• BIST 101.892
  • Altın 190,254
  • Dolar 4,6043
  • Euro 5,3842
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 21 °C
  • Antalya 22 °C
  • Muğla 17 °C
  • Çanakkale 18 °C

ALTO'dan Kuzey Ege limanına destek

ALTO'dan Kuzey Ege limanına destek
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka Kuzey Ege Limanı’nın, ulusal ve küresel ölçekte artan yük ihtiyacına cevap verecek nitelikte bir liman olacağına işaret etti.
Aliağa Ticaret Odası Başkanı ve TOBB Ticaret Odaları Konsey Üyesi Adnan Saka, Çandarlı körfezine kurulması düşünülen Kuzey Ege (Çandarlı) Limanının, bölgede tesislerin hızla kurulmakta olduğu Aliağa organize Sanayi Bölgesi ALOSBi yatırımcıları için önemli bir konteyner ve araç yükü ihracat noktası olabileceğini söyledi.Projenin devlet tarafından 1976 yılından bu yana gündemde tutulmasına karşın bugüne kadar bir adım atılamadığını söyleyen Saka, “proje gündeme geldiğinden bu yana tam 30 yıl geçmiş. Bu süre içinde Aliağa ve Bölgemiz çok değişti. İzmir Alsancak Limanı, İzmir’in büyümesiyle kent merkezinde kaldı. İzmir Alsancak Limanı, Aliağa Nemrut iskeleleri ve Kuzey Ege Limanı birbirine çok yakın bir bölgede yer alıyor. Bu kadar devasa yatırımların her zaman yapılabilmesi mümkün değil. Bu üç liman ve ihracat noktasının durumlarının çok iyi araştırılarak ortaya konması gerekiyor. Ancak yapılacak olan böylesi bir bilimsel çalışma ile hangi projenin öne çıkarılacağı ya da hepsinin birlikte yapılmasına en sağlıklı şekilde karar verilebilir.” dedi.Kuzey Ege Limanı’nın, sadece İzmir Limanı'nın bir alternatifi değil; ulusal ve küresel ölçekte artan yük ihtiyacına cevap verecek nitelikte bir liman olacağına işaret eden Saka, “Liman, 2.500 hektarlık stoklama alanı ile Akdeniz'in en büyük, dünyanın da ilk on limanı arasına girebilecek kapasite öngörülüyor.  Üçüncü kuşak, Panamax-Post Panamax gibi transit gemilerin yüklerini boşaltabileceği, depolayabileceği bir liman niteliği taşıyor. Bunun için bu tür projelerde bölgesel durumların, ihtiyaçların ve fizibilitelerin çok iyi yapılması lazım. Artık ülke olarak ister kamu ister özel sektör olsun, kaynakların rantabl kullanılması gerekiyor. Kurulması düşünülen liman ve tersane kompleksinin Türkiye’ye Doğu Akdeniz’de avantaj sağlayabilecek ve denizcilikte lider yapabilecek nitelik ve değerde yapılması gerekiyor.” dedi.“Bize göre hem Nemrut Limanının hem de Kuzey Ege Limanının yapılması yerinde olabilir.” Diye konuşan Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, “Zaten Nemrut, özel şirketlere ait iskelelerden oluşuyor ve bu şirketler yoğunlukla kendilerine çalışıyor. Ayrıca en önemli noktalardan biri de Nemrut’ta Konteyner taşımacılığı için gerekli altyapı mevcut değil. İzmir Alsancak Limanı konteyner ve Araç yükleme için uygun ve kullanılıyor ancak İzmir’in hızla büyüyerek bu limanın kent merkezinde kalması çeşitli güçlükleri beraberinde getiriyor. Tüm bu özel bölgesel ve kentsel durumlar göz önüne alınarak Kuzey Ege (Çandarlı) Limanı’nın yapılabilirliğinin değerlendirilmesi daha doğru bir yöntem olacaktır.” dedi.Kuzey Ege Limanının 400 tesisin kurulacağı ve yaklaşık 60 bin kişinin doğrudan istihdam edileceği ALOSBİ’ye çok yakın bir bölgede düşünüldüğünü söyleyen Saka, “Kuzey Ege limanı, Aliağa’da kurulmakta olan Türkiye’nin özel sektör eliyle yapılan en büyük Organize Sanayi Bölgesi (ALOSBİ) yatırımcıları da bölgede ürettikleri ürünlerini ihraç etmek için bölgeye çok yakın bir liman olabilir. Bu limanın Aliağa’nın geçiş trafiğine ve Nemrut’a geçişe yeni yük getirmeyecek şekilde planlanmasıyla konteyner ve araç yük limanı olarak, kalan bölümünün de tersane olarak değerlendirilerek bölgemize faydalı olabileceğini düşünüyorum.” dedi.DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim