Çin, 790 yeni gemi inşa standardı yayınladı
Bodrum Datça feribotla artık 1 saat
Costa Concordia enkazı için dev plan
Deniz ve karanın hız aslanı satışa çıktı
Bodrum Deniz Müzesi acentelere tanıtıldı
ÇOK OKUNANLAR
FOTO GALERİ
YORUMLANANLAR
YORUM HATTI
GAZETE BAŞLIKLARI



Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Küresel ısınma canlıları tehdit ediyor
Yapılan araştırmalarda, küresel ısınma nedeniyle artacak sıcaklıkların, bitkisel hayattan daha fazla denizlerde yaşayan canlıları olumsuz etkileyeceği açıklandı.
10 Ekim 2011 / 00:04

Küresel ısınma canlıları tehdit ediyor

Kanada’nın British Colombia Üniversitesi zoolojistlerinden Mary O’Connor, kendi başkanlığındaki ekibin bir süredir yürüttüğü bilimsel araştırma ile ilgili yaptığı açıklamada, küresel ısınma nedeniyle artacak sıcaklıkların, bitkisel hayattan daha fazla denizlerde yaşayan canlıları olumsuz etkileyeceğini belirtti. Isınmanın, denizlerdeki bitkilerin daha hızlı büyümesine neden olacağını ileri süren O’Connor, “araştırmamda, mikroskobik okyanus bitkileri olarak da adlandırdığımız fitoplanktonların, artan sıcaklıklarda mikroskobik okyanus hayvanları olan zooplanktonları yediğini saptadım. Bu sürpriz bir gelişme” dedi.

Araştırmalarındaki öngörülerin genel olduğuna dikkati çeken Mary O’Connor, “bazı türlerde bireysel farklılıklar saptayabiliriz ama biz küresel ısınmanın deniz ürünlerinde genel bir azalmaya neden olacağını öngörüyoruz” diye konuştu.

Okyanuslardaki ısının 3 derece artmasının, deniz ürünleri varlığının yüzde 10 azalması anlamına geleceğini hatırlatan British Colombia Üniversitesi zoolojisti Mary O’Connor, denizlerdeki sıcak kanlı hayvanlar, bulundukları ortamın sıcaklığı ve bunların gıda tüketiminin kompleks bir durum olduğunu kabul ettiklerine işaret etti. Mary O’Connor, küresel ısınmanın, karada bitki ile beslenen hayvanlar üzerinde de olumsuz etkilere neden olabileceğini düşündüklerini sözlerine ekledi.

Geçen yıl Nature dergisinde yayımlanan bir araştırmada da, denizlerdeki fitoplanktonların her yıl yüzde 1 azaldığı kaydedilmiş, bu oranın kuzey yarımkürede 1950 yılından bu yana yüzde 40’a ulaştığı ortaya konmuştu.

www.DenizHaber.Com.tr

DENİZ HABER TV
ÖZEL HABER
ANKET
ALTIN ÇIPA TÖRENİ HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYOR SUNUZ?
OLUMLU
OLUMSUZ
FİKRİM YOK
RÖPORTAJ