• BIST 110.932
  • Altın 174,431
  • Dolar 4,0605
  • Euro 4,9845
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 26 °C
  • Antalya 23 °C
  • Muğla 25 °C
  • Çanakkale 23 °C

Denizcilik Federasyonu: Birden fazla kurum tarafından kılavuzluk hizmetinin verilmesi kazalara davetiye çıkarmaktır

Denizcilik Federasyonu: Birden fazla kurum tarafından kılavuzluk hizmetinin verilmesi kazalara davetiye çıkarmaktır
Denizcilik Federasyonu Nemrut Körfezinde kılavuzluk hizmetlerinin fiilen rekabete açılmasını eleştiren bir bildiri yayınladı.

Denizcilik Federasyonu Nemrut körfezi'nde Kılavuzluk Hizmetleri'nin rekabete açılmasını eleştiren bir bildiri yayımlayarak uygulamanın yanlışlığına dikkat çekti.

İşte Denizcilik Federasyonu tarafından yayınlanan  bildiri: 

Aynı bölgede birden fazla kurum tarafından kılavuzluk hizmetinin verilmesi kazalara davetiye çıkarmaktır. Böyle bir uygulama nedeniyle geçmişte ülkemizde ve bunu deneyen 2 diğer ülkede yaşanan kazalar unutulmamalıdır.

Kamusal bir alan olduğu Yüksek Yargı ve Rekabet Kurumu kararları ile şüphe götürmeyecek şekilde defaten onaylanmış olan kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri konusunda geçtiğimiz günlerde yapmış olduğu idari işlem ile tüm Denizcilik Sektörünü olduğu gibi denizcilik meslek örgütlerinin çatı örgütü niteliğindeki Federasyonumuzu da şaşırtmıştır. 

Bakanlığın söz konusu idari işlemi ile Aliağa Bölgesi Nemrut Koyu’ndaki “Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri” fiilen rekabete açılmıştır.Oysa ki, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kamusal deniz teknik emniyet hizmetleri olarak kabul edilen kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerini ülkemizde geçmişte düzenleyen Kılavuzluk ve Römorkörcülük Teşkilatları ile ilgili mevzuat ve İdari teamüller “belirli bir hizmet bölgesinde tek bir kılavuzluk ve römorkörcülük teşkilatın hizmet verebileceği” şeklinde hükümler içermekteydi. Bu şekilde her bir liman hizmet bölgesinde merkezi bir yönetim ve organizasyon ile kaos yaratmadan gemi trafiğini emniyet ve etkinlikle yönetmek mümkün olmuştur.

Ülkemizin en önemli sanayi ve ticaret bölgelerinden biri olan Aliağa Limanı Nemrut Koyu Bölgesi bu sayede en önemli liman bölgelerimizden birisidir. 2014 yılında Aliağa Limanı’nda toplam 42 milyon ton yük elleçlenirken, bunun 27 milyon tonu Nemrut Koyu’ndaki liman tesislerinde elleçlenmiştir. Bölgeye aynı yıl LNG, LPG ve ham petrol tankerlerinden, 300 metre üzeri boyda konteyner gemilerine kadar çeşitli tip, tonaj ve boyutta 4.814 adet adet gemi uğrak yağmıştır. Tehlikeli yük taşıyan gemi trafiği sürekli artmaktadır. Hal böyleyken, bölgedeki gemi trafiğini ve riskleri merkezi tek bir kılavuzluk teşkilatı vasıtası ile yönetmek yerine fiili bir rekabet ortamını olası kılarak çok başlı bir kılavuzluk yapısını bölgeye model olarak seçmek denizcilik otoritesi olarak bakanlığın kamusal görev ve sorumlulukları ile örtüşmemektedir. Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerinde yıllardır oluşmuş merkezi emniyet kültürü ve bunun yansıması olarak etkin risk yönetiminin sonucu “kazasızlık gerçeği” yok sayılarak etki analizi yapılmamış yeni bir düzenlemeyi hem de idari bir işlemle tesis etmek maceradan başka bir şey değildir.

Ayrıca, Bakanlığın söz konusu işlemi ile, kılavuz kaptanlık mesleğinin yerel bilgi ve tecrübe birikiminin denizcilik otoritesi tarafından kendisine verilen bir yeterlik belgesi ve yerel liman başkanı tarafından verilen bir yetki belgesi ile gemi kaptanlarına verilen kamusal bir hizmet olarak kılavuzluk hizmetine dönüştüğü, temel olarak dünyanın her yerinde görev başı eğitimi (staj) yapılan bölgeye has bir yeterlik ve hizmet olduğu evrensel doktrini de şaşırtıcı biçimde terk edilmekte ve herhangi bir liman kılavuz kaptan ehliyetine sahip bir kılavuz kaptanın, Nemrut Limanı’nda hiçbir tecrübesi yokken görev yapabilmesine olanak tanınmaktadır. 

Aliağa Nemrut Koyu’nda kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerini fiili olarak rekabete açan bu uygulamayı oluşabilecek sonuçları bakımından sakıncalı görüyor;yeterince tartışılmamış ve bilimsel yöntemlere dayalı etki analizleri sağlıklı yapılmamış, tabiri caiz ise, “yangından mal kaçırır gibi” uygulamaya konmuş böylesine önemli bir İdari işlemin ülkemiz deniz ve liman güvenliğini tehdit edebileceğini öngörüyor ve Denizcilik İdaremiz olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızı konuyu tüm yönleri ile bir kez daha ele almaya davet ediyoruz."

Denizcilik Federasyonu Yönetim Kurulu

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
kılavuz kaptan
24 Şubat 2015 Salı 17:01
17:01
kimsenin tepki gösterdiği yok rekabet iyidir rant elden gidiyor kpt cahit istikbal dekaş a ortak olduğu için o bunu gündemde tutmaya çalışıyor rekabet iyidir diye yorum yazıyoruz onuda yayınlamıyor nemrutta tüpraş ta başladı daha iyi kurumsal firma daha güçlü romorkorleri var uzmarda iyi bir firma hepsi değerli firma ayrıca bu firmalarda ydo mezunu kılavuzları daha yüksek maaşla çalıştıyorlar sorun ne izmitte te aynı şekilde olacak dekaş tüpraş üçüncü firma süpriz çok güçlü ve siyasi destegi çok fazla olan firma ayrıca ydo boykot eder diye tbmm den yabancı kılavuz çalıştırma müsadesi geçirme işlemi bile hazır rekabet güzeldir iyi kaliteli hizmet getirir saygılar kılavuz kaptan
95.8.184.169
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim