• BIST 101.892
  • Altın 190,925
  • Dolar 4,6043
  • Euro 5,3842
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C
  • İzmir 26 °C
  • Antalya 25 °C
  • Muğla 26 °C
  • Çanakkale 23 °C

Özata Tersanesi'nin inşa ettiği Double Ended tipi gemiler İstanbul Şehir Hatları filosuna dahil oldu

Özata Tersanesi'nin inşa ettiği Double Ended tipi gemiler İstanbul Şehir Hatları filosuna dahil oldu
Özata Tersanesi tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi için inşa edilen ŞH - Göksu, ŞH - Küçüksu ve ŞH - Durusu isimli 3 yeni gemi İstanbulluların hizmetine girdi.

İstanbul Şehir Hatlarının yeni gemileri Sarıyer Şehir Hatları İskelesinde düzenlenen törenle hizmete alındı. Törene İstanbul Büyük şehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ta katılım sağladı.

Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Şehir Hatları filosuna dahil edilen 3 adet Double Ended tipi yolcu gemisinin tamamen Türk mühendisler tarafından tasarlandığının altını çizdi. Gemilerin inşasının Türk tersanelerinde gerçekleşmesinden memnuniyet duyduğunu belirten Topbaş; “Türk mühendislerinin, teknik adamlarının tasarladığı, bizim tersanelerimizde imal edilen 3 tane gemimiz var. 700 kişilik bu gemiler. Engelli vatandaşlarımızın da rahatlıkla kullanabileceği özelliğe sahip” dedi.

Yeni gemilerin özellikleri hakkında da açıklamalarda bulunan Topbaş şöyle konuştu:

Burada deniz ulaşımını daha hızlı daha konforlu hale getirmek için tamamen Türk mühendislerinin teknik adamlarının tasarladığı, bizim tersanelerimizde imal edilen 3 tane gemimiz var. 700 kişilik bu gemiler. Konforlu, panoramik seyir terasıyla her türlü imkan var içerisinde. Engelli vatandaşlarımızın da rahatlıkla kullanabileceği özelliğe sahip. Hatta bir hayvan sever yanında bir hayvanı var. Onunla gelirken hayvanı seyahat ettirecek bölüm de var. Oraya bırakıyor, çıkışta alıyor. Onu bile düşündük. Bu kadar ileri altyapısına, tesisatlarına kadar gayet medeni ve konforlu gemiler. Çok ileri bir teknoloji olduğu için kafadan yanaştığı için ve manevra kabiliyeti güçlü olduğu için zaman ve vakit kaybı dört kat daha azalıyor. Biz İstanbul’da ulaşımı geliştirmek için çeşitli çalışmalar yürütüyoruz. Devam eden projelerimiz var. Bunların dışında araştırma aşamasında olan çalışmalarımız var. Sarıyer’e Beşiktaş üzerinden sahil boyunca bir metro projesi hazırlıyoruz. Hacıosman’a kadar bir metro var. Cumhuriyet Mahallesi’ne kadar geliyor. Bunu inşallah aşağıya kadar indirme projemiz var. O konuda çalışma yapılıyor. Eski fidanlığın olduğu yere Çayırbaşına. Ama diğer taraftan da sahil bandından gelecek bir ulaşım dahi bizim ulaşım akslarımız içerisinde. Yani biz daha ne yapsak da İstanbulluyu rahat ettirsek diye çalışıyoruz. Aynı şekilde Üsküdar’dan Beykoz’a sahil bandı boyunca bir metro hattı olması konusunda çalışmalarımız var. Yani biz istiyoruz ki yarım saat yürüdüğünüzde bir metroya ulaşılabilsin.

İstanbul’un içerisinden deniz geçen bir şehir olduğunu ve denizin verimli şekilde kullanılması gerekliliğine Topbaş, deniz ulaşımını daha hızlı hale getirmek için inşa edilen gemilerden şuan için 3 adet üretildiğini ve ihtiyaca göre sayısının artacağını belirterek, “Denizdeki ulaşım giderek artmakta. Şehirde günlük 28 buçuk milyon hareketlilik var. Manevra kabiliyeti yüksek gemilerimiz ile zaman ve yakıt tasarrufu sağlayacağız. İstanbul’a da bu yakışırdı” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın konuşmasının ardından törene katılanlar gemiler ile İstanbul Boğazı’nda kısa bir tura çıktı.

Gemilerde Konfor

Engelli iniş-binişine uygun rampa, engelli lavaboları ve engelliler için özel tasarlanan zemin kaplaması ile tam bir engelli dostu olan gemilerde bebek bakım odası, hayvan barınakları, led ekranlar, mevsime göre iklimlendirme sistemleri ve yolcu salonlarında akıllı cihazlar için şarj noktaları bulunuyor.

Güçlü Manevra ve Sevk Sistemi

 İstabul Boğazı’nın güçlü akıntısı ve ters rüzgarlarına karşı güçlü manevra, sevk sistemi ve seyir cihazları ile donatılan Double Ended gemilerde çok hızlı şekilde hızlanıp yavaşlama potansiyeline sahip. Otomatik kapı sistemi, kolay yükleme ve tahliyenin yanı sıra birbirinden bağımsız 360 derece her iki yönde dönebilen 2 adet Z-Drive pervane sistemine sahip.

Çevreci Motor ve Karbon Salınımı

İstanbul’un Double Enden tipi yeni yolcu gemileri düşük yakıt sistemi, düşük karbon salınımı ve çevreci motorlarıyla da boğazın doğal yaşamına zarar vermeyecek şekilde dizayn edildi. Yeni bir anlayışın ürünü olarak inşa edilen gemiler güvenlik ve konfor konusunda da üst seviyede.

Gemilerin Maliyeti

Adet olarak maliyeti 3 milyon 373 bin 500 Euro olan Double Ended tipi yolcu gemilerinden 3 adet inşa edilerek Şehir Hatları bünyesine dahil edildi. 3 geminin toplam maliyeti ise 13 milyon 494 bin Euro olduğu ifade edildi.

Gemilerin Teknik Özellikleri

-    Boy 41.7 metre
-    Genişlik  9.6 metre
-    Hız   12 Knot
-    Yolcu kapasitesi  700
-    Çift yönlü yanaşma sistemi
-    Hidrolik rampa ile güvenli iniş-biniş
-    Engelli erişimine uygunluk
-    Yüzde 25 zaman ve yakıt tasarrufu
-    Düşük karbon salınımı ve çevreci motor
-    Hayvan barınakları
-    Mevsimlere göre iklimlendirme

ic-resim.jpg

Hakkı Taşdemir - Deniz Haber Ajansı

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Hasan KEÇECİ
29 Mayıs 2015 Cuma 09:21
09:21
Gemilerin hangi klas kontrolünde inşa edildiği haberde belirtilmemiş (unutulmuş galiba). Nereden öğrenebiliriz?
212.156.27.142
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim