• BIST 101.090
  • Altın 200,828
  • Dolar 4,7878
  • Euro 5,6116
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 21 °C
  • Antalya 22 °C
  • Muğla 15 °C
  • Çanakkale 18 °C

Arkas 16. gemisini teslim aldı

Arkas 16. gemisini teslim aldı
Arkas Holding, 25 milyon Euro'ya Türkiye'nin en büyük konteyner gemisine sahip oldu. Marguerite A. gemisiyle birlikte Arkas'ın ticaret filosundaki gemi sayısı 16'yı buldu.
ARKAS 16. GEMİSİNİ TESLİM ALDIArkas Holding, 25 milyon Euro'ya Türkiye'nin en büyük konteyner gemisini satın aldı. Marguerite A adındaki 184 metre uzunluğundaki bu gemiyle birlikte Arkas'ın ticaret filosundaki gemi sayısı 16'yı buldu. Arkas Holding daha önce sipariş verdiği ve aynı özellikleri sahip beş gemiyi ise biri temmuzda olmak üzere 2008'e kadar teslim alacak. Böylece Arkas'ın filosundaki gemi sayısı 21'e ulaşacak.

Geçtiğimiz yıl 519 milyon dolar ciroya imza attıklarını, bu yıl ise 800 milyon doları hedeflediklerini belirten Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, 'Çin'le direkt ticarete başlanması gemiciliğe olan talebi iki-üç kat artırdı. Biz de bu talebe yetişmeye çalışıyoruz' dedi.

Türkiye'deki tersanelerin yabancı yatırımcılar tarafından sipariş yağmuruna tutulduğunu, bu nedenle de yurtdışında gemi yaptırmak zorunda kaldıklarını belirten Arkas, 'Bütün dünya bu trendden yararlanmak için yatırımlarını hızlandırıyor. Çin pazarı cazibesini kaybetse bile Hindistan sırada bekliyor' diye konuştu.

Filoya yeni eklenen Maguerite A gemisinin bir eşinin temmuz ayında İzmir'de teslim edileceğini anlatan Lucien Arkas, şunları söyledi: 'Yani iki gemi bize 50 milyon Euro'ya mal oldu. Bu Türkiye'de bir fabrika kurmakla eşanlama geliyor. Bunun dışında yine aynı tersaneden dört gemi daha almayı planlıyoruz. Onların teslim tarihi ise 2007 ve 2008 olacak.'

Dünya devine gemi kiralıyor

Yeni alınan gemilerin Türkiye karasuları için çok büyük olduğunu anlatan Lucien Arkas bu gemilerin, denizcilikte dünya devi olan şirketlere kiraya verileceğini söyledi. Türkiye'nin artık krizle karşılaşmayacağına olan inancını dile getiren Arkas 'Türkiye artık kriz falan dinlemez.1999 yılından başlayarak her yıl gemi sipiraşi verdim. 2001 yılı kriz yılıydı. Aynı zamanda yurtdışında da kriz vardı. En ucuz gemileri de o zaman sipariş ettik. Keşke daha çok sipariş verseymişiz diye düşünüyorum. Türkiye beni her zaman yanıltıyor. Ben her zaman olaya çok pozitif bakarım. Buna rağmen Türkiye her zaman düşündüğümden çok daha fazlasını yapıyor' dedi.

Yüzde 20 büyüdü

Geçen yılı yüzde 20'nin üzerinde büyüme ile kapattıklarını anlatan Arkas, 'Geçen sene 519 milyon dolar ciro yaptık. Bu seneki hedefimiz 800 milyon dolar ciroyu yakalamak. Çin'le direkt ticarete başlanması gemiciliğe olan talebi iki-üç kat artırdı. Mesafe uzadıkça gemilerin denizlerde geçirdiği süre uzuyor. Bu da şirketlerin daha çok gemi bulundurmasına neden oluyor. Çin'in de duracağı yok gibi. Çin biterse sıra Hindistan'da diyorlar. Bu da söz konusu talebin daha da süreceğini gösteriyor' şeklinde konuştu.

4 milyon Euro'luk vagon yatırımı

Dış ticareti Anadolu'daki şirketlerin kapısına kadar götürme amacıyla demiryolu taşımacalığına da girdiklerini anlatan Lucien Arkas, 'Örneğin Çin'den konteyner'ı yükleyeceğiz. Limana getireceğiz. Oradan demiryolu ile şehirlere ve hatta şirketlerin kapısının önüne kadar malı teslim edeceğiz. Şu anda 200'ü aşan vagonumuz var. Devamlı vagon siparişi veriyoruz. 2005 sonunda hedefimiz 300 vagona ulaşmak. İleride lokomotif kullanmamıza da izin çıkmasını bekliyoruz. Her bir vagonun maliyeti 20-30 bin Euro. Toplamda, gemiler kadar olmasa da 3-4 milyon Euro gibi bir yatırım gerekiyor' dedi. Arkas, vagonların bu sektörde kendisini kanıtlamış bir ülke olan Romanya'dan alındığını da sözlerine ekledi.

'İzmir Limanı'na talibiz'

İstanbul Ambarlı'da bir limanları olduğunu belirten ve bu alanda büyümek için özelleştirme kapsamında bulunan İzmir Limanı'na da talip olduklarını kaydeden Lucien Arkas, şöyle devam etti: 'İzmir Limanı'na talibiz. Şu an için ihaleyle ilgili bilgiler kesinleşmiş değil. Bu sene içerisinde bunun netleşmesini bekliyoruz. Liman beşe bölünüp satılırsa işimize gelmez. Bizim istediğimiz tamamının özelleştirilmesi. İhaleye tek başımıza girmiyoruz. İzmir'in önde gelen yaklaşık 35 sanayicisi ile birlikte giriyoruz. Teklif benden geldi, onlar da destek verdi.'

Marguerite günde 11 ton su üretiyor

Arkas Holding'in filosunun 16'ncı gemisi olan Marguerite A, Alman Peene Werft tersanesinde yapıldı. 184 metre uzunluğunda, bir konteyner gemisi olan Marguerite A, taşıma kapasitesi açısından Türkiye'nin en büyük konteyner gemisi. 22 bin ton ağırlığındaki gemi, 1530 konteyner taşıyor. 19.5 mil sürati var. Üç yıl önce sipariş edilen geminin yapımı sekiz ay sürdü. Maliyeti ise 25 milyon Euro oldu. Margueirite A, 15 bin 600 beygir gücünde motora sahip, 15 personelin çalıştığı gemide, gerekli elektrik enerjisi ve içme suyu içeride üretiliyor. İstanbul'da elektrik kesintisi durumunda küçük bir bölgeyi aydınlatacak kadar enerji üreten gemide günlük su üretme miktarı ise 11 ton. Günde 47 ton yakıt harcayan geminin yakıt kapasitesi 1260 metreküp. Tam dolu depoyla yola çıkan gemi 25 gün yakıt almadan seyahat edebiliyor. Bu sürede ise 10 bin mili aşkın yol katediyor.
Kaynak:Akşam GazetesiDenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim