• BIST 115.882
  • Altın 162,670
  • Dolar 3,7533
  • Euro 4,6568
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara -3 °C
  • İzmir 7 °C
  • Antalya 11 °C
  • Muğla 7 °C
  • Çanakkale 8 °C

Boğazın gelinleri görücüye çıktı

Boğazın gelinleri görücüye çıktı
Paksoy, Topbaş, Eczacıbaşı ve Külünk oy kullandı
24-04-2006 16:56Haliç çevresi ve İstanbul Boğazı’nda kullanılmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile İstanbul Teknik Üniversitesi işbirliğiyle hazırlanan vapur tasarımlarının İstanbullular tarafından seçilmesi için oylama süreci başladı.“Haydi İstanbul Vapurunu Seç” kampanyası, bugün Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından “İstanbul Modern”de düzenlenen basın toplantısıyla başlatıldı.Başkan Topbaş; “Vapurlar ‘bizi’ yansıtacak, hız 2 katına çıkacak…’Basın toplantısında konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul ‘un dünyanın en önemli kültür başkentlerinden biri olduğunu belirterek, 14 milyona yaklaşan nüfusu ve 234 kilometre sahil şeridi olan İstanbul’da deniz ulaşımının payını yüzde 4’den yüzde 10’a çıkarmak için çalışma başlattıklarını söyledi.“Kültür başkentleri, herkesçe bilinen belirli sembolleriyle ön plana çıkar. Bu semboller, kimi zaman bir tarihi eser, kimi zaman bir ürün, kimi zaman da bir ulaşım aracıdır. Londra’nın çift katlı otobüsleri ve Venedik’in Gondolları, birer ulaşım aracı olma özelliklerinin çok daha ötesinde anlamlar taşır” diyen Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’un vapurlarının da aynı ayrıcalıklı konuma sahip olduğunu hatırlattı.Kültürel ve tarihi değerlerimizi koruyarak geleceğe taşıma misyonunun bir gereği olarak İstanbul’un vapurlarına daima sahip çıktıklarını dile getiren Başkan Topbaş, raylı ve karayolu toplu taşıma sistemleri geliştirilirken, deniz ulaşımının geliştirilmesi için de adımlar attıklarını ifade ederek, Şehir Hatları İşletmesi’nin İDO’ya devrinden sonra 32 vapurdan 31’ini kızağa alarak kullanım süresini 40 yıl artırdıklarını, yolcu oranını da yüzde 38 artırdıklarını kaydetti.İDO’nun mevcut 30 vapuruna 4-5 yıl içinde 20 tane, 15 arabalı vapura  4 tane, 20 deniz otobüsüne 5 tane, 6 feribota da 2 tana daha ilave yapacaklarını vurgulayan Topbaş, “İDO, Marmara boyutunda hizmet veriyor. 162 yıllık Şirket-i Hayriye tarihinde vapurlar da İstanbul’un simgesi haline geldi. Arzumuz, İstanbul’un kendine özgü taşımacılığı olan vapurların, biraz daha teknik donanımları artırılmış olarak İstanbullulara hizmet vermesidir” diye konuştu.Kadir Topbaş, modern teknolojinin tüm imkanlarına sahip, İstanbul’un tarihi dokusuna uygun yepyeni vapur tasarımlarını vatandaşların tercihine sunduklarını belirterek, şöyle konuştu; “Bu vapurlar, İTÜ tarafından kentimizin iklimsel ve coğrafi özellikleri göz önünde bulundurularak, özel olarak geliştirildi. Eski vapurlarımızın eksiklikleri dikkatlice incelenerek giderilirken, güzel özellikleri aynen korundu. Sonuç olarak ortaya, İstanbulumuzun geleceğine hitap edecek 8 farklı vapur tasarımı ortaya çıktı.Önümüzdeki yıllarda kentimizin denizlerini süsleyecek yeni vapurlarımızı, onları kullanacak İstanbullular olarak beraberce belirleyelim istedik. İnternet sitelerimizden yapacağınız oylamalarla, hepsi de kentimize yakışan bu tasarımlardan birini seçebilirsiniz.”Oylama 2 ay sürecek…Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, çağdaş tasarımlı, manevra kabiliyeti yüksek, yolcu kapasitesini dikkate alan ve bu İstanbul’u yansıtan vapurlar istediklerine dikkat çekerek, “İTÜ Gemi İnşaat Fakültesi ile işbirliğiyle yapılan çalışmalar sonucunda 8 ayrı vapur tasarımı yapıldı. Vapurların alt bölümü manevra kabiliyetine göre İTÜ tarafından dizayn edildi. Ön tarafında pervane olan vapurlarda güvenlik ve konfor da dikkate alındı. Açıkta oturma özelliği olacak. Çevresel duyarlılığı ve engellilerin rahatlıkla binebileceği şekilde düzenlendi. Haliç çevresinde ve Boğaz’da hizmet verecek vapurlar, bizi yansıtan, geçmişi geleceğe taşıyacak bir form olsun ve bunlardan biri İstanbullular tarafından belirlensin istedik. İstanbulluların karar vereceği görsel ve estetik boyutta olacak. Renkleriyle görüntüsüyle kararını verecek Teknik özelliklerine bilim adamları karar verdi. Bu amaçla bugün başlattığımız oylama 2 ay sürecek. 24 Haziran’da son değerlendirme yapılacak. Böylece İstanbul’un simgesi haline gelmiş, boğazda martı gibi süzülen bu gemiler İstanbulluların hizmetinde olacak. Bu tercih ile İstanbullar sadece gemilerini seçmeyecek, gelecek nesillere de bu gemileri armağan edecekler” şeklinde konuştu.Vapurlar 2 kat daha hızlı olacak…Tercihlerin ardından 5’erli gruplar halinde ihaleye çıkılacağını ve ilk 5 vapurun 2007’nin ortalarında hizmete gireceğini açıklayan Kadir Topbaş, yerli tersanede üretilecek ve 1500 yolcu kapasitesine sahip olacak vapurların zamandan yüzde 40-50 tasarruf sağlayacağını ve böylece yarım saatlik bir ulaşım süresinin 12-14 dakika daha kısalacağını söyledi. Topbaş, nostalji amacıyla 2 tane de yandan çarklı gemi satın alacaklarını da sözlerine ekledi.İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, konuşmasının ardından modellerin tanıtıldığı kitapta yer alan formdaki gemi modellerinden birini işaretleyerek ilk tercih oyunu kullandı. Topbaş’ın ardından İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürü Burhan Külünk ve İstanbul Modern Yönetim Kurulu Başkanı Oya Eczacıbaşı oy kullandı.İstanbullular istedikleri vapur modellerini seçmek için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin resmi internet sitesi olan sitemizden ve İDO’nun “www.ido.com.tr” internet sitesine girerek oy kullanacak veya vapur iskeleleri, metro istasyonları ve alışveriş merkezlerinde dağıtılacak kitapçıklardaki formlar doldurularak, buralara konulan oy kutularına atacak.Vapur modelleri…İstanbulluları bir kıtadan diğerine taşıyacak olan 8 yeni vapur modelleri 1500 yolcu kapasiteli. Modellerin özellikleri şöyle;Model 1: 20. yüzyıl başı Osmanlı gemisi. Klasik şehirhatları bacası,balta burun. Üst, ön ve arka yolcu güverteleri büyük oranda açık. Alt balkonlar mevcut. Köprü güvertede tente ve oturma yerleri bulunuyor.Model 2: Klasik şehir hatları bacası. Klasik, ahşap çalışılmış, balta burun. Üst, ön ve arka yolcu güverteleri büyük oranda açık. Alt balkonlar mevcut. Köprü güvertede tente öve oturma yeri var.Model 3: Günümüz şehir hatları formunda. Klasik şehir hatları bacası. Büyük oranda açık güverteli. Alt balkonlar mevcut. Salonlardaki yolcu görüşü mükemmel seviyede. Köprü güvertede tente ve oturma yeri var.Model 4: Günümüz şehir hatları bacası ve günümüz şehir hatları formunda. Köprü güvertesinde tente, üst, ön ve arka güvertede oturma yerleri var. Alt balkonlar mevcut.Model 5: Günümüz şehir hatları bacası. Üst güvertede balkon mevut, ön ve arka kısmında oturma yerleri var. Yolcu salonlarında üst seviyede görüş hakimiyeti mevcut. Köprü güvertede tente ve oturma yerleri var. Alt balkonu yok.Model 6: Alternatif köprü üstü ve baca dizaynı. Alt balkonlar mevcut. Üst güvertedeki ön ve arka kısımlarda açık oturma yerleri var. Salonlarda denize hakimiyet, görüş üst seviyede.Model 7: Alternatif dizayn. Alternatif baca dizaynı. Balkon yok, Üst, arka ve köprü güvertede açık oturma yerleri var.Model 8: Modern dizayn, günümüz şehir hatları bacası. Arka kısımdaki tüm güvertelerde açık oturma yeri var. Alt balkon mevcut ve buraya oturanlar salondaki yolcuların görüşünü bozmayacak.DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim