• BIST 77.821
  • Altın 587,41
  • Dolar 2,2195
  • Euro 2,8755
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 10 °C

Beşiktaş Denizcilik filosunu büyütüyor

Beşiktaş Denizcilik filosunu büyütüyor
İlk iki gemiye Beşiktaş Kazakhstan ve Beşiktaş Azerbaijan adını verdiklerini açıklayan Beşiktaş Denizcilik Şirketler Grubu CEO'su Yavuz Kalkavan "Bu gemilerimiz Türk bayraklıdır ve Türk personeli ile çalışacaktır" dedi.

Beşiktaş Denizcilik filosunu büyütüyor

İlk iki gemiye Beşiktaş Kazakhstan ve Beşiktaş Azerbaijan adını verdiklerini açıklayan Beşiktaş Denizcilik Şirketler Grubu CEO'su Yavuz Kalkavan "Bu gemilerimiz Türk bayraklıdır ve Türk personeli ile çalışacaktır" dedi.

Beşiktaş Denizcilik Şirketler Grubu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Yavuz Kalkavan, Beşiktaş Denizcilik filosu için Güney Kore Daehan Tersanesi'nde inşa ettirdikleri 4 adet 170.500 dwt Capesize dökme yük gemisinden birincisini bu ay, ikincisini eylül ayında teslim alacaklarını açıkladı. Kalkavan "İlk 2 gemimize Beşiktaş Kazakhstan ve Beşiktaş Azerbaijan adlarını verdik. Bu gemilerimiz Türk bayraklıdır ve Türk personeli ile çalışacaktır. Gemilerimizin isimlerini Türk cumhuriyetlerinin isimlerinden seçmemizin sebebi bu devletlere gönderdiğimiz kardeşlik mesajını vurgulamaktır" dedi.

Kalkavan, Beşiktaş Denizcilik Şirketler Grubu olarak bir taraftan Yalova Altınova Bölgesi'ndeki en son tekniklerle donatılmış Beşiktaş Gemi İnşa ve Onarım Tersanesi'nde gemi inşaatı yanında, her türlü geminin, konteyner gemilerinin, tankerlerin, ro-ro'ların ve araç taşıyıcı gemilerin büyük onarımları ile panamax tonajlarına kadar gemilerin kuruhavuz onarımlarını yaptıklarını belirtti.

Kalkavan açıklamasına şöyle devam etti:

"Beşiktaş Tersanesi'nde gemi inşa ve onarım faaliyetlerini bir arada yürütüyoruz. Beşiktaş Gemi İnşa Tersanesi'ni planlarken gemi inşa ve gemi onarım olanaklarını çok ön planda tutarak tersane alanında adeta iki ayrı yatırımı gerçekleştirdik. Gemi onarımını ve bakımını bizim için ana faaliyetlerden biri gördük ve geliştirdik. İstanbul, Marmara, İzmit Körfezi bölgeleri gemi tamiri piyasasındaki konumları itibariyle son derece cazip coğrafi bir imkânı ortaya koyuyor. Avrupa'da artık ağır sanayi olarak kabul edilen gemi tamir hizmeti çok zorlaşıyor. İşçilerin sosyal hakları, sendikaların tersaneler üzerinde yaptıkları baskılar, çalışma saatlerine getirilen kısıtlamalar nedeniyle Avrupa tersaneleri faaliyetlerini son derece zorlukla götürüyor veya bazıları kapanıyor. Bu nedenle Türkiye'deki tamir tersanelerinin önemi artıyor. Gelecek dönemde bu önem daha da artacak ve Avrupalı armatörlük firmalarının gemilerini onarım için Türk onarım tersanelerine göndermeleri oranı yükselecek."

Panamax'a kadar gemiler havuzlanıyor

Kuru havuzun panamax tip gemileri alabilecek şekilde ölçülendirildiğini işaret eden Kalkavan "40 metre iç genişliğinde ve 235 metre uzunluğundadır. Tersanede gerek kendi personelimiz ve gerekse alt üstlenici firma personeli olarak bin kişi çalışmaktadır. Boya ikmalcilerimiz Jotun, International, Hempel, Sigma, Chugoku, Amerion ve Marine Line olmaktadır" dedi.

Filoya 1 milyon dwt'ye yakın yeni inşa gemi katıyor

Tersanede kule vinçleri, Jib kreynler, gantry kreynlerin hizmet verdiğini söyleyen Kalkavan ayrıca cherry pickers, telehandler, forklift, bobcats gibi özellikli araçlar bulunduğunu ve kuruhavuzda günde 30 ton sac işleme kapasitesine sahip olduklarını vurguladı.

Kalkavan şöyle devam etti:

Atölyeleri çok kapsamlı taleplere cevap verecek şekilde donattık. İnsan kaynaklarını doğru verimlilikte yönlendirmek üzere, atölyelerden, kuruhavuzdan, depolama, lojistik alanlarından ve ulaşım hatlarından meydana gelen entegre bir yapı oluşturduk. Bir de grubumuzun her konuda önem verdiği şekilde insan kaynaklarını doğru deneyimde, doğru verimlilik alanlarında en üst faydayı yaratacak şekilde bir araya getirdik."

Yılda 40-50 arasında gemiye onarım servisi verebildiklerine işaret eden Kalkavan "Kuruhavuzda ise gemilerin büyüklükleri esas alınmakta kaydıyla iki gemiye hizmet verilebilmekte. Yine 500 mt'lik onarım iskelesinde de bir gemiye olmak üzere toplamında 3 geminin aynı anda onarım hizmetini yürütebiliyoruz" dedi. Beşiktaş Denizcilik olarak Güney Kore'nin Deahan Tersanesi'ne 4 adet 170.500 dwt'lik dört adet capesize kurudökmeyük gemisi siparişi verdiklerini hatırlatan Kalkavan bu gemilerden ilk ikisi olan Beşiktaş Kırgızhstan'ın ve Beşiktaş Azerbaijan'ın halen donanım işlerinin devam ettiğini ve birinci gemiyi bu ay, ikinci gemiyi eylül ayında teslim alacaklarını söyledi.

Gemilerin 289 metre tamboy, kemerler arası genişlik 45 metre, derinlik 24.2 metre, dizayn draftı 16.5 metre olduğunu belirten Yavuz Kalkavan gemiler hakkında şu teknik bilgileri verdi:

"Gemilerin ana makinesi MAN B&W 6S70MC-C ve 91devir/dk'da 18.660 kW azami veya normal devamlı seyirde 87.9 devir/dakika'da 16,794 kW güç üretmektedir. Gemilerde 28+6 Süveyş personeli olmak üzere 34 gemiadamı bulunmaktadır. Det Norske Veritas klasında inşa edilmişlerdir ve Tmon Clean gibi önemli bir klas özelliğine de sahiptirler. Deahan Tersanesi'nde her inşa edilen gemi için olduğu üzere model testleri, atölye testleri, dwt ölçüm testleri rıhtım ve deniz testleri yapılmıştır. Dört adet Capesize eş kuru dökmeyük gemisi hizmete girdiğinde filomuzun büyüklüğü kademeli olarak eylül ayında 341.000 dwt ve son iki gemi de filomuza katıldığında 682.000 dwt artmış olacaktır."

Kaynak: Osman Öndeş - Referans Gazetesi

www.DenizHaber.Com.tr

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim