• BIST 83.574
  • Altın 89,068
  • Dolar 2,3145
  • Euro 2,8405
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 3 °C

"Dost" ve "Umut'" törenle teslim edildi

"Dost" ve "Umut'" törenle teslim edildi
Koç Topluluğu'nun Savunma Grubu şirketi RMK Marine, Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği dört adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi'nden ikisini teslim etti.

'TCSG Dost' ve 'TCSG Umut' törenle teslim edildi

Tuzla'da bulunan RMK Marine'de düzenlenen 'TCSG Dost' ve 'TCSG Umut'un' teslim törenine MHP Milletvekili Ali Torlak, Milli Savunma Bakanlığı Bakan Yardımcısı Hasan Kemal Yardımcı, Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Hasan Uşaklıoğlu, Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan, DTO Meclis Başkanı Cengiz Kaptanoğlu, GİSBİR Başkanı Murat Kıran, Koç Holding Savunma Sanayi, Diğer Otomotiv ve Bilgi Grubu Başkanı Kudret Önen, GESAD Başkanı Ziya Gökalp  ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.

Teslim töreninde konuşma yapan Milli Savunma Bakanlığı Bakan Yardımcısı Hasan Kemal Yardımcı, "Türkiye'de bu gemiler yapılabilir. Yapıldığının işaretleri yavaş yavaş ortaya geliyor" dedi. Millileştirme projesinde yerlileştirme oranını TSK'nın ihtiyaçlarına binaen en yüksek seviyeye çıkarma hamlelerine dikkat çeken Yardımcı, "MİLGEM'i (Milli Gemi) yurt içinde ve dışında övünerek anlatıyorum. MİLGEM'in daha büyüklerini yapacağız hep beraber. Bakanlık olarak hedefimiz TSK'nın ihtiyaçlarının tamamını yerli imkan ve kabiliyetlerle yapmak adına hedeflerimiz vardır. Bu hedefimiz doğrultusunda karada, denizde ve havada bütün imkanlarımızı değerlendiriyoruz. Bu gemiler zor yapılması kolay olmayan gemilerdir. İlk gemiler hele hele çok daha zordur. Gecikmelerin sıkıntısı sevabı bizim içimizde kalsın. Bakanlık olarak yurtdışı taleplerinde elimizden gelen bütün desteği vermeye hazırız" şeklinde konuştu.

"BÖYLE BİR PROJEYİ YAPMAKTAN BÜYÜK GURUR DUYUYORUZ"

Kudret Önen ise "İki geminin teslimi için bir araya geldik. 2004-2005'de Tuzla'da tersaneler ticari gemi siparişleri ile ileriye dönük 5-6 yıllık kapasitesi doluyken biz RMK Marine olarak ticari gemi inşaası yanında savunma sanayide askeri gemi inşaa alanında ilerleme stratejisini belirledik. O günden bugüne kadar RMK Marine'de çok güçlü bir ekip oluşturuldu. Hem teknik, hem de teknik imkanlarımız yatırımlar ile geliştirildi" dedi. RMK Marine'de görev yapan 38 teknisyen ve 86 mühendisin Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemileri'nin proje süresince 689 gün yurtdışında eğitim aldıklarını da ifade eden Önen, "Ülkemizde savunma sektörünün gelişmesi teknoloji üretmesi ve ihracat yapması sanayimiz için büyük önem taşımaktadır. Özel sektörün gelişiminde kamunun, Türk mühendislerine güvenmesi büyük rol oynamaktadır" diye konuştu. Teslim edilen gemilerin özellikleri hakkında bilgi veren Önen, "88 metre boyunda, 22 nat hız yapabilen, helikopter pisti ve hangarı olan üstün arama kurtarma özelliklerinin yanında deniz deniz kirliliği mücadele ekipmanlarıyla birlikte sahil güvenlik arama kurtarma gemileri kullanıma girdiğinde eğer yanlış bilmiyorsam ülkemiz Akdeniz'de bu özellikte gemisi olan ender ülkelerden biri olacaktır. Böyle bir projeyi yapmaktan büyük gurur duyuyoruz. Bügün teslimatı gerçekleşen 'Dost' ve 'Umut'u' takiben 'Güven' ve 'Yaşam'ın' en kısa zamanda teslimatlarını gerçekleştireceğiz" ifadelerini kullandı.

TESLİM EDİLEN GEMİLERE TÜRK BAYRAĞI VE GEMİ FİLANDIRASI ÇEKİLDİ

Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Hasan Uşaklıoğlu da, "Bügün teslim alacağımız 'TCSG Dost' ve 'TCSG Umut'un' hizmete girmesiyle beraber Sahil Güvenlik Komutanlığı'mız bölgesindeki birçok donanmanın boyutunu da aşacak kuvvet yapısıyla dünyadaki sahil güvenlik teşkilatları arasındaki görünürlülüğünü önemli ölçüde artıracaktır. Ayrıca milli gemi sanayimize sağlayacağı gemi ihracat imkanlarıyla daha büyük atılımlar için cesaret verecektir" diye konuştu. Tümamairal Uşaklıoğlu daha sonra teslim edilen gemilerin komutanlarına Türk Bayrağı ve gemi filandrası'nı takdim etti. Bayrağı ve Gemi Filandrası'nı alan komutanlar da yemin etti. Teslim edilen gemilere Türk Bayrağı ve gemi filandırası asıldı.

coptercam_tcsg_dost.jpg

kemal_yardimci.jpg

tcsg_umut_1.jpg

tcsg_dost_1.jpg

 ali_torlak.20130405201334.jpg

murat_kiran_gisbir.jpg

tcsg_coptercam_resim[1].jpg

tcsg_resim[1].jpg

NOT: Hava fotoğrafları Deniz Haber Ajansı Copter Cam sistemi tarafından çekilmiştir. İzinsiz kullanılamaz

Haber ve Fotoğraflar: Tarkan Biricik - Cumhur Ayar / Deniz Haber Ajansı

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
ahmet kaptan
07 Nisan 2013 Pazar 18:44
USCG Cutterlarindan esinlenme
Design Amerikan Sahil Guvenlikten esinlenmis. Onemli olan bu geminin search and rescue yetenegi hem fiziki yapi yonunden hem de egitimli personel yonunden. Rib helikopter, fixed kanat koordinasyonu, bollard cekim towing, her hava 24 saat arama kurtarma. Muhim olan merkezi koordinasyon, acil hizmet (rapid response) ve personel egitimi, helikopter yuzucu koordinasyonu. Helikopterlerin de yaslanmis huey ler yerine teknolojik donanimli son sistem vinc kapasiteli 24 saat sensorlu helikopterler olmasi gerekecek. Bir onemli konu daha Turkiyede artik Sahil Guvenlik helikopter uslerinin acilmasi zamani gelmistir. Helikopter konusu Turkiyede cok karmasik bir durum almistir, Jandarma, kara kuvvetleri, deniz kuvvetleri, hava ambulansi, hatta orman arama kurtarma yapmaktadirlar. Tabiiki aciliyette gereken yapilacaktir. Ancak kiyilarimizda artik Sahil Guvenlik hava istasyonlari gereklidir. Personelide standardlara uygun yetistirilmelidir. Sahil Guvenlik akademisinin de zamani gelmis ve gecmistir. Dikey butunlesme hem karmasaligi onleyecek hem duzgun emir kumanda ve acil mudahale (rapid response)icin gerekenleri yapacaktir. Sahil guvenlik, tahlisiye, VTS, gemi kurtarmanin ayri ayri degil koordinasyonlu bicimde entegrasyonu gerekir. Arama kurtarma, burokratik bir oyun degildir, canlarin denizde cirpindigi insanligin gerektigini yapmasini saglayan bir konudur, Coxswain (dumenciden) yuzucuye, helikopter pilotundan cutter kaptanina kadar cross training, capraz egitim verilmelidir. En son olarak da rapid response botlarinin dizaynlarinin duzeltilmesi ve cok yonlu ekonomik olarak kullanilmalari gerekmektedir. Degisim denizde bir kultur ve anlayis degisimi olmalidir.
88.249.167.82
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim