• BIST 103.200
  • Altın 197,070
  • Dolar 4,7083
  • Euro 5,4926
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 16 °C
  • İzmir 22 °C
  • Antalya 21 °C
  • Muğla 12 °C
  • Çanakkale 19 °C

Dünyanın en hızlı motoryatları Akdeniz kıyılarını tercih ediyor

Dünyanın en hızlı  motoryatları Akdeniz kıyılarını tercih ediyor
Dünyanın en hızlı motoryatları, en hızlı, en performanslı ayrıca güzelliklerini sportif tarzları ile birleştirmiş yatlar olarak dikkat çekiyorlar. Bu yatlar, özellikle Akdeniz kıyılarını tercih ediyorlar.

Dünyanın en hızlı 10 motoryatları, en hızlı, en performanslı ayrıca güzelliklerini sportif tarzları ile birleştirmiş yatlar. Bu çok özel performans yatların dışında, bu kadar yüksek hız ve performansa sahip olmasalar da buna yakın performansları olan standart open sınıf sportif yatlar bulunmakta. Yüksek hızlı ve performanslı yatlar özellikle Akdeniz kıyılarını tercih etmekteler. Fransa, Monako, İspanya, İtalya, Sardunya, Korsika, Sicilya kıyılarının yanı sıra son yıllarda Hırvatistan, Yunanistan ve de Türkiye kıyılarında fazlasıyla görülebilirler.

Hız düşkünlerinin yeni bir araç gördüklerinde sordukları ilk soru, ne kadar hızlı olduğudur. Bir motoryat için konfordan ödün vermeden hızlı olabilmek çok önemli bir özelliktir. Hızın yanında konforu da mümkün kılabilmek için; yat endüstrisinde yat tasarımı ve üretimi dışında motor üreticileri, şanzıman tasarımcıları, pervane üreticileri hep birlikte çalışmaya devam etmekteler..Sonuçlarına hep birlikte göz atalım..

10-009.jpg

10 – DALOLI - 54 Knot

Daha önceki ismi AA Absolute olan Daloli motoryatı, 1995 yılında Hollanda’daki Heesen Yachts Tersanesi'nde üretildi. Maksimum 54 knot hıza ulaşabilen Daloli, Brunei Sultanı için imal edildi. 36,58 metre uzunluğa sahip olan motoryat Frank Mulder tasarımı. Motoryatta üçlü su jeti güç ünitesi kullanılarak, 54 knot hıza erişiliyor. Daloli motoryatında 9.520 HP güç bulunuyor.

9-010.jpg

9 – SUN ARK - 54 Knot

Hollanda’daki Heesen tersanesinde üretilen süper performanslı Sun Ark motoryatı, 1995 yılında denize indirildi. Bu performanslı motoryat Frank Mulder tarafından tasarlandı ve 54 knot maksimum hıza sahip. 36,7 metre uzunluğundaki motoryatta üçlü su jeti güç ünitesi kullanılarak, 54 knot hıza erişiliyor. Sun Ark motoryatında 9.520 HP güç bulunuyor. Sun Ark ile Daloli aynı yapıda ve aynı hızda olmalarına rağmen, Sun Ark daha uzun ve hızlı olmasıyla bir üst sırada yer alıyor.

8-016.jpg

8 – NOBODY - 55 Knot

İtalya’da üretilen Nobody, Mangusta 108 serisinin amiral gemisi olarak 2001 yılında denize indirildi. 33,5 metre uzunluğundaki Nobody motoryatının tasarımcıları Andrea Bacigalupo ve Stefano Righini. Süper performanslı yat Overmarine tarafından üretildi. Nobody’nin motor ünitesi, sıralamadaki diğer yatlardan çok faklı. İki adet Lycoming gaz tribünü ile kombine edilen su jetleri, 8.770 HP güç üretiyor ve motoryatı 55 knot hıza çıkartıyor. Nobody’nin sesi bir uçağın kalkışında çıkarttığı sese benziyor.

7-020.jpg

7- ERMIS² - 57 Knot

Rob Humphreys tarafından tasarlanan Ermis², Yeni Zelanda’da üretildi. Ermis²  motoryatının gövdesinde vakum infüzyon prosesi ile karbon – fiber kullanılarak, ultra hafif bir gövde elde edilmiş. Gövde bu kadar hafif olmasına rağmen 55 knot hızlarda seyir yaparken, zaman zaman maruz kaldığı 2.2 G yüklere dayanabilmektedir. Ermis² motoryatının tüm bileşenleri daha hafif bir yat üretebilmek için tek tek elden geçirilmiş. Motoryatta üç adet MTU 16V 4000 M90 serisi motor bulunuyor. Her birinin gücü 2.720 kW.ve KaMeWa jet üniteleri ile toplam 11.000 HP güç üretiliyor. 37,56 metre uzunluğundaki Ermis², McMullen & Wing tersanesinde üretildi.

6-017.jpg

6 - BRAVE CHALLENGER - 60 Knot

Daha önceki ismi Mercury olan Brave Challenger, Vosper tersanesi tarafından Yunanistan’ın en zengin armatörlerinden biri olan Stavros Niarchos için üretildi. Brave Challenge, Peter du Cane tarafından tasarlandı ve Cäsar Pinnau tarafından iç dekorasyonu yapıldı. Süper performanslı yat yıllar içinde pek çok yenilenmeden geçirilse de, hep aynı klasik çizgilerini korudu. 

31,4 metre uzunluğundaki motoryatın inanılmaz bir performansı var. Üç gaz tribünü motor bulunuyor ve sahip olduğu şanzımanlar ile 13.620 HP güç üretiyor. Bu gücün sağladığı maksimum hız ise 60 knot. Brave Challenger’da, ayrıca düşük hızlarda manevra yapabilmek için iki adet geleneksel motor bulunuyor. Süper hızlı performanslı yatların çoğunluğu Akdeniz’de olmasına rağmen Brave Challenger, genellikle İngiltere’nin Southampton limanında demirliyor.

5-022.jpg

5 - 118 WALLYPOWER - 61 Knot

118 WallyPower motoryatı, İtalya’da Rodriquez tersanesinde imal edildi. Mükemmel tasarımı, İsveç’in Goteborg kentindeki SSPA havuzlarında yapılan su tankı testleri ve İtalya’nın Maranello kentindeki Ferrari tesislerinde yapılan rüzgar testleri gibi uzun bir araştırma ve geliştirme süreci sonrasında elde edildi. 36 metre uzunluğundaki süper performanslı yat, üç adet Vericor TF50 gaz tribününe ve Rolls-Royce Kamewa su jetlerine sahip, toplam gücü ise 16.800 HP. 61 knot maksimum hıza sahip olan 118 WallyPower motoryatının egzoz sisteminde, titanyum kullanılarak hem hafiflik elde edilmiş hem de gaz tribünlerinin oluşturduğu yüksek sıcaklığa karşın dayanıklılık sağlanmış.

4-025.jpg

4 - GENTRY EAGLE - 64 Knot

İmal ettiği Blue Riband ile Atlantik Okyanusunu en hızlı geçen kişi olan Tom Gentry tarafından İngiltere’de üretilen Gentry Eagle, 34,1 metre. Vosper Thornycroft tersanesinde üretilen 34,1 metre uzunluğundaki motoryatında, su jetleri kullanılarak 11.560 HP ile 64 knot maksimum hıza ulaşılıyor.
Tom Gentry, 1989 yılında kendisi ve oğlunun da aralarında bulunduğu beş mürettebatlı Norman Gentry teknesi ile, Atlantik Okyanusunu 62 saat 7 dakikada geçerek, Richard Branson’un bir önceki rekorunu yüzde 23 geliştirmişti.

3-026.jpg

3 - ALAMSHAR - 65 Knot

Süper performanslı Alamshar motoryatı da 2008 yılında İngiltere’de imal edildi. Alamshar, ilk başlarda gizemini koruyordu, ancak daha sonra gaz tribünü motorlarının eklenmesi sonrasında üzerinde sır perdesi aralandı. Bu sıra dışı güç ünitelerinin eklenmesi sonrasında, benzer yatlara nispeten çok daha hızlı bir motoryat ortaya çıktı. 50 metre uzunluğundaki Alamshar motoryatı benzerlerinin çok üzerinde, maksimum 50 knot hıza çıkabiliyor. Sahip olduğu 6 adet gaz tribünü ve üç adet su jeti ile şimdiye kadar üretilmiş, en gelişmiş süper performanslı yat olarak tanımlayabiliriz. Alamshar ilk olarak Devonport’ta üretildikten sonra Babcock Marine tarafından yenilendi. Yenilenme çalışmaları sırasında her ne kadar gizemini korumaya çalışsa da, her bir deniz testinde gözleri üzerine kenetledi. Her test sonrasında kapalı hangarlara alınarak, uzun süre üzerinde çalışmalar yapıldıktan sonra yeniden test için gün yüzüne çıktı. Alamshar motoryatı en son testlerinde ise 65 knot maksimum hıza ulaştı.

2-026.jpg

2 - FONERS - 68 Knot

İlk ismi Fortuna olan Foners süper performanslı motoryatı, hıza olan düşkünlüğü ile bilinen İspanya Kralı Juan Carlos için 2000 yılında İspanya’da üretildi. Foners, İspanya’daki Izar tersanesinde üretildi. Izar tersanesinin başkanı Javier Arce, Foners motoryatının, Formula One prototipi olduğunu söylüyor. Foners motoryatının üretildiği 2000 yılında 68 knot hıza ulaşarak, daha önce 1992 yılında John Staluppi’nin Moonraker teknesi ile elde ettiği 66,7 knot olan dünya rekorunu kırmıştı. 41,5 metre uzunluğundaki Foners motoryatında iki adet MAN dizel motor ve Rolls Royce gaz tribünleri bulunuyor.

1-027.jpg

1 - WORLD IS NOT ENOUGH - 70 Knot
İşte, dünyanın en hızlı motoryatı; World is not Enough..

Amerikalı iş adamları ve yat sahipleri John Staluppi ve John Rosatti’nin yönettikleri, dünyanın en hızlı ve en güzel yatlarını üreten Hollanda’daki Millenium Super Yachts tarafından 2004 yılında üretilen World is not Enough, ulaştığı 70 knot hız ile dünyanın en hızlı motoryatı. 

World is not Enough süper performanslı yatının tasarımı, gemi inşa mimarı Frank Mulder imzasını taşıyor. Frank Mulder’in tasarladığı 70 knot maksimum hıza ulaşan World is not Enough, kendisinin en hızlı yatı.

World is not Enough süper performanslı yatında, iki adet Paxman dizel motor ve iki adet Lycoming gaz tribünü ile toplam 20.600 HP güç üretiliyor. Motoryatta üç adet su jeti de bulunuyor. World is not Enough, sadece sahip olduğu performans değeri ile değil lüks iç dekorasyonu ile de kendinden söz ettiriyor. Evan K. Marshall tarafından iç dekorasyonu yapılan World is not Enough’da 10 konuk ağırlanabiliyor. 

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim