• BIST 94.541
  • Altın 194,542
  • Dolar 4,7355
  • Euro 5,5009
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 16 °C
  • İzmir 24 °C
  • Antalya 23 °C
  • Muğla 16 °C
  • Çanakkale 19 °C

Azeri gazını taşıyacak TANAP Projesi'nin Çanakkale etabı başladı

Azeri gazını taşıyacak TANAP Projesi'nin Çanakkale etabı başladı
Azerbaycan gazını Türkiye üzerinden Avrupa’ya taşıyan ve çalışmaları uzun zamandır devam eden Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı Projesi’nin Gönen etabında çalışmalar başladı.

Azerbaycan gazını Türkiye üzerinden Avrupa'ya taşıyan ve çalışmaları uzun zamandır devam eden Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı Projesi'nin Gönen etabında çalışmalar başladı. Ardahan'dan başlayan ve Çanakkale il sınırına dayanan TANAP projesi ile Avrupa'ya geçecek doğalgazı taşıyacak borular ise tamamen yerli üretim ile elde ediliyor.

TANAP Demiryolu ile Hatay Osmaniye'de bulunan Toprakkale İstasyonundan tren vagonlarına yüklenen borular, Bandırma Limanına ulaştı. Bandırma Limanı'nda başlayan çalışmalarla tırlara yüklenen borular Gönen'in Ilıcak kırsal mahallesi yakınlarına kurulan lojistik alanına naklediliyor. 68 kilometrelik hat için yapılacak çalışmaların 6 ay süreceğini belirten Arkas Lojistik TANAP Operasyon Şefi Ersan Arslanyılmaz, boyları 10-14 metre arasında değişen boruların Tosçelik'in Osmaniye'deki fabrikasında yerli üretimle imal edildiğini söyledi.

Kars'ın Posof ilçesinden başlayan hat çalışmalarının Çanakkale'de ikiye ayrılarak Bulgaristan ve Yunanistan üzerinden iki ayrı hat halinde devam edeceğini ifade eden Arslanyılmaz, "Bu proje Azerbaycan doğalgazın Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaştırılmasını sağlıyor. Toplam uzunluğu bin 850 kilometre. Bunun 19 kilometresi Marmara Denizi'nin altından geçecek. Boru çekmeye Ardahan'dan başladık. Ardahan, Kars, Erzincan, Sivas, Yozgat-Yerköy, Kırıkkale, Ankara, Eskişehir, Bursa-Mustafakemalpaşa ve şimdi de Bandırma'dayız. Burada da yaklaşık 68 kilometre boru sevkiyatımız var. Günde 15-20 tır sevkiyat yapabiliyoruz ve her tırla 2 boru sevk edebiliyoruz" dedi.

TANAP boru hattının boruları yerli üretimle temin edilirken, dirsek kısımları ile Marmara Denizi altından geçecek korozyona dayanıklı boruların ise Çin'den ithal edileceği öğrenildi. 

DENİZ HABER AJANSI

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim