• BIST 83.282
  • Altın 85,978
  • Dolar 2,2180
  • Euro 2,7565
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 5 °C

Horizon Denizcilik, hizmet kalitesini artırdı

Horizon Denizcilik, hizmet kalitesini artırdı
Horizon Denizcilik Personel Müdürü Burak H. Şermet, son üç ay içerisinde 120 yeni personeli istihdam ederek hizmet kalitesini yükselttiklerini belirtti.

Horizon Denizcilik hizmet kalitesini yükseltti

Horizon Denizcilik Personel Müdürü Burak H. Şermet, son üç ay içerisinde 120 yeni personeli istihdam ederek hizmet kalitesini yükselttiklerini belirtti.

Denizi olmayan ilimiz Gaziantep’te doğan, gemi filosu kısa sürede büyüyen, yüzlerce kişiye istihdam sağlayan fakat ne hikmetse başarılarıyla değil, yaşadığı şanssızlıklarla gündeme gelen bir firmamız Horizon Denizcilik. Çalışkan Grup’un bünyesindeki şirketlerden biri olan Horizon Denizcilik’te geçmişteki kötü izlerin üzerine sünger çekecek bir yapılanma yaşanıyor. Genç bir personel müdürü, arkasına armatör ve genel müdürün desteğini de alarak sadece insan kalitesini iyileştirmek suretiyle başarıya ulaşılabileceğini gösterme çabasında. Kaptan Burak Şermet, 1998 TÜDEV mezunu. Yıllarca gemilerde çalıştıktan sonra 3 ay önce Horizon Denizcilik’te işe başlamış.

Burak H. Şermet, “Yaklaşık 3 ay içerisinde 120 yeni personeli filomuza kattık. Çünkü, daha önce çalıştığımız yabancı personelden yeterli verim alamadık. Az sayıda olsa da, yeterli olanları da var, onlara gerekli şansı veriyoruz. Ciddi bir personel değişimiyle, maaş ayarlamaları yaparak kontrat sürelerini kısalttık. Böylece daha optimum çalışma şartları sunmaya başladık” sözleriyle özetliyor yapılanları.

Hala, Horizon 1’i konuşuyorlar

“Bir personel müdürü olarak en büyük avantajım armatörümüzün arkamda olduğunu bilmem” diyen Şermet, şöyle devam ediyor: Fatih Çalışkan Bey, her gemi adamının sorununa çözüm bulalım anlayışı içinde. Bunu daha önce bu ölçüde görmedim. Burada güzel bir şeyler olduğunu da herkesin bilmesini istiyorum. Bana her platformda Horizon 1’den söz ediyorlar. Oysa, başka armatörlerin de gemisi kaçırıldı. Ama, ilk olmamız bir handikaptı ve hala yaşıyoruz. Gemilerimiz şu anda da Aden’den geçiyor. Şirket adına yapılacak ne varsa yapıyoruz. Ama navlun orada, mecburen gidiyoruz.”

Gemi adamının ayın belli bir periyodunda maaşının yatmasının çok önemli olduğunu ifade eden Burak Şermet, “Çünkü, çoğu firma maaş konusunda sıkıntı yaşıyor. Horizon Denizcilik’in böyle bir problemi olmaması başlı başına bir artı. Çünkü, ben de gemiden geldiğim için onlarla empati yapabiliyorum. Dürüstlük bizim mesleğimizdeki en önemli faktör. Horizon Denizcilik’te gemi adamları paralarını zamanında alır. Baş mühendis, kaptan, ikinci mühendis ve ikinci kaptan maaşları ikramiyesiz her şey içinde ödenir. Bunlar çok büyük avantajdır” diyor.

Yabancı ehliyeti arz-talep körüklüyor

Tüm personeli Azeri ve Gürcü personel ile değiştirip, personel giderlerini 2/3 oranında azaltmanın mümkün olduğunu kaydeden Kaptan Burak Şermet, “Bu olumsuz gidişata rağmen Gürcü, Panama ve Ukrayna ehliyetini çok rahat çıkarır ve bunlarla yabancı bayraklı gemilerde çok rahat çalışabilirsiniz. Bu durum, hakkaniyetli değil. Biz de yüzde 80 personeli Türk’e çevirdik, ama bir yerde tıkanıyoruz. Çünkü özellikle baş mühendis, alternatifi olmadığını düşündüğünden performans göstermiyor. İşi kaybetmesi umurunda değil, her an iş bulurum diye düşünüyor. Biz, 10 sene önce, personel müdürüne direkt maaşı sormazdık. Önce sohbet eder, gemi ile ilgili bilgi alırdık. Arz talepten dolayı yabancı ehliyetler ayyuka çıkmış durumda. Ben, kendi adıma Türk gemi adamlarını çalıştırmaktan yanayım. Ofiste ve gemide Türk olmayan personeli pek tercih etmiyorum. Denizcilik firmasında çalışan sekreterin dahi denizden gelmesi taraftarıyım. Gemi adamı duygusal, kırılgan bir ‘yalnız adam’ modelidir. Belli bir süre sonra alınganlıklar daha da artar. Bu benim için de, herkes için de geçerlidir. Gemicisi de, kaptanı da böyle düşünür. Gemiye çıktıktan sonra sadece kamaralar farklıdır ama hayata aynı pencereden bakarlar. Gemiye katılan gemicinin gemide olduğunu kanıksaması 20 gün, 1 ayı bulabilir. Çünkü, o insan ailesinden ayrılmış. Geride neler bıraktığını bilmiyorsunuz. Gemiyi tanıması, etrafa bakması, yaşam alanını koklaması lazım. İlk anda verilen her tepki normaldir” diye konuşuyor.

Kuruyük, tankere göre dezavantajlı

Kuruyük filosu yönetmenin tankere göre bazı dezavantajları olduğunu öne süren Şermet, bunu da şu sözlerle ifade ediyor:

“Bir gemide 25 personel çalıştırıyor ve aylık ortalama 60-65 bin dolar maaş ödemesi yapıyoruz. Aldığımız navlun da belli. Running Coast’u da hesapladığınızda daha iyi şartları sunabilmeniz ancak eksiye düşmenizle mümkün olur. Özellikle kimyasal tankerler küçük gross tonlu gemiler olduğu için personel sayısı da daha az oluyor. Verdikleri rakam da buna bağlı olarak daha fazla olduğu için ağırlıklı makine kadroları bu gemileri tercih ediyor. Horizon, 9 kuruyük gemisi olan ve bu gemileri minimum zarar, maksimum kar amaçlı olmakla birlikte, kaliteyi de en yüksekte tutmayı hedefleyen bir firmadır. Çalışan kalitesi arttıkça, gemilerdeki sıkıntılar da minimize olacaktır. Olumlu bir yolda gidiyoruz. Şirket yedek parça, boya verip, kaliteli işgücü sağlarsa bu kadarı bile hurda bir gemiyi adam etmeye yeter. Tersane dönemlerini de iyi geçirdiysen gemi yaşının çok önemi yok. Kuruyük piyasasında Horizon Denizcilik’in piyasanın ilk 3 firması arasında yer alacağına inanıyorum.”

Armatör de, gemici de empati yapmalı

Kaptan Şermet, önyargılı yaklaşımlardan da oldukça rahatsız. “Horizon Denizcilik’i ayırarak konuşuyorum” diyen Şermet, şöyle devam ediyor:

“Armatör, gemi adamına ‘benim en çok param yakıt ve sana gidiyor’ diyor ama aslında gemisini yürütenin personel olduğunu da unutuyor. Gemi adamı da yanlış olarak şu gözle bakıyor: ‘Sen, beni eski gemilerde zor şartlarda çalıştırıp, hakkımı da vermiyorsun.’ O da şunu göz ardı ediyor. Aldığı evi, arabayı, ailesinin geçimini armatörden aldığı ücretle gerçekleştiriyor. Arada işçi-işveren bağından daha farklı bir şeyler var. Herkesin empati yapmaya ihtiyacı var. Şu dönem çok iyi bir dönem değil. Suni büyüme sona erdi. Market, reel seviyesine döndü ama gemi adamı hala o günleri yaşadığı için gemiye mutsuz gidiyor. Navlunun gemici maaşlarını belirleyen birinci sebep olduğu unutulmamalıdır. İkincisi de, tabi ki arz-talep.”

Haber: Selçuk Onur-Kara&Deniz Gazetesi

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
köksal eser
22 Nisan 2014 Salı 23:27
23:27
yaw he he
88.255.171.82
ADNAN KOTAMAN
19 Temmuz 2012 Perşembe 03:30
GEMI GUVENLIGI HIZMETI
TEHLIKELI SULARDA KORUMA HIZMETI

www.troyhorsesecurity.org
78.181.44.228
mehmet genç
03 Temmuz 2012 Salı 04:34
somali'de (90) gün
Sn:Burak kaptanın tesadüfi olarak roportajını okudum.Bende hayretler içersinde kaldım!Burak kaptan mademki bu kadar gemici dostu,mademki gemicilerin savunucusu,deniz adabını biliyor peki personelinin haklarını neden ve niçin vermiyor? Bakın beyler bende horizon denizciikte çalıştım maksatım kimsenin hakkında kötü konuşmak yada firmayı karalamak değil böyle bir maksatımda yok ancak doğrularıda sümen altı yapmayalım.Ben ve arkadaşlarım 8 temmuzda adende korsanlar tarafından kaçırıldık,90 gün namluların ucunda ölümle yasam çizgisinde yaşadık her an ölümü yaşadık her dakika bizi ne zaman öldürecekler diye ecel terleri döktük dahası bir arkadaşımız korsanlar tarafından bacağından vuruldu.Arkadaş aç kaldık susuz kaldık kurtlu makarnaları yedik kokmuş et yedik.Siz hiç barbunya fasulyesinde kurt gezerken o kurdu kenara iterek fusulyaya kaşık soktunuz yedinizmi? peki deniz suyundan çay yaptınızmı? kılimanın soğutmak için dısarı attığı suyu bidonlarla alıp gaz kokusu ile banyo yaptınızmı? anlatılacak okadar çok çilelerimiz varki,buraya yazmakla bitiremem onun için yazmıyorum.peki(2.7 milyon ) dolar ödemiş sirket korsanlara tabi bunuda sigortadan aldı soruyorum bu yazıyı okuyanlara,korsan bizi cıs cıbılsoydu donumuza varana kadar elimizdeki paramızı elekronik cihazlarımıza kadar aldılar,korsanlar gemiden çıkınca sirketten gelen armatör genel müdürler avukat yamaner.arkadaşlar hiç üzülmeyin bütün haklarınız vede kayıp eşyalarınız sonuna kadar ödenecek biz sizlerin çektiği sıkıntıyı ve çileleri sizler unutturacağız dediler.atatürk hava alanına indik hakikaten unutturdular!nemi unutturdular?bizi unuttular O yadanlık vazefesi yapanlar şirketi göklere çıkaranlar çok ayıp ediyorlar,Beyler kayıp eşyalarımızın parasını bile vermediler.!Bir yıl sonra çalısalım belki şirket haklarımız verir düsüncesi ile tekrar gemiye çıktım horizon denizciliğin gemisine. 6 ay çalıştım eşimin rahatsızlığına binaen türkiyeye geldim,şirkete gittim içerdeki paramı almak için.paramı verdilerancak,bu altı aylık izin paramı vermediler!Burak kaptana ben bu şirket için ne fedakarlık yaptım şirketim bana bunumu yapıyor benim izin paramımı kesiyor dediğimde,Burak kaptan bana aynen sunu söyledi -ne olurki bir defa daha fedakarlık yap dedi... kimse işkembei küpradan atmasın! anlamadan bilmeden kımseyi göklere çıkarmanın anlamı yok herkes dürüst olsun.ha şimdi ne oldu? davamız türk adaletinin elinde yasal süreç devam ediyor ve sona yaklasıldı Türk adaletinin vereceği kararı bekliyoruz.ve buna saygılıyız...
78.171.185.235
metin KUL
07 Kasım 2011 Pazartesi 21:25
horizon denizcilik insan kaynakları sayın burak kaptanım
ben bu şirket de 2 yıl dan fazla calıştım çok mutluyum bu şirkette ekmek yetim ailemle ben güverte lostromosu olarak burak kaptanıma başarılar dilerim. mubarek kurban bayramını kutlar saglık mutluluk başarılarının devamını dilerim saygılarımla.not tüm horizon denizcilik ailesininde bayramını kutlarım.
85.99.94.180
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim