• BIST 116.316
  • Altın 161,322
  • Dolar 3,7869
  • Euro 4,6634
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 4 °C
  • İzmir 11 °C
  • Antalya 11 °C
  • Muğla 8 °C
  • Çanakkale 8 °C

DTO Olağan Meclis toplantısı yapıldı

DTO Olağan Meclis toplantısı yapıldı
Deniz Ticaret Odası 23. Olağan meclis toplantısı DTO Meclis salonunda gerçekleştirildi.

DTO Olağan Meclis toplantısı yapıldı

Deniz Ticaret Odası 23. Olağan meclis toplantısı DTO Meclis salonunda gerçekleştirildi.

Toplantıya DTO yönetim kurulunun yanı sıra meclis üyeleri, Denizcilik ve Limanlardan Sorumlu Vali Yrd. Emin Çolak, Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge Müdürü Cemalettin Şevli katıldı.

“Karaköy Limanı’nın Altyapısı yeterli değil”

Toplantıda konuşan Vali Yardımcısı Emin Çolak, faaliyet alanlarının gümrük limanı, Karaköy Limanı, Denizcilik İşletmeleri ve Ambarlı Limanı hariç İstanbul’daki bütün limanlar olduğunu hatırlatarak, bir nevi denizciliğin bürokrasideki faaliyetlerini yürüttüklerini dile getirdi.

Denizcilerimiz için elimizden gelen her şeyi yapmaya hazırız” diyen Çolak, Karaköy Limanı’nın deniz ticareti ve kruvaziyer turizm için kullanıldığın belirterek, gelen yolcu sayısının 2009 yılında arttığına değinerek, “2010 yılında gemi sayısında bir azalma yaşandı. Ama bu turizmden kaynaklı bir şey değil. Deniz ticareti için gelen gemilerin sayısında yaşanan azalmadan kaynaklanıyor” dedi. Karaköy Limanı’nın kruvaziyer turizm için uygun olmadığını savunan Çolak, limanın potansiyeli olduğunu, özelleştirme ile gerekli yatırımların yapılmasıyla birlikte Karaköy limanının kapasitesinin 2-3 katına çıkacağını aktardı.

“Güney Kore ve Japonya’dan geri kalmıyoruz”

Türkiye’de özel sektörün yaptığı en büyük gemi olan Arif Bayraktar Gemisi’nin inşa edildiği Deniz Endüstri A.Ş sahibi Celal Çiçek’e bir plaket verildi. Törenin ardından bir konuşma yapan Çiçek sözlerine “Bu plaketi almak benim için büyük bir onurdur. Bu onuru bana yaşattığınız için çok teşekkür ediyorum” diyerek başladı. Geminin inşasına 2007 Mayıs ayında başladığını, 2010 yılında da bitirildiğini hatırlatan Çiçek, “Gemiyi zor bir dönemde yüzde 30 daha pahalıya ve iki katı zamanda bitirilebildi. Türkiye’de sadece işçilik yapılıyor. Malzemelerini yurtdışından alıyoruz. Arif Bayraktar tamamıyla robot teknolojisiyle üretilmiştir. Güney Kore’de inşa edilen gemilerden aşağı bir gemi değildir. Kimse gemi inşa sanayimizi küçümseyemez. Malzeme temini bir sorun ama makine fabrikamızı kurduğumuzda maliyetlerimizde düşecek. 1970’lerden bugüne kadar projelerimi hep kendim yaptım. Şuanda oğlumla birlikte proje üretiyoruz. Güney Kore ve Japonya’dan geri kalmıyoruz. Arif Bayraktar Gemisi’nin denize indirilmesini eşimin de görmesini isterdim. Bu plaketi onun adına alıyorum” şeklinde konuştu.

“Denizcilik Siyasi Parti Tüzüklerine girmeli”

Daha sonra kürsüye gelen TOBB Türkiye Sektör Meclisi Başkanı Erol Yücel, “Celal abiye Türk gemi inşa sanayiye verdiği emekler için teşekkür ediyorum. Rahmetli eşine de Allah’tan rahmet diliyorum” diyerek sözlerine başladı. Yücel, seçimlere kısa bir süre kaldığını hatırlatarak, şuanda hiçbir siyasi partinin tüzüğünde denizcilik ile ilgili hiçbir şeyin olmadığını söyledi. Amerika’nın, Japonya’nın ve Çin’in denizciliği devlet politikası olarak belirlediğini aktaran Yücel, devletlerin politika olarak belirlemediği sektörlerin ortadan katlığına değindi. Siyasilerin bir politika belirlemesi gerektiğini söyleyen Yücel, Koster filo üzerinde konuşmalar yapılıyor. AB’ye entegre olmaya çalışılıyor. Ama politika belirlenmeli. Kabotajda ya yapancı bayraklara izin verilmeli ya da ben kabotajımda kendi bayrağımı görmek istiyorum denilmelidir. AKP hükümeti bundan önceki dönemde bazı hedefler koymuştu. Ama bunun taslağa yazılması yetmiyor. Gemi taşımacılığımızdaki oran yüzde 32’den yüzde 14’e düştü. Çünkü ihracat ve ithalatımızın artmasına rağmen gemi sayımız artmadı. Çünkü tersanelerimizin durumu içler acısı. Tersanelerimiz uluslararası piyasa ile rekabet edecek durumda değil” dedi. Haydarpaşa Garı’nın yanması üzerine de konuşan Yücel, garın yandığına üzüldüğünü, ancak gar yangının söndürülmesinde Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün römorkörlerinin yaptığı işi gördüğünde sevindiğini dile getirdi. “Bunun için başka bakanımız Binali Yıldırım’a ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Salih Orakçı’ya teşekkür ediyorum. Artık boğazlarımızı güvenli geçiş ekiplerimiz koruyor” diyen Yücel sözlerine son verdi. Yücel'in konuşmasından sonra bir değerlendirme yapan DTO Meclis Başkanı Cengiz Kaptanoğlu, Erol Yücel’den parti tüzüklerine girmesi için denizcilik ile ilgili bir çalışma yapılmasını istedi ve bunu bütün partilere önerebilecekleri mesajı verdi.

"Endaze" Tanıtıldı

Daha sonra Deniz Ticaret Odası Yayınları tarafından çıkarılan ve Osman Öndeş tarafından hazırlanan “Endaze” isimli kitabın tanıtımı yapıldı. Kitabın nasıl hazırlandığını ve içindeki konular hakkında bilgiler veren Osman Öndeş, 32 yıllık deneyimiyle böyle bir kitap hazırladığını ve denizcilik sektörü için önemli bir eser olduğunu ifade etti. Kitabın hazırlanmasında emeği geçen ve destek veren başka DTO Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan’a ve yönetim kuruluna teşekkür etti. Osman Öndeş’ten sonra kürsüye gelen Meclis Üyesi Koray Deniz, mizan ve tutanakların onaylanması için aylık raporları okudu ve onaylandı.

Global Denizcilik ve Ekonomi

Daha sonra deniz ticareti üzerine bir sunum yapan Prof. Dr. Oral Erdoğan, “Global Denizcilik ve Ekonomi” adlı bir sunum gerçekleştirdi. Sunumunu grafikler üzerinde yapan Erdoğan, ilk bölümde kriz dönemlerinin nasıl öngörüldüğünü aktararak, bu dönemlerde global büyüme ile farklı vadedeki faizler arasındaki açıklık ilişkisinin yüksek olduğunu ve bunun yüksek olasılıkla; 2011 yılında canlanma devam edeceğini söyledi. Daha sonra altın petrol paritesi itibariyle durumu değerlendiren Erdoğan, “Rezerv birikimi yüksek dönemdeyiz, üretim ve tüketim artışı ile altın petrol paritesinin çok daha fazla yükselmesi beklenmemeli” dedi. Dünya’da Denizyolu Taşımacılığı ve Filo İlişkisi’ni de değerlendiren Oral Erdoğan, miktar bazında deniz taşımacılığının kriz öncesi döneme yakalamış durumda olduğunu, artan gemi arzı etkisinin, fiyatlara yansıdığına değindi.

“Arkasında akademik çalışma olmayan sektör öksüzdür”

Toplantıda söz alan Meclis Üyesi Ferit Biren, “Arkasında akademik bir çalışma olmayan sektör öksüz ve cılızdır. Bizim akademisyenlerimiz uluslar arası arenada çalışmalarına devam ediyor. Geçtiğmiz günlerde de İTÜ’de I. Küresel Deniz Teknolojilerinde İnovasyon ve Deniz Ulaştırmasının Geleceği Konferansı yapıldı” dedi.

Yönetim Kuruluna teşekkür

Altan Köseoğlu ise, “Celal Çiçek gibi, adam gibi adama bir plaket verildi. Bu plaketler Celal Ağabey gibi insanlar için çok önemlidir. Osman Öndeş için söylenen sözler beni çok keyiflendirdi. Bunun için başkana ve yönetim kuruluna teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

“Hak edişimizi de hakim kararıyla alacağız”

Kıyı Emniyeti’nin Haydarpaşa Garı yangınını söndürürken kullandığı römorkörlerin Türkiye’de üretildiğini söylenen Gökhan…, dizaynı Türkiye’de yapıldı. Kullanılan malzemelerin çoğu Türkiye’den temin edildi. Bunun için Kıyı Emniyeti’ne teşekkür ediyorum. Ama biz bu römorkörlerin ikisine de mahkeme kararıyla teslim ettik ve hak edişimizi de hakim kararıyla alacağız galiba” ifadelerini kullandı.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Müh.Kaptan Refik Akdoğan
07 Aralık 2010 Salı 15:52
Arif Bayraktar gemisi
Aşağıdaki yorumumda özür dileyerek Cemil Çiçek 'i Celal Çiçek olarak düzeltiyorum.
78.178.29.160
Enver Eraslan
07 Aralık 2010 Salı 08:58
Sayın Kalkavan'a Sorular...
Sn Kalkavan vakit geçirmeksizin şu soruları cevaplamalı ve kafalardaki soru işaretlerini kaldırmalıdır;
1) Bu ödül ne sıfatla verilmiştir?
2) Yapımını üstlendiği bir gemiyi yarım kabuk halinde bırakan bir tersaneye daha önce böyle bir ödül verilmiş midir?
3) Geminin geri kalanını inşa eden tersaneye neden herhangi bir ödül verilmemiştir?
4) Geminin Armatörüne herhangi bir ödül verilmiş midir?
5) Eğer verilmediyse neden verilmemiştir. Zira gemisi inşa halindeyken yarım bırakılmış, krizin orta yerinde milyonlarca dolar zarara uğratılmış, gemisini başka tersaneye taşıyıp gemisini orada tamamlayabilmiş bir Armatöre bu ödül verilmezken taahhütlerini yerine getirmeyen bir tersaneye ödül verilmesi mantıklı mıdır?
6) Bu ödülün verilmesini kim teklif etmiştir?
7) Söylendiği gibi akrabalık veya cemaatçilik gibi ilişkiler bu ödülün verilmesinde etkili olmuş mudur?
8 ) Armatör adı geçen firmayı işini taahhütlerine uygun yerine getirmediği için dava etmişken ve daha bu daha sürerken DTO'nun bu tarz bir girişimi etik midir?
9) DTO'nun tarafsızlığını yitirdiği kanaati bu kadar yaygınken ve camiada kimi huzursuzluklara sebep olmuşken istifa edecek misiniz?
10) Armatör firmadan özür dileyecek misiniz?

Sn Kalkavan'dan bu soruların cevabını bekliyorum. Yorumumda herhangi bir küfür, hakaret vb. suç'a teşkil olabilecek bir söz, cümle veya itham bulunmamaktadır. Yorumumun sansürlenmeden yayınlanmasını bekliyorum. Saygılarımla
88.250.246.128
Bunyamin Sezer
06 Aralık 2010 Pazartesi 09:13
Kafadaki sorular
Bu gemiyi insa ettiren, o maliyetin altina giren, riski alan, gemi insasi esnasinda her daim birden fazla insa muhendisini inşanin basinda bulunduran Armator firmaya odul verilmezken, kalkip da isi taahhutlerine uymayip yarim birakan ve armatoru gemiyi kabuk halde baska tersaneye tasimak zorunda birakip ekstra maliyetlere sokak tersaneye odul vermek DTO'ya yakismamistir. DTO tarafsizligini yitirmistir. DTO deniz camiasinda guvenilirligini de yitirmistir. DTO'nun verdigi odulun hicbir kiymeti yoktur. Eve hediye goturulen bir biblodan farksizdir. Aralarinda akrabalik iliskisi oldugu tum camia tarafindan bilinen kisiler tarafindan organize edilmis olmasi kuvvetle muhtemeldir. Yarim elma gonul alma tadinda bir manevradir. Ama unutulan bir nokta var burada, bu kadar sıkıntıyı ceken, gemi insasinin tam ortasinda gemisine yeni tersane aramak zorunda kalan, gemisi geciktirildigi icin milyonlarca dolar zarar eden Armatorun gunahi nedir? Sayın Kalkavan ve meclis uyeleri bunu aciklamalidir. Biz yaptık oldu seklinde yapilan uygulamaların devri kapanmistir. İnsanlarin kafasindaki soru isaretleri kaldirilmalidir. Geminin suya indirilisinde bile davet edilmeyecek kadar armatoru ofkelendirmis bir tersaneye boyle bir odul verilmesinin tek manasi vardir. DTO diyor ki ben tarafım. Tarafi oldugum kisi de akraba oldugumuz kisidir. DTO yonetimi ya ozur dilemelidir ya da vakit gecirmeden istifa etmelidir. Bu konu ortbas edilemeyecek kadar buyuktur zira.
88.250.246.128
Müh.Kaptan Refik Akdoğan
05 Aralık 2010 Pazar 15:26
Arif Bayraktar gemisini kim inşa etti
Ben yorumlardan Arif Bayraktar gemisini kimin inşa ettiğini pek anlayamadım. Sayın Çemil Çiçek inşa etmediyse ona neden plaket verilsin. Bir bilen tam anlatırsa çok sevinirim. Allah'a emanet olun
78.178.29.226
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim