• BIST 102.410
  • Altın 186,636
  • Dolar 4,4877
  • Euro 5,2816
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 23 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 31 °C
  • Muğla 30 °C
  • Çanakkale 25 °C

Boğazı kimse riske atamaz!

Boğazı kimse riske atamaz!
Recep Canpolat, Dünyanın en tehlikeli su yolu olduğu IMO tarafından tescillenen Türk boğazlarına kılavuz kaptan ve römorkör almadan giren gemileri yazdı.
Dünyanın en tehlikeli su yolu olduğu IMO tarafından tescillenen Türk boğazlarına kılavuz kaptan ve römorkör almadan giren gemiler hem kendilerini hem Boğaz çevresinde yaşayan 12 milyon insanı riske atıyor KIYI Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri (KEGKİ) Genel Müdürü Mehmet Habib Soluk, batan TDİ'ye ait 'Yakıt 1' tankeri ve yalılara çarpan 'Aradosh' gemisi ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. VTS Merkezinde bir basın toplantısı düzenleyen Soluk, 'VTS gemiye gerekli tüm uyarıları yapmıştır. Çarpma olayında bizim yapabileceğimiz başka bir şey kalmamıştır' dedi. Boğazdan geçen gemilerin son derece düşük olan bir maliyetten kaçarak kılavuz kaptan ve römorkör almadıklarına dikkat çeken Soluk, 'Bu gemiler hem kendi emniyetlerini hem de boğazda yaşayan milyonlarca insanı tehlikeye atmaktadır. Kimse boğazı ve milyonlarca insanı tehlikeye atamaz' açıklamasında bulundu. BİLGİ SİSTEMİ

KEGKİ Genel Müdürü Soluk, ‘VTS bir bilgi sistemidir. Gemilere bulundukları pozisyon ve trafik durumu hakkında bilgi verir. Onların kaza yapmasını engelleyemez' dedi. Türk boğazlarının çok farklı ve tehlikeli bir su yolu olduğunu gemiler in boğazdan geçerken 12 değişik yerde keskin dönüşler yaptığını hatırlatan Soluk, boğazlardaki gemilerin seyir zorluğuna dikkat çekti. Soluk, 'IMO, boğazları kullanan gemilere kılavuz kaptan almalarını şiddetle tavsiye ediyor. Kılavuz kaptan ve römorkör almayan gemilere TBGTH'nin bilgi verme ve yönlendirme dışında yapabileceği birşey yoktur' diye konuştu.
TDİ TANKERİ

Geçen hafta Samatya'da 60 ton mazot yüküyle batan TDİ tankeri 'Yakıt 1' ile ilgili de bilgi veren Soluk, 'Geminin kontrolümüzde batmasını sağlayarak büyük bir felaketi önledik' dedi. Soluk şu açıklamayı yaptı: 'Yakıt 1 tankeri, makine dairesinin hem sancak hem de iskele tarafından su alarak kayalıklara doğru sürükleniyordu. Tankerin kayalıklara çarparak parçalanması yakıtın denize dökülmesine ve büyük bir çevre felaketine neden olacaktı. Bu nedenle kayalıklara çarpmadan kontrollü bir şekilde ‘tumba’ olarak batmasını sağladık'. Gemideki mazot yükünün yapılacak bir ihale ile bir hafta içerisinde çıkartılacağını belirten KEGKİ Genel Müdürü Soluk bu konuda şu açıklamayı yaptı: ‘Gemideki mazot yükü havanın elverişli olduğu gün gemiden almayı planlıyoruz. Çalışmalar sürüyor.’
Star / Deniz Yıldızı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim