• BIST 73.391
  • Altın 133,161
  • Dolar 3,5219
  • Euro 3,7585
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 5 °C
  • Antalya 7 °C
  • Muğla -2 °C
  • Çanakkale 12 °C

Horizon Denizcilik, hizmet kalitesini artırdı

Horizon Denizcilik, hizmet kalitesini artırdı
Horizon Denizcilik Personel Müdürü Burak H. Şermet, son üç ay içerisinde 120 yeni personeli istihdam ederek hizmet kalitesini yükselttiklerini belirtti.

Horizon Denizcilik hizmet kalitesini yükseltti

Horizon Denizcilik Personel Müdürü Burak H. Şermet, son üç ay içerisinde 120 yeni personeli istihdam ederek hizmet kalitesini yükselttiklerini belirtti.

Denizi olmayan ilimiz Gaziantep’te doğan, gemi filosu kısa sürede büyüyen, yüzlerce kişiye istihdam sağlayan fakat ne hikmetse başarılarıyla değil, yaşadığı şanssızlıklarla gündeme gelen bir firmamız Horizon Denizcilik. Çalışkan Grup’un bünyesindeki şirketlerden biri olan Horizon Denizcilik’te geçmişteki kötü izlerin üzerine sünger çekecek bir yapılanma yaşanıyor. Genç bir personel müdürü, arkasına armatör ve genel müdürün desteğini de alarak sadece insan kalitesini iyileştirmek suretiyle başarıya ulaşılabileceğini gösterme çabasında. Kaptan Burak Şermet, 1998 TÜDEV mezunu. Yıllarca gemilerde çalıştıktan sonra 3 ay önce Horizon Denizcilik’te işe başlamış.

Burak H. Şermet, “Yaklaşık 3 ay içerisinde 120 yeni personeli filomuza kattık. Çünkü, daha önce çalıştığımız yabancı personelden yeterli verim alamadık. Az sayıda olsa da, yeterli olanları da var, onlara gerekli şansı veriyoruz. Ciddi bir personel değişimiyle, maaş ayarlamaları yaparak kontrat sürelerini kısalttık. Böylece daha optimum çalışma şartları sunmaya başladık” sözleriyle özetliyor yapılanları.

Hala, Horizon 1’i konuşuyorlar

“Bir personel müdürü olarak en büyük avantajım armatörümüzün arkamda olduğunu bilmem” diyen Şermet, şöyle devam ediyor: Fatih Çalışkan Bey, her gemi adamının sorununa çözüm bulalım anlayışı içinde. Bunu daha önce bu ölçüde görmedim. Burada güzel bir şeyler olduğunu da herkesin bilmesini istiyorum. Bana her platformda Horizon 1’den söz ediyorlar. Oysa, başka armatörlerin de gemisi kaçırıldı. Ama, ilk olmamız bir handikaptı ve hala yaşıyoruz. Gemilerimiz şu anda da Aden’den geçiyor. Şirket adına yapılacak ne varsa yapıyoruz. Ama navlun orada, mecburen gidiyoruz.”

Gemi adamının ayın belli bir periyodunda maaşının yatmasının çok önemli olduğunu ifade eden Burak Şermet, “Çünkü, çoğu firma maaş konusunda sıkıntı yaşıyor. Horizon Denizcilik’in böyle bir problemi olmaması başlı başına bir artı. Çünkü, ben de gemiden geldiğim için onlarla empati yapabiliyorum. Dürüstlük bizim mesleğimizdeki en önemli faktör. Horizon Denizcilik’te gemi adamları paralarını zamanında alır. Baş mühendis, kaptan, ikinci mühendis ve ikinci kaptan maaşları ikramiyesiz her şey içinde ödenir. Bunlar çok büyük avantajdır” diyor.

Yabancı ehliyeti arz-talep körüklüyor

Tüm personeli Azeri ve Gürcü personel ile değiştirip, personel giderlerini 2/3 oranında azaltmanın mümkün olduğunu kaydeden Kaptan Burak Şermet, “Bu olumsuz gidişata rağmen Gürcü, Panama ve Ukrayna ehliyetini çok rahat çıkarır ve bunlarla yabancı bayraklı gemilerde çok rahat çalışabilirsiniz. Bu durum, hakkaniyetli değil. Biz de yüzde 80 personeli Türk’e çevirdik, ama bir yerde tıkanıyoruz. Çünkü özellikle baş mühendis, alternatifi olmadığını düşündüğünden performans göstermiyor. İşi kaybetmesi umurunda değil, her an iş bulurum diye düşünüyor. Biz, 10 sene önce, personel müdürüne direkt maaşı sormazdık. Önce sohbet eder, gemi ile ilgili bilgi alırdık. Arz talepten dolayı yabancı ehliyetler ayyuka çıkmış durumda. Ben, kendi adıma Türk gemi adamlarını çalıştırmaktan yanayım. Ofiste ve gemide Türk olmayan personeli pek tercih etmiyorum. Denizcilik firmasında çalışan sekreterin dahi denizden gelmesi taraftarıyım. Gemi adamı duygusal, kırılgan bir ‘yalnız adam’ modelidir. Belli bir süre sonra alınganlıklar daha da artar. Bu benim için de, herkes için de geçerlidir. Gemicisi de, kaptanı da böyle düşünür. Gemiye çıktıktan sonra sadece kamaralar farklıdır ama hayata aynı pencereden bakarlar. Gemiye katılan gemicinin gemide olduğunu kanıksaması 20 gün, 1 ayı bulabilir. Çünkü, o insan ailesinden ayrılmış. Geride neler bıraktığını bilmiyorsunuz. Gemiyi tanıması, etrafa bakması, yaşam alanını koklaması lazım. İlk anda verilen her tepki normaldir” diye konuşuyor.

Kuruyük, tankere göre dezavantajlı

Kuruyük filosu yönetmenin tankere göre bazı dezavantajları olduğunu öne süren Şermet, bunu da şu sözlerle ifade ediyor:

“Bir gemide 25 personel çalıştırıyor ve aylık ortalama 60-65 bin dolar maaş ödemesi yapıyoruz. Aldığımız navlun da belli. Running Coast’u da hesapladığınızda daha iyi şartları sunabilmeniz ancak eksiye düşmenizle mümkün olur. Özellikle kimyasal tankerler küçük gross tonlu gemiler olduğu için personel sayısı da daha az oluyor. Verdikleri rakam da buna bağlı olarak daha fazla olduğu için ağırlıklı makine kadroları bu gemileri tercih ediyor. Horizon, 9 kuruyük gemisi olan ve bu gemileri minimum zarar, maksimum kar amaçlı olmakla birlikte, kaliteyi de en yüksekte tutmayı hedefleyen bir firmadır. Çalışan kalitesi arttıkça, gemilerdeki sıkıntılar da minimize olacaktır. Olumlu bir yolda gidiyoruz. Şirket yedek parça, boya verip, kaliteli işgücü sağlarsa bu kadarı bile hurda bir gemiyi adam etmeye yeter. Tersane dönemlerini de iyi geçirdiysen gemi yaşının çok önemi yok. Kuruyük piyasasında Horizon Denizcilik’in piyasanın ilk 3 firması arasında yer alacağına inanıyorum.”

Armatör de, gemici de empati yapmalı

Kaptan Şermet, önyargılı yaklaşımlardan da oldukça rahatsız. “Horizon Denizcilik’i ayırarak konuşuyorum” diyen Şermet, şöyle devam ediyor:

“Armatör, gemi adamına ‘benim en çok param yakıt ve sana gidiyor’ diyor ama aslında gemisini yürütenin personel olduğunu da unutuyor. Gemi adamı da yanlış olarak şu gözle bakıyor: ‘Sen, beni eski gemilerde zor şartlarda çalıştırıp, hakkımı da vermiyorsun.’ O da şunu göz ardı ediyor. Aldığı evi, arabayı, ailesinin geçimini armatörden aldığı ücretle gerçekleştiriyor. Arada işçi-işveren bağından daha farklı bir şeyler var. Herkesin empati yapmaya ihtiyacı var. Şu dönem çok iyi bir dönem değil. Suni büyüme sona erdi. Market, reel seviyesine döndü ama gemi adamı hala o günleri yaşadığı için gemiye mutsuz gidiyor. Navlunun gemici maaşlarını belirleyen birinci sebep olduğu unutulmamalıdır. İkincisi de, tabi ki arz-talep.”

Haber: Selçuk Onur-Kara&Deniz Gazetesi

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Ahmet Atıcı
10 Eylül 2016 Cumartesi 00:03
00:03
Ahmet Atıcı 30 senelik aşçı yım is aramaktadır ama evrakları m yok cep 05418190651
176.54.193.62
OKTAY METİN
25 Ağustos 2016 Perşembe 09:37
09:37
Mrb İYİ GUNLER .Çalışmak istedıgım GEMILERDE yAĞCI .yETERLİLĞİM TAM EKSIK YOK.MESLEK OKULU MEZUNUYUM.uzak seferde çalışmaya hazırım.Bayrak tercıhım yoktur.Gereken stcw belgelrı Aşı karnesı sahıbnıyım.İŞ ARIYORUM yARDIMCI Olma konusundakı hassaıyetıne teşekkür ederım.En son Bayraktar denızcılkten 11 ay çalışma süresını bıtırıp ayrıldım.CEP:05413230488
88.247.135.166
OSMAN GÜNEŞ
29 Temmuz 2016 Cuma 09:26
09:26
GEMİ ADAMI BELGELERİM HAZIR YETERLİLİGİM YAGCILIKTIR. AYNI ZAMANDA KENDİ MESLEGİM KAYNAKÇILIKTIR. İKİ BRANŞTADA GEMİLERDE İŞ ARIYORUM. CEP NUMARAM 05543996329
176.234.23.48
Ercan solak
21 Haziran 2016 Salı 12:15
12:15
Merhaba ben gemiciyim vardiya belgem yok gemiye cikmak istiyorum 05469187089 Ercan solak
151.135.89.183
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim