• BIST 77.871
  • Altın 600,73
  • Dolar 2,2453
  • Euro 2,8412
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 8 °C

Avrasya Tüneli sessiz sedasız ilerliyor

Avrasya Tüneli sessiz sedasız ilerliyor
Temeli 2011’de atılan ve 2015’te tamamlanması planlanan Avrasya Karayolu tüneli biri gidiş, biri geliş olmak üzere iki katlı olacak. Tünelden sadece otomobil ve minibüsler geçebilecek.

Temeli 2011’de atılan ve 2015’te tamamlanması planlanan Avrasya Karayolu tüneli biri gidiş, biri geliş olmak üzere iki katlı olacak. Tünelden sadece otomobil ve minibüsler geçebilecek.

Marmaray açılışında Başbakan’ın “Marmaray’a kardeş kazandıracağız” sözleriyle işaret ettiği Avrasya Tünel Projesi tüm hızıyla ilerliyor. İki yakayı 106 metre derinde birleştiren tünelin 2015 yılında açılması planlanıyor. Tünelle Kazlıçeşme-Göztepe arası otomobille 15 dakikaya inecek.
Asya ile Avrupa arasında boğazın altından demiryolu ulaşımı sağlayan Marmaray’ın açılışının ardından gözler, iki kıtayı birbirine karayoluyla bağlayacak Avrasya Tüneli Proje’ne çevrildi. Başbakan Erdoğan’ın önceki gün Marmaray açılış töreninde “Marmaray’a kardeş kazandıracağız” sözüyle işaret ettiği Avrasya Tünel Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Temeli 26 Şubat 2011’de atılan proje kapsamında Cankurtaran sahili ile Haydarpaşa arasında inşa edilecek ‘İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi’nin tamamlanmasıyla Kazlıçeşme ile Göztepe arasında 100 dakikaya varan seyahat süresi 15 dakikaya kadar inecek. İstanbul Boğazı’nın altından Avrupa ve Asya yakasını karayoluyla bağlayacak projede deniz tabanının altından geçecek tünel 5,4 kilometre uzunluğunda olacak. Güzergahın tamamı ise 14,6 kilometre. Karayolu tüneline ek olarak tünele ulaşacak mevcut yollar da genişletilecek. Boğaz’ı geçen mevcut iki köprüyle bağlantılı olarak planlanan tünel olumsuz hava koşullarından etkilenmeyecek şekilde tasarlandı.

İki katlı tünel

Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki trafiği hafifletmeyi hedefleyen proje, biri geliş, diğeri gidiş olmak üzere iki katlı karayolu şeklinde inşa edilecek. Tünel, Boğaz zeminindeki kayalara tünel açma makinesi aracılığıyla inşa edilecek. Zemin özel tasarlanan makinelerle kazılıyor ve günlük ilerleme hızı 8-10 metre. Deniz tabanının altına inşa edilecek 5,4 km uzunluğundaki tünelin maliyetiyse 1.1 milyar dolar. Kamyon, otobüs ve motorsiklet gibi iki tekerlekli araç trafiğine kapalı olacak tünelden yalnızca otomobil ve minibüsler geçiş yapabilecek. Tünelden geçişin 4 dolar + KDV olması planlanıyor.

Marmaray’a kardeş

Marmaray’ın ardından Boğaz’ın ikinci tüp geçidi olacak Avrasya Tüneli, Başbakan Erdoğan’ın deyimiyle Marmaray’ın kardeş projesi. İstanbul’un iki yakasını bu kez karayoluyla birbirine bağlacak tünel, Marmaray’ın yaklaşık 2 kilometre güneyinden geçecek. Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen tünelin projelendirilmesi, inşaası ve yaklaşık 26 yıllık işletmesi Türk-Kore ortak girişimi Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. tarafından yapılacak.

BOĞAZ’A TÜNEL FİKRİ 19. YÜZYILDAN

İstanbul Boğazı’nı tünelle geçme fikri ilk kez 19. yüzyılda ortaya atıldı. Ancak dönemin siyasi ve teknik koşulları nedeniyle sadece fikir aşamasında kaldı. 20. yüzyıl boyunca, dünyanın çeşitli bölgelerinde İstanbul Boğazı’na benzer nitelikler taşıyan noktalarda çok sayıda karayolu tüneli inşa edildi. 1997’de İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına hazırlanan Ulaşım Master Plan’ı bulgularına göre “yeni Boğaz geçişi” için 2003’te bir ön fizibilite çalışması yapıldı. Fizibilite sonuçları, bir karayolu tünelinin ‘fizibilitesi en yüksek çözüm’ olarak tünel tavsiye edildi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 2005 yılında Nippon Koei Co. Ltd. şirketine yeni tünel geçişinin güzergah seçeneklerini inceleyen bir fizibilite çalışması yaptırdı. Mevcut iki köprü de dikkate alınarak planlanan tünelin konumunun Boğaz geçişlerinde sağladığı eşit dağılım, tünel uzunluğunun kısa olması sonucunda en düşük yatırım maliyeti ve inşaat şantiyelerinin ve işletme tesislerinin (gişeler, işletme binası) kurulması için yeterli alanın mevcut olması projenin mevcut güzergahını belirleyen kriterler arasında öne çıkıyor.

Sayılarla Avrasya Tüneli

-Tünelin Boğaz geçişi 5,4 km olacak.
 -İki yaka 106 metre derinde birleştirilecek.
 -Tünelin maliyeti 1,1 milyar dolar.
 -Projenin toplam uzunluğu 14,6 km olacak.
 -Tüp geçidin çapı 14,5 metre olacak.

En uzun tünel Japonya’da

- Brooklyn-Battery Tüneli, New York(1950) Uzunluk: 2 bin 779 metre
- Holland Tüneli, New York(1927) Uzunluk: 2 bin 608 metre
- Queens-Midtown Tüneli, New York(1940) Uzunluk: 1955 metre
- Lincoln Tüneli, New York(1957) Uzunluk : 28 kilometre
- SMART Tüneli, Kuala Lumpur(2007) Uzunluk: 9 bin 700 metre
- Seikan Tüneli, Japonya(1988) Uzunluk: 54 kilometre
- Manş tüneli; İngiltere - Fransa Uzunluk: 51 kilometre.

avrasya-tuneli.jpg

avrasya.jpeg

avrasya1.20131031121808.jpg

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim