• BIST 83.226
  • Altın 88,904
  • Dolar 2,3175
  • Euro 2,8455
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 3 °C

Mersin Yat limanı için soruşturma izni

Mersin Yat limanı için soruşturma izni
Danıştay 1. Dairesi; Mersin Yat Limanı’nın (MARİNA) imar ve kıyı mevzuatına aykırı olarak inşa edilmesine rağmen onayladıkları gerekçesiyle 13 kamu görevlisi hakkında soruşturmama izni kararını iptal etti.

Danıştay 1. Dairesi; Mersin Yat Limanı’nın  (MARİNA)  imar ve kıyı mevzuatına aykırı olarak inşa edilmesine rağmen onayladıkları gerekçesiyle 13 kamu görevlisi hakkında bakanlığın soruşturmaya izin vermeme kararını iptal etti. 13 kamu görevlisi hakkında görevi kötüye kullanmak suçlamasıyla soruşturma yapılabilecek.

2006 yılında Yap-İşlet Devret modeli ile ihale edilen, ihaleyi kazanan ERS İnşaat Ticaret tarafından 2009 yılında başlanan, alt ve üst yapısına 100 trilyon lira harcanan Mersin Yat Limanı’nın yapımı işinde yetkililerin görevlerine kötüye kullandıkları iddiasıyla soruşturma açılmasını istemişti. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı haklarında şikâyet olan 13 kamu görevlisi hakkında soruşturmaya izin vermemişti. Bunun  üzerine Ulaştırma Bakanlığının soruşturmaya izin vermeme kararının iptali için Danıştay’a başvurulmuştu.

Anılan şikâyet dilekçesinde, Mersin Yat Limanı’nın projesine, imar ve kıyı mevzuatına aykırı olarak inşa edilmesine rağmen, proje kapsamındaki yapıların kontrollük hizmetinde ve işin kabulü yönünde onaylanmasında görevin kötüye kullanıldığını iddia edilmişti.

Mersin turizminin gelişmesine ve kentin  sosyal ve ekonomik açıdan yükselmesine katkı sunacağı belirtilen Mersin Yat limanı’nın Akdeniz’in en büyük yat limanı olduğu, 500’ü karada 500’ü denizde olmak üzere 1000 yat kapasiteli olduğu ifade edildi. Ulaştırma Bakanlığı öncülüğünde inşa edilen Mersin Yat Limanı’nın açılışı ise 26 Kasım 2011 tarihinde Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, Bakan  Binali Yıldırım, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker’in katılımıyla açılmıştı.

Danıştay 1. Dairesi açıkladığı kararda; Mersin Yat Limanı inşaatının projesine uygun olup olmadığı konusunda bilirkişi incelemesi yapıldığı, bilirkişilerce düzenlenen raporda, üst yapı projesinin öncelikle Mersin Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliğinin hükümlerine aykırı olarak ticari alan tanımına giren yerlerin ticari olmayan alanlar olarak gösterildiği, vaziyet planında 4.200 m2 ticari olmayan alan olarak gösterilmesine karşın tüm alanın ticari alan olarak kullanıldığı, büfelerin kıyı kenar kanununa aykırı olduğu, ebatların ise projeye aykırı olarak yapıldığı, asma katların tanımlamaya uymadığı, söz konusu projede 2.037, 86 m2 ticari alan belirtilmesine rağmen alanın tamamının yüzde 1 olan ticari alan hesabının aşıldığı, projeye aykırı olarak kazanılan asma kat ve birinci katların projeye aykırı olarak kazanıldığı, ayrıca avan projeden sonra 2011 tarihinde revize edilen projenin Mersin Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliğine ve Planlı alanlar maddelerine de aykırı olduğu, aynı zamanda onaylı projeye aykırı kullanım ve imalatın bulunduğu, ticari alan hesabının yanlış olduğu  görüşlerine yer verildi.

Danıştay’ın bilirkişilerin tuttuğu rapor sonrasında Çevre ve Şehircilik Bakanlığındaki teknik görevlilere de Mersin Yat Limanı’nı hakkında inceleme raporu düzenlemesini istediği, bu raporda da; Yat limanındaki yapıların her ne kadar kıyı kanununda yer almasa da deniz turizm yönetmeliği açısından uygun olduğu, fakat ticari alan olarak kullanılan alanın projeye göre fazla olduğu görüşlerine yer verildi.

Danıştay 1. Dairesi, 7 Aralık 2011 tarihinde her iki inceleme sonrasında 2011/ 1806 esas no ve 2011/1978 karar no başlığında kararını vererek, her iki kararda da ciddi sayılabilecek çelişkiler bulunmadığını, Yat limanı inşaatının projesine ve kıyı mevzuatına aykırı yapıldığı tespitine yer verildiği gerekçesiyle; avan ve revize uygulama projelerinde imzaları bulunan ve işin kontrollük hizmetini yürüten Adana Ulaştırma Bölge Müdürü N.C’ye,  Adana Ulaştırma Bölge Müdürlüğü İnşaat Mühendisi H.F.Ö’ye, Adana Ulaştırma Bölge Müdür Yardımcısı N.S.M’ye, Adana Ulaştırma Bölge Müdürlüğü Başmühendis Vekili S.Ö’ye, proje kontrollük bölümünde imzaları bulunan Ulaştırma Bakanlığında Mimar G.K’ya, Ulaştırma Bakanlığında Mimar B.T’ye, Ulaştırma Bakanlığında Mimar M.D’ye, projeye onay veren Hava Meydanları Yapım Daire Başkanı L.K’ye, Hava Meydanları Etüd Projesi Daire Başkanı M.N.D’ye, Ulaştırma Bakanlığı DLH İnşaatı Genel Müdür Yardımcısı E.Ç’ye, sözleşmesine uygun olarak bitirilmeyen inşaatın kabulü yönünde onaylanmasını uygun gören kabul heyeti görevlileri Adana Ulaştırma Bölge Müdürlüğü’nde İnşaat Mühendisi Y.N’ye, Ulaştırma Bakanlığında İnşaat Mühendisi N.S’ye ve Ulaştırma Bakanlığında İnşaat Mühendisi Ö.S.S’ye soruşturma izni vererek dosyanın Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilmesine oybirliği ile karar verdi.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
rant
12 Ocak 2013 Cumartesi 01:34
yolsuzluğun danıskası
mersin yat limanı neresınden tutarsanız tutun her tarafı yolsuzlukla dolu
hangi 4000 m2 ticari alandan bahsediliyor mersin marinanın her m2 ticari alan olarak kullanılıyor. en az 10000 - 13000 m2 ticari alan var orada. kocaman bir avm den bahsediyoruz. 40 ile 50 işletmenin bulundğu bir yerden bahsediyoruz. kıyı sahıl şerıdeıne kocaman bır avm dıkmışler. incelemeye gerek bile gerek yok zahmet edip bir oraya gidip gezmeleri yeterli bence olan biteni görmeleri için. ama başımızda bu adamlar var ken e tabı boş adamlara da vermemişlerdir tabıkı gene eşe dosta peşkeş çekilmiş anlaşılan. hiç bir şey cıkmaz bu soruşturmadan soylım . paralar cuka
46.197.183.224
çandarlı limanı
03 Ağustos 2012 Cuma 00:22
çandarlı limanı
DLH yolsuzlukları :1
işin adı: izmir çandarlı liman inşaatı işi
firma adı: limak kolin adi ortaklığı
yolsuzluk:
işin başlama tarihi 2011 yılıdır,
2011 yılı aralık ayına kadar yapılan işin parasal
karşılığı takriben 11-12 milyon lira arası iken
2011 yılı aralık ayı içinde yapılan 1 numaralı hakedişte şişirilen miktarlarla
limak kolin şirketine ödenen miktar 49 milyon 700 bin lira civarıdır.
müteahhide yapılan fazla ödeme karşılığı yaklaşık 48 milyon liradır.
bu fazla ödemeler halen devam etmektedir alınan bilgilere göre inşaatın
dalgakıran kısmında hasarlar şimdiden oluşmuş olduğu halde bakana bilgi
verilmeyip proje değişikliği ile bu hatalar kapatılma yoluna gidilmektedir.

ödemeyi yapanlar: izmirdeler
89.251.103.130
ziyaretci
07 Temmuz 2012 Cumartesi 17:47
dlh de mucadele
bu kurumu fazla abartarak yuceltmeye gerek yok. bilhassa son 10 yılda en liyakatsiz adamlar tarafından idare edilen bir yer maalesef. yorumlarda gecen sorunlar ile hukuksal zeminde nucadele imkanıı pratik olarak yok cunku her türlü usulsuzluk mevcut hukukun suc tanımlarında sorun teskil etmeyecek sekilde sözlü talimatla yerine getiriliyor bu kurumda. önerim su: elinizdeki belgeleri be bilgileri muhafaza ediniz zira yakın zamanda gerekli olacak. dlh de suclar engizisyon yöntemi ile islenir ve cezaları da eski yöntemlerle verilmelidir. hukuk bu adamlar için kalkan teskil eder sadece. bilhassa bu kurumun bağlı olduğu bakanlığın teftis kurumunca islenene suclar dikkate alınmalıdır cunku teknik olmayan bu mufettisler(iclerinden secme bir ekip var) pek cok defa birçok usulsuzluge göz yumarak ayıp etmislerdir. ör: kurumun izmir ilinde yapılan kemalpasa demiryolu insaatı isinde ortaya cıkan yüzde 300 luk kesif artışındaki teknik suclar gene kapatılmıstır. dogal sebeplere filan bağlanmıstır. sucu zemincilerin uzerine atarak kurtulan bir harita muhendisi vardır. dedigim gibi ellerinizdeki belgeleri muhadafaza ediniz. hukuki yollara karşı dlh fazlasıyla korunaklı bir kaledir. teftis en zayık noktasıdır.
188.128.6.150
misafir
01 Temmuz 2012 Pazar 18:21
misafir
geçmiş olsun, mehmet yağmur un yazdıklarını sn bakanım ciddiye alırsa bu ülke DLH yi çürüten bir çeteden ve rant çetesinden kurtulacak.
92.44.124.42
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim