• BIST 103.328
  • Altın 193,733
  • Dolar 4,6527
  • Euro 5,4829
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 21 °C
  • Antalya 22 °C
  • Muğla 19 °C
  • Çanakkale 16 °C

İDO A.Ş deniz ulaşımını sevdirdi

İDO A.Ş deniz ulaşımını sevdirdi
İBB iştiraki İDO A.Ş deniz ulaşımına yaptığı yatırımlar ile yolcu sayısını önemli oranda artırdı. İDO'nun taşıdığı yolcu sayısı 5 yılda 7 milyondan 91 milyona çıktı.
İDO'nun yatırımları deniz ulaşımının cazibesini artırıyor. İstanbul Deniz İşletmeleri (İDO) son yıllarda yaptığı yatırımlara bu yıl da devam edecek. İDO deniz ulaşımına yaptığı yatırımlar ile yolcu sayısını önemli oranda artırdı. İDO'nun taşıdığı yolcu sayısı 5 yılda 7 milyondan 91 milyona çıktı.
 
İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmesi'nin (İDO) 2007 yılı bütçesi Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nde 600 milyon YTL olarak belirlendi. Bu yıl ki bütçesinin önemli bir kısmını da geçmiş yıllarda olduğu gibi yine yatırıma ayıracaklarını kaydeden İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, "2007'de Mudanya hattı için 2 büyük feribot, Pendik-Yalova hattı için 2 feribot, 5 deniz otobüsü, 4'ü Harem-Sirkeci arası olmak üzere 9 tane şehir hatlarında kullanacağımız vapur alacağız." diye konuştu. İstanbul-Bursa arasına kuracakları Yenikapı-Mudanya hızlı feribot hattını iki büyük şehri birleştiren köprü olarak tanımlayan Paksoy, "İki büyük kent ilk defa bu kadar yakınlaşacak. İnsanlar 75 dakikada İstanbul'dan Bursa'ya ulaşacaklar. Bursa'ya gidip İskender kebap yiyelim, Uludağ'a çıkalım demek artık çok kolay olacak. İDO olarak Marmara'da yapmış olduğumuz yatırımlar, ticareti ve yolculuk alışkanlıklarını değiştirecek." şeklinde konuştu.
İstanbul Deniz İşletmeleri (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy, 2007 Nisan ayında hizmete girecek olan Yenikapı-Mudanya hızlı feribot hattı ile 'ulaşımda tarih yazacaklarını' söyledi. Bursa'nın Mudanya ilçesine bağlı Güzelyalı beldesinde iskele inşaatının tamamlanmasıyla birlikte İstanbul-Bursa arasının 75 dakikaya düşeceğini kaydeden Genel Müdür, "Bu hat sadece İstanbul-Yalova arasındaki deniz ulaşımının alternatifi olmakla kalmayacak. Bu hat ile birlikte Bursa, Eskişehir, Kütahya, Isparta ve hatta Antalya'ya hizmet vereceğiz." dedi. Bursa'nın Türkiye'nin 4. büyük ili olmasının yanı sıra sanayi, ticaret, gıda ve turizm kenti olduğunu belirten Ahmet Paksoy, hızlı feribot hattı ile ulaşımın kolaylaşacağını ve ticaretin daha da gelişeceğini kaydetti. Antalya ve Bursa arasındaki geçiş yollarına İDO'nun acente ve bilet istasyonları açacağını belirten Paksoy, "Mudanya hattı Bursa, Afyon, Eskişehir, Kütahya ve aşağıya kadar tüm illere hizmet verecek. Bandırma üzerinden de gidiş olacak ve ilave seferler ile Mudanya üzerinde oluşabilecek sıkışıklığı önleyeceğiz.'' şeklinde konuştu. Yenikapı-Bandırma hattı ile İstanbul-İzmir arası yolculuğun 5 saate düştüğünü kaydeden Ahmet Paksoy, "İnsanlar önceden İzmir'e karayolu ile 11 saatte gidiyordu. Şimdi hızlı feribotla 2 saatte Yenikapı'dan Bandırma'ya geçiyorlar ve Bandırma'dan da 3 saatte İzmir'e gidiyorlar. Bandırma hattındaki hızlı feribot sayesinde İstanbul-İzmir arası 5 saat sürüyor." şeklinde konuştu. İDO'nun yolcu, hat ve filosunda bulundurduğu araç sayısı ve kapasitesi ile alanında dünya birincisi olduğunu kaydeden Paksoy, "Yaptığımız yatırımlarla 2001'de 37 milyon YTL olan ciromuz 320 milyon YTL'ye yükseldi." dedi. İDO olarak son yıllarda yapılan yatırımlar ile müşteri sayısını 5 yılda 7 milyondan 91 milyona çıkardıklarını kaydeden Ahmet Paksoy, "İDO 2,5 yıl içinde çok büyük bir atılım içine girdi. Taşıdığımız araç sayısı 2001'de 550 binken 2006'da 5,1 milyona çıktı. Ayrıca proje olarak hazır olan ve Başkan Topbaş'ın onayıyla başlatacağımız Ro-Ro taşımacılığı ile kamyon trafiğini de çözeceğiz." dedi. DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim