• BIST 103.328
  • Altın 193,632
  • Dolar 4,6527
  • Euro 5,4829
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 25 °C
  • Antalya 25 °C
  • Muğla 23 °C
  • Çanakkale 21 °C

Kılavuz kaptanın büyük başarısı...

Kılavuz kaptanın büyük başarısı...
Geçtiğimiz gün Üsküdar önlerinde arızalanan "Prenses Aba" adlı gemi; bir kaza olmadan kontrol altına alındı. İşte gemideki kılavuz kaptan Okan Cıncık'ın zor anları...
Kılavuz Kaptanın Büyük Başarısı…Günde ortalama 70 gemiyi Boğaz’dan güvenle geçiren kılavuz kaptanlar; zaman zaman gemilerde meydana gelen teknik arızalardan dolayı ortaya çıkan tehlikeli durumları bir kazaya neden olmadan atlatıyorlar.Okan Cıncık; bir yandan İstanbul Boğazının tehlikeli sularıyla, diğer yandan gemilerin zaman zaman ortaya çıkan teknik arızalarıyla  gece gündüz demeden boğuşan 60 kılavuz kaptandan bir tanesi. 23 Ağustos 2006 Günü Kılavuz Kaptan Okan Cıncık; Marmara’dan Karadeniz yönüne geçiş yapmak isteyen “Prenses Aba” adlı Barbuda Bayraklı gemiye İnciburnu önlerinde çıktı. Gemi 90 Metrelik küçük sayılabilecek bir gemiydi; Tuzla Tersanelerinde tamir görmüş ve boş olarak Karadeniz yönüne gitmekteydi.Boğaz Kuzeyden kapalıydı; sadece Kuzey-Güney yönünde geçiş yapan bir yolcu gemisi vardı.  Bu yüzden Prenses Aba nisbeten sancak hattı takip etmek zorundaydı. Haydarpaşa Mendireği önünde VHF Kanal 13’e geçilerek VTS Kandilli Sektörüne sektör giriş raporu verildi. Her şey olağan bir şekilde sıradan bir geçişe işaret etmekteydi. Tüp geçit çalışması yapılan bölge geçildi; burada şamandıralar geçilerek sancağa dönüş yapıldı ve normal geçişe devam edildi.Kızkulesi geçildiği esnada gemi dümeni kumandadan çıktı. Gemi sancak tarafa doğru dönmeye başladı.Her gün geçiş yapan 150 geminin başına gelebilecek olan teknik arıza bu kez Kılavuz Kaptan Okan Cıncık’ın gemisini yakalamıştı. Saat 1050 sıralarıydı.  Okan Kaptan; bu durumun her an başına gelebileceğini biliyordu ve buna hazırlıklıydı.  Her iki demiri denize atarak geminin hızını kesti. Makineleri tornistan çalıştırdı, bu arada geminin emercensi dümen dairesine personel gönderilerek dümene manuel kumanda sağlandı. Bu sırada gemi Üsküdar iskelesinde yolcu almak için yanaşmış bulunan “Kızıltoprak” adlı geminin üzerine doğru gitmekteydi. Okan Kaptan bu durumu sezdi; telsizle Kızıltoprak Gemisi kaptanı Hilmi Terzi’ye tehlikeyi haber verdi ve rıhtımdan acilen uzaklaşması için onu uyardı. Kaptan Hilmi Terzi büyük bir cesaret göstererek gemisini uzaklaştırdı; ancak Okan Kaptan gemisini durdurmayı başarmıştı bile.Römorkörler arıza bildirimden 8-10 dakika sonra geminin yanına geldiler. Durum kontrol altına alınmıştı. Prenses Aba; Okan Kaptan’ın kılavuzlamasıyla güvenle Ahırkapı demir yerine getirilerek burada demirledi.TÜrkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. İstanbul Liman İşletmesinde Kılavuz Kaptan olarak görev yapan Okan Cıncık; şüphesiz görevi ne gerektiriyorsa onu yaptı. Ancak olay sonrası pek az kişi gemide bulunan kılavuz kaptanın yaşadığı heyecan dolu dakikaları hatırladı. Denizhaber olarak bu olay dolayısıyla Okan Kaptan’ı bu tehlikeli durumu kimsenin burnu kanamadan başarıyla yönettiği için kutluyor; Boğaz’ın isimsiz kahramanları kılavuz kaptanlarımıza bu vesile ile bir kez daha “Allah Selamet Versin” diyoruz. DenizHaber.Com Özel
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim