• BIST 82.531
  • Altın 590,51
  • Dolar 2,1085
  • Euro 2,8385
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 17 °C

Ekol ve ortağı UN Ro-Ro'ya rakip oluyor

Ekol ve ortağı UN Ro-Ro'ya rakip oluyor
Ekol Lojistik Şirketinin yüzde 38 ortağı Abu Dabi merkezli İnvest AD, Lüksemburg bandralı HATCHE, PAQIZE ve QEZBAN isimli Ro-Ro gemilerini kiralayarak Haydarpaşa-Trieste arasında yeni bir hat açma kararı aldı.

EKOL VE ORTAĞI İNVEST AD, UN RO-RO'NUN RAKİBİ OLUYOR

Ekol Lojistik ve Ekol Lojistik'in yüzde 38 ortağı Abu Dabi merkezli İnvest AD, Lüksemburg bandralı HATCHE, PAQIZE ve QEZBAN isimli Ro-Ro gemilerini kiralayarak Haydarpaşa-Trieste arasında yeni bir hat açma kararı aldı. Kiralanan gemilerin UND Deniz'in işlettiği gemiler olması ise dikkat çekici...

İntermodal taşımacılıkta büyük atılım yapan Ekol Lojistik, Lüksemburg merkezli CLDN COBELFRET şirketinin armatörlüğünü yaptığı MERCIA (PAQIZE), KENT (HATCHE) ve WESSEX (QEZBAN) isimli gemileri iki yıl sonra satın alma opsiyonu ile kiraladı.

Ekol Lojistik'in kiraladığı Ro-Ro gemilerinin, iki yıl sonra opsiyonlu olarak satın alınması planlanırken, 3 gemi için 75-80 milyon EURO arasında bir bedel ödeneceği tahmin ediliyor. Diğer taraftan Ekol Lojistik gemi sayısını yıl sonuna kadar 7'ye çıkaracağı kaydedildi.

BROKERLİK HİZMETLERİNİ SPOT DENİZCİLİK ORGANİZE ETTİ

Lüksemburg merkezli CLDN COBELFRET şirketinden iki yıl sonra satın alma opsiyonu ile kirlanan MERCIA (PAQIZE), KENT (HATCHE) ve WESSEX (QEZBAN) isimli ro-ro gemierlinin brokerlik hizmetlerini Altın Çıpa Ödüllü Spot Denizcilik tarafından organize edildiği öğrenildi.

EKOL'ÜN YÜZDE 2,5 HİSSESİNİ BENELÜKS MERKEZLİ LOGISTAR B.V SATIN ALDI

Bilindiği gibi Ekol Lojistik, hisselerinin yüzde 38'ini Abu Dhabi Merkezli İnvest AD'nin iştiraki Lüksemburg Merkezli Rigond Finance S.A.R.L ve Smooth Rock Enterprises Limited'e satmıştı. Geçen ay yapılan Ekol Lojistik'in Genel Kurulu'nda ise sermaye artırımına gidilerek, şirketin yüzde 2,5'ini Benelüks Merkezli Logistar B.V'ye 2 milyon 833 bin TL'ye devredildi. Bu devir işlemi ile birlikte, Ekol Lojistik'in yabancı sermaye oranı yüzde 42'e yükseldi.

EKOL’UN PATRONU AHMET MUSUL: RO-RO FİKRİ BANA AİT

UND Yönetim Kurulu Üyesi ve Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, Ro-Ro hattı projesinin kendisine ait olduğunu belirterek, basına yansıyan spekülasyonlara cevap verdi. Ahmet Musul, Çetin Nuhoğlu’nun açıklamalarına da sert tepki göstererek, Çetin Nuhoğlu UND’ye başkan olması halinde UND üyeliğinden ayrılacağını kaydetti.

Ahmet Musul’un konu ile ilgili açıklaması aynen şöyle;

“Biz yaklaşık 6 ay önce Köstence gemisiyle demiryolu ile gelen tank konteynerleri ro-ro ile taşımak için bir plan hazırladık. Fakat projenin ilerleyen döneminde Köstence'ye kadar olan liman seferlerinin çok cazip olmadığını görünce projemizi Trieste’ye çevirdik. 45 feetlik konteynerlerin üst üste yükleyerek bir proje düşündük. Aklımıza UN RO-RO’nun bu konuda bize hayır diyeceğini düşünmemiştik. Biz bunun üzerine bu konteynerlerin ro-ro gemilerine binmesini sağlayan bir sistem geliştirdik. Trieste hattında bu uygulama modern bir uygulama olsa da diğer firmaların böyle bir şeyi Ekol'ün yapmasını UN Ro-Ro diğer firmalara açıklayamayacağını söyledi. Bayram öncesi UN Ro-ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu’na telefon açtık. Kendisi bizim bu işten vazgeçmemiz gerektiğini söyledi. Ben 24 Ekim’de telefonu kapattığımızda moralim bozuktu. Evde oturduk çalıştık. Hacmimizi İstanbul’a kaydırırsak bu işin yapılabileceğini gördüm. İnternetten ro-ro gemilerini araştırdım. UND Deniz gemilerinin Yunanistan’da yattığını öğrenince Brezilyalı bir broker üzerinden temasa geçtim. Biz hikâyeye böyle başladık. 24 Ekim'de böyle bir fikir yoktu. 25 Ekim’de oluştu ve 26 Ekim’de de kesinleşti.

Normalde çalışmalarımız geç kaldığı için önümüzdeki hafta planlıyorduk. Ancak yeni kesinleştiği için UN Ro-Ro’yu bilgilendirdim. Çetin Nuhoğlu’nun açıklamalarına ne cevap verebileceğimi de bilemedim. Eski işlerin çarpıtılmasına anlam veremedim. Bizlerin bir oyun içerisinde olduğumuzu söylüyor. Daha önce UN Ro-Ro’yu koruduğumuz yönünde suçlanırken şimdi başka bir ro-ro şirketi kurmakla suçlanıyoruz. 

Beni kendi planlarını çalmakla suçladı. Kendisinin böyle bir planı olduğunu ve bu hazırlıkları çalmakla suçladı. Gemilerin maliyetleri sürekli değişir. Dolayısıyla sektördeki iyi niyetli arkadaşların işin içini bilmeyen arkadaşlar bizim sinsi planlar yaptığımızı düşünüyor olabilir. Buradaki fizibilite bu araçların oradaki doluluk oranlarını sağlayıp sağlayamayacağıdır. Bu ticari bir risktir. Biz bu riske kendimiz olarak aldık. Sedat Gümüşoğlu çok şaşırdı ve üzüldü. Ancak ‘hayırlı olsun’ dedi. 

Rekabet Kurumu’nun bizim çalışmalarımıza hiçbir etkisi yoktur. Rekabet Kurumu rekabetin olması içindir. Bu kadar büyük komplo teorileri yapmak iğrenç. Yabancı firmalara satıp çıkacağımızı söylüyor. Çetin Nuhoğlu’na hodri meydan diyorum: Benim yüzde 54 hissem var. Ben şirketimin yüzde 51’ini çalışanlara bırakacağım ve ben yüzde 3’e sahip olacağım. Kendisi de aynısını yapabiliyor mu? Diğer firmalara da örnek olalım.  Bugün aldığımız karar kaybetme korkusuyla alınan bir karar değildir. Çetin Nuhoğlu başkan olursa ben UND üyeliğinden istifa edeceğim.”

EKOL LOJİSTİK TARAFINDAN SATIN ALMA OPSİYONU İLE KİRALAN RO-RO GEMİLERİ VE ÖZELLİKLERİ

wessex_qezban_0.jpg

equasis_wessex.jpg

mercia_paqize.jpg

equasis_mercia.jpg

kent_hatche.jpg

equasis_kent.jpg

Haber: Recep CANPOLAT - Deniz Haber Ajansı

www.DenizHAber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim