• BIST 93.803
  • Altın 146,533
  • Dolar 3,5756
  • Euro 3,8746
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 3 °C
  • İzmir 12 °C
  • Antalya 13 °C
  • Muğla 12 °C
  • Çanakkale 10 °C

Ot-Çöp demeden eylem yapan çevreciler, LADY TUNA kazasında ortadan kayboldu

Ot-Çöp demeden eylem yapan çevreciler, LADY TUNA kazasında ortadan kayboldu
18 Aralık 2016 tarihinde Ildırı Fener Adası açıklarındaki kayalıklara oturarak, 200 ton yakıtın denize sızması neden olan M/V LADY TUNA kazasıyla ilgili çevrecilerin sessizliği, kamuoyunda şaşkınlığa neden oluyor.

18 Aralık 2016 Pazar günü 11.30 sularında Sagun Denizcilik kafeslerinde yaptığı orkinos hasadından sonra gümrükleme sahasına giderken Ildırı Fener Adası açıklarındaki kayalıklara oturan M/V Lady Tuna isimli 121 metre boyunda, 17 metre genişliğinde ve 4867 DWT'luk reefer gemisinden denize sızan 200 ton yakıtın Çeşme sahillerini cehenneme çevirirken, başta Greenpeace olmak üzere çevrecilerin sessizliği, kafalarda soru işareti oluşmasına neden oldu.

Ot-çöp demeden eylem yapan çevrecilerin, Türkiye'nin en büyük deniz kirliliğine neden olan deniz kazası karşısında, hiç bir açıklama yapmayarak sessizliğe bürünmeleri kamuoyunda şakınlık yarattı.

Türkiye'nin ERIKA, EXXON VALDEZ ve PRESTIJ'i olan M/V LADY TUNA kazasında gemide bulunan 680 ton yakıtın ilk belirlemelere göre 200 tonunun denize karışması, Ildır Körfezi, Paşa Koyu ve Şifne sahilleri başta olmak üzere, MAVİ BAYRAK'lı Çeşme Sahilleri cehenneme dönerken, deniz canlı hayatı büyük tehlike yaşamaya başladı.

gemi_alti_buyuk.jpg

M/V LADY TUNA gemisinin karaya oturduğu bölgede deniz hayatı böyle görüntülendi (@DenizHaberAjansı)

KARAYA OTURDUKTAN 10 GÜN SONRA KURTARILDI

18 Aralık 2016 Pazar günü karaya oturan Japon armatörlük firması Shinko Kaiun'un işletmesindeki M/V LADY TUNA, kazadan tam 10 gün sonra 27 Aralık 2016 Salı günü saat 22.30 sularında ÜÇEL Denizcilik tarafından yapılan operasyonla kurtarıldı.

Marin Tug'a ait MARINTUG-1, GULF II ve Ulusoy Çeşme Limanı römorkörü CESME-1'in katıldığı operasyonla kurtarılan M/V LADY TUNA isimli reefer gemisi, Fener Adası güneyi ile Mustafa Çelebi Adası’nın batısı arasındaki güvenli bölgeye demirletildi.

Gemide bulunan 400 tona yakın akaryakıt, MOST Denizcilik tarafından alınarak PETROL-1 barcına aktarıldı. Geminin bordası temizlenirken, LADY TUNA'da yüklü 1700 ton orkinosun bir kaç gün içinde limbo yapılarak TUNA PRINCESS'e aktarılacağı öğrenildi. Kazazede gemi LADY TUNA'dan yapılacak limbodan sonra, bakım ve onarımı için Yalova Beşiktaş Tersanesi'ne çekileceği belirtildi.

Öte yandan Mare Deniz Temizliği Şirketi ise, 110 kişilik bir ekiple Çeşme Sahillerine vuran 150 tona yakın katı yakıtı toplarken, kıyılarda ince temizliğe başladı.

Haber: Recep CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
misafir
02 Ocak 2017 Pazartesi 12:57
12:57
çevrecileri geçtim de Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü dünya paralara Petrol Toplama gemisi yaptırdı ve yapıldığından bu yana işlevselliği petrol döküntüsü olmadığı için test edilemedi. Belkide en çok işe yarayacağı zaman "Seyit Onbaşı" petrol toplama gemisi nerede neden hala istinyede yatıyor diye sorası geliyor insanın vesselam...
81.214.51.20
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim