gelen gemiler 5.5 milyon tonluk ham petrol getirdi. Nemrut Körfezi yeniden yapılandırılmalı'Aliağa Ticaret Odası Başkanı ve TOBB Ticaret Odaları Konsey Üyesi Adnan Saka, büyük tonajlı gemilerin Alsancak Limanı'na giremeyerek başka limanlara gitmesinin ülke ekonomisi için büyük kayıplara yol açtığını söyledi. Saka, "Nemrut Körfezi giderek büyüyor. Bölge her gün artan ticari hacme sahip. Bölgede yeniden yapılandırmaya ihtiyaç var. Ege Bölgesi'nde büyük tonajlı gemilerin yanaşacağı derinlikte liman olmaması ithalat ve ihracatın önemli bir kısmının Yunanistan'a kaymasına yol açıyor. Ege'nin bu kaybını doğal derinliğe sahip Nemrut Körfezi giderebilir. Nemrut, yeniden yapılandırılarak konteyner taşımacılığına uygun hale getirilebilirse Aliağa, Doğu Akdeniz'in en önemli ihracat üslerinden biri olabilir" dedi. Nemrut Körfezi'nin, gemilerin emniyetli bir şekilde yanaştığı yer olmasının yanında, kapalı liman görünümü özelliği taşıdığını da söyleyen Saka, yoğun gemi trafiği paralelinde, yükleme-boşaltma miktarında da her yıl artış görüldüğünü söyledi. Aliağa Organize Sanayi Bölgesi'nde 400 fabrikanın kurulmaya başlandığını belirten Saka, "Ege Bölgesi ve İzmir'in 30-40 metre derinliğe ulaşan ciddi bir yük limanına acil ihtiyacı bulunuyor. Alsancak, konteyner depolama konusunda yetersiz olduğu gibi kentin içinde kalmış durumda. Konteyner depolama olayının Nemrut Limanı'na kaydırılması lazım. Nemrut'ta konteyner depolama alanları oluşturulması gerekiyor. Yeniden yapılandırılacak bir Nemrut Limanı'nın sadece Ege'nin değil tüm Türkiye'nin ihracatına büyük katkısı olacaktır" dedi.Kaynak:Dünya Gazetesi/Perşembe RotasıDenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim