• BIST 103.200
  • Altın 197,070
  • Dolar 4,7083
  • Euro 5,4926
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 27 °C
  • Antalya 28 °C
  • Muğla 24 °C
  • Çanakkale 22 °C

Karadeniz'in geleceği limanlarda

Karadeniz'in geleceği limanlarda
MÜSİAD, Trabzon'da gerçekleştirilen GİK toplantısının ardından Karadeniz ekonomisinde büyüme için, İpek Yolu'nun tarihsel misyonunun canlandırılmasını istedi.
MÜSİAD:KARADENİZ'İN GELECEĞİ LİMANLARDAMüstakil Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (MÜSİAD) Trabzon'da yapılan Genel İdare Kurulu (GİK) Sonuç Bildirisinde, bölgelerarası gelişmişlik uçurumunun Doğu Karadeniz ekonomisini fındık ve çaya mahkum ettiği ifade edilerek, ''Bölge ekonomisi fındık-çay kıskacından kurtarılmalı'' denildi. MÜSİAD, Trabzon'da gerçekleştirilen GİK toplantısının ardından sonuç bildirisi yayınladı. Bildiride, yöre halkının yıllarca fındık ve çay gibi tek ürüne dayalı üretime mahkum olmasının, tarım için kısıtlı olan toprakların yanlış kullanımının, küçük bireysel ticari işletmelerin sağlıklı oluşamamasının ve Doğu Karadeniz Bölgesi'nin sosyo-ekonomik geri kalmışlığının hem Trabzon'u hem de bölge illerini işsizlik ve göçle karşı karşıya bıraktığı değerlendirildi. Bölgede büyümenin, İpek Yolu'nun tarihsel misyonunun canlandırılması ve turizmin geliştirilmesiyle mümkün olduğuna dikkat çekilirken, bu çerçevede Doğu Karadeniz Projesi'nin (DOKAP) yeniden gözden geçirilerek, bölgenin kuzey ülkeleriyle GAP ve Orta Doğu arasında köprü olmasının hedeflenmesi, Trabzon'da turizme yönelik özel bir teşvik sisteminin uygulanması, bölgedeki konaklama tesisi ve altyapı yetersizliğinin giderilmesi, destekleme politikalarında işletme ölçeklerini büyütmek ve verimlilik artışının esas alınması, turizm sektörüne dönük vasıflı eleman eğitimine ivme kazandırılması, desteklerin kendi kendini finanse ederek bütçeye asgari yük getirmesi gerektiği kaydedildi. Tanıtım amacıyla bölgedeki ve ildeki potansiyeli canlandıracak sektörel fuarların düzenlenmesinin ve Körfez ülkeleriyle kardeş şehir anlaşmaları imzalanmasının turizme dinamizm kazandıracağı vurgulandı. Trabzon'da ''turizmin patlaması ve ticaretin şahlanması'' için limana, Dünya Ticaret Merkezine ve lojistiğe önem verilmesinin şart olduğu kaydedilen bildiride, Rusya ve Ukrayna'dan Orta Doğu'ya ticarette kuzey güney demiryolu hattının projelendirilmesi, Türk mallarının Gürcistan, Azerbaycan, Ermenistan ve Sibirya'ya kadar ulaşmasını sağlayacak Sarp-Batum arasında yapılması planlanan 28 kilometrelik demiryolu projesinin bir an önce hayata geçirilmesi gerektiği bildirildi. Bildiride, Trabzon'un, Bölgesel Cazibe Merkezi illerinden biri olarak ilan edilmesi, KOBİ'lere kredi ve yatırım imkanlarına ulaşmada kolaylaştırıcı tedbirlerin alınması istendi. Trabzon'da yatırım planlayan hemşehri işadamlarının önündeki bürokratik engel ve altyapı yetersizliğinin kaldırılması, yöre halkının da yatırım yapacak işadamlarına sahip çıkmalarının sağlanması gerektiği belirtilen bildiride, Karadeniz'de seller dolayısıyla her yıl can ve mal kaybının yaşandığı vurgulanırken, konut alanlarının iyi seçilmesi, DSİ idaresince dere ıslah çalışmaları yapılması, Karadeniz illerinin çöplerinin deniz kenarlarına dökülmemesi için devletin acilen bir örnek projeyi gerçekleştirmesi ve belediyelere teknik ve finansal destek sağlaması gerektiği belirtildi. DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim