• BIST 86.103
  • Altın 84,412
  • Dolar 2,2145
  • Euro 2,7615
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 3 °C

Kıyı Emniyeti "Boğazları" tehlikeye atıyor

Kıyı Emniyeti "Boğazları" tehlikeye atıyor
Türk Boğazları'nda gemi geçişlerini düzenleyen Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, bazı acentelerin gemilerine öncelik tanıyarak, Kritik Gemi Planlama Listeleri'ni değiştirdiği ortaya çıktı.

KIYI EMNİYETİ "BOĞAZLARI" TEHLİKEYE ATIYOR

İstanbul ve Çanakkale Boğazları'nda gemi geçişlerini düzenleyen Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, bazı acentelerin gemilerine öncelik tanıyarak, Genel Müdür veya Genel Müdür Yardımcısının talimatı ile Kritik Gemi Planlama Listelerini değiştirildiği ve bazı acentelere menfaat sağlandığı iddia edildi.

Deniz Haber Ajansı'na ulaştırılan belgelere göre, Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetlerine gelen raporlarda, Boğazlardan geçen gemiler için yapılan planlamada, boğazda bekleyen gemilerin geçişi, Kuzey-Güney istikametinde yapılırken, aynı gün için yapılan diğer planlamada ise Güney-Kuzey istikametine yönlendirilerek, planlamada olmayan geminin geçişi sağlanarak, yeniden Kuzey-Güney geçişinin yapıldığı görüldü.

Aynı gün için yapılan ilk planlamanın normal prosedür gereği olduğu ifade edilirken, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'nden gelen bir talimat ile "Genel Müdür Salih Orakcı'nın Emri, X Gemisinin geçişini sağlayın" denilerek, Deniz Trafik Baş Operatörün hazırladığı ilk planlamanın iptal edilip, yeniden Türk Boğazları Kritik Gemi Planlaması'nın yapıldığı kaydedildi.

BAŞ OPERATÖRLER NEDEN EMEKLİ EDİLDİLER?

Deniz Haber Ajansı'na gelen bir ihbara göre, Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Salih Orakcı'nın gemi geçişleri ile ilgili, bugün Genel Müdür Yardımcısı olan Bedri Olcay Özgürce'ye verdiği talimat ile İstanbul Boğazı'ndan trafik düzeninin durdurularak, planlamada olmayan bir geminin geçişinin yapılması talimatı verilmiş.

Bu talimata tepki gösteren Kaptan İbrahim Yıldırım ve Kaptan Coşkun Adalılar isimli Deniz Trafik Baş Operatörleri Jurnal Kayıtlarına "Genel Müdür Salih Orakcı'nın talimatıyla X Gemisinin geçişi yapılmıştır" notunu düşmüşler. Başoperatörlerin notuna tepki gösteren Genel Müdür Salih Orakcı, Genel Müdür Yardımcısı Bedri Olcay Özgürce kanalıyla yazının kaldırılması istenmiş. Bu yazıyı kaldıramayacağını kaydeden Kaptan İbrahim Yıldırım ve Kaptan Coşkun Adalılar, Kıyı Emniyeti Genel Müdürünün talimatı ile görevden alınmış. Görevden alınmalarını içine sindiremeyen bu iki Deniz Trafik Baş Operatörü, emekliliklerini isteyerek Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'nden ayrıldıkları iddia edildi.

İsmi bizde saklı olan bir Deniz Trafik Operatörünün, Deniz Haber Ajansı'na verdiği özel açıklamada, Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri'nden (TBGTH) sorumlu Kıyı Emniyeti Genel Müdür Yardımcısı Bedri Olcay Özgürce'nin "Genel Müdür Salih Orakcı'nın talimatı" denilerek onlarca geminin geçişine öncelik tanındığı ve bu geçişlerin Jurnal Kayıtlarında bulunabilineceğini sözlerine ekledi.

Haber: Recep CANPOLAT - Deniz Haber Ajansı

www.DenizHaber.Com.tr (ÖZEL HABER)

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
ali atıl
25 Ocak 2013 Cuma 10:36
SÖZ SIRASI MASTERSHIP'te
yıllarca rekabet ortamının verilen %50, %70 indirimlerle yok edildiği, VTS öncesi ve VTS sonrası özellikle yunan ve havuz gemilerine idarecilerle beraber çekilen kıyaklarla haksız üstünlük sağlandığı ve Türk denizcilik camiasının imajını 600 dolara yapılan acenteliklerle, kendilerini tanker acentesi ilan eden mastership açıklasın olanları. Mastershipin yaptığı entrikalar Fransa veya Singapurda olsa Genel Müdür değil Bakan istifa ederdi. Denizcilik sektörümüz halen gelişemiyorsa bu konuda suç sahibi olanlar bir bir açıklamalı çevrilen dolapları.

Bu yazıyla DTO ve Vapur donatanlarınıda göreve çağırıp haksız kazancın ve verilen kanunsuz indirimlerle armatör tavlanmanın önüne geçip, diğer acentelerinde haklarının korunmasına bu kurumlar destek verilmeli, aksi takdirde görevsizliklerini ilan etmeli.
92.45.20.178
Cemal Kırcı
24 Ocak 2013 Perşembe 21:14
MASTERSHIP
Boğazların en büyük tanker acentası master ship tir ancak Türkiyenin en iyi hizmet veren acentalarındandır. Günahını almayalım, hakkını yemeyelim arkadaşların. Tankerler sırasında geçer, bütün dünyanın gözü üstündeyken öyle kolay değil bu işler eskisi gibi. Daha önce Türkeli kontrolün Ahırkapı kontrolle alakası yoktu. Kayıt olmadığı için temas kurmadan temas kurmuş gibi yapılan gemiler öncelikli geçerdi. Şimdi imkansız çünkü herşey kayıt altında.
94.120.251.148
Cevdet Selvacı
22 Ocak 2013 Salı 10:34
Günaydın
Konuşma özürlü bir insan telsizden gemilere trafik talimatı verebilir mi, veriyor hem de yıllardır.Peki nasıl operatör olmuş ?
Hergün en az bir büyük tanker beklemeden geçer diyerek dünyanın en büyük tanker filolarının acenteliğini almış mı vatandaş, almış..İnanmayan geçiş listelerine baksın o acentenin başına her gün gelen mutlu tesadüfleri görsün, desadüf işte...
Yes no come go dışında ingilizce bilmeyen kişiler nasıl bogaz trafiğini yönetiyor,gemiler ile muhaberat yapıyor, oluyor valla.Türkler Allahın sevgili kulu, Allah koruyor bizi.
90.158.32.180
Mehmet İlkel
18 Ocak 2013 Cuma 14:46
Gaza geliyoruz
25 yıldır denizcilik sektöründeyim. Bu oyunlar hep vardı. Eskiden her Acentada bir emekli general çalışırdı, aksilik durumunda bir telefon açıp geminin başına gelen olayı çözmek idi tek görevleri.
Kıyı Emn. görev değişikliği olsa, dualar kabul olsa, hiç bir şeyin değişmeyeceğini sanırım herkez biliyor. Tek değişecek olan isimler ve acentalar. Bazı gemiler araya karışıp geçmeye devam edecektir.
78.172.249.54
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim