• BIST 94.681
  • Altın 194,330
  • Dolar 4,7431
  • Euro 5,4916
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 26 °C
  • İzmir 30 °C
  • Antalya 27 °C
  • Muğla 22 °C
  • Çanakkale 31 °C

Reina-1 kazasında yeni bir skandal

Reina-1 kazasında yeni bir skandal
Ankara Feribotu’nun gözcüsü Orhan Şirin’in ifadesinde “Kaptan ‘dümenin otomatik pilotta değil, benim yönetimimde olduğunu’ söylememi istedi ama kabul etmedim” dediği ortaya çıktı.

Ankara Feribotu’nun gözcüsü Orhan Şirin’in ifadesinde “Kaptan ‘dümenin otomatik pilotta değil, benim yönetimimde olduğunu’ söylememi istedi ama kabul etmedim” dediği ortaya çıktı.

Adriyatik Denizi’nde 19 Ekim 2011 gecesi çarpışan Türk gemileri Ankara Feribotu ile Reina 1 adlı yük gemisi, Ankara Feribotu’nun ortaya çıkan VDR kayıtlarıyla tekrar gündeme oturdu. Vatan Gazetesi'nin ortaya çıkardığı VDR (Sefer kayıt cihazı) kayıtlarına göre, Kaptan Atila Günsür’ün yönettiği Arnavutluk’un Durres kentinden İtalya’nın Bari kentine yolcu taşıyan Ankara Feribotu, otomatik dümendeyken 5 derece sağa kırarak kendi önünden geçmesini istediği Rusya Novorosisk’ten Karadağ’ın Bar kentine giden Reina 1 gemisine çarptı. Çarpışmanın hemen ardından da, Ankara Feribotu’nun geriye doğru gitmesi Reina 1’in su alıp kısa sürede batmasına ve gemideki 10 mürettebattan 8’inin ölümüne neden oldu. VDR kayıtlarına göre, çarpmanın hemen ardından kaptan köşkünde biri yabancı biri de de Türk olan iki kadının bulunduğu da anlaşıldı. “Ankara Feribotu”nun gözcüsü Orhan Şirin’in, “Reina 1”e çarpmasının ardından verdiği ilk ifadede kendi kaptanı Atila Günsür’ü suçladığı belirlendi.

‘Kız arkadaşı gemideydi’

Şirin, ifadesinde şunları söyledi: “Reina 1 gemisi bizim önümüzden geçiyordu. Kazadan yaklaşık 1 dakika önce bizim gemi sancağa (sağa) doğru dönmeye başladı. Reina 1’in bir manevrasını görmedim. Aniden büyük bir gürültü ile Reina 1’e sancak tarafından çarptık. Kazadan sonra bizim geminin Bari Limanı’na gitmesi kararı alındı. Ben akşama doğru dümene geçmeden önce Atila Bey, beni ofisine çağırdı. Bana kazadan önce dümenin otomatik pilotta değil, benim yönetimimde olduğunu söylememi ve bunun şirket kararı olduğunu söyledi. Ama ben bunu hiçbir şekilde kabul etmedim.” Ortaya çıkan VDR kayıtlarının ardından  konuşan Şirin, kazadan sonra gemiciliği bıraktığını ve panik atak yaşamaya başladığını aktardı. Şirin, olay gününü ise şöyle anlattı: “Kaza anında makine sorumlusu, kaptanlar, herkes köprü üstüne geldi. Kaptan Atilla Günsür çarpmanın ardından gemiyi geri aldı. Geri almasaydı, Reina 1’in batması yarım saat sürer ve mürettebatı da kurtarılabilirdi. Kaptanımız herhalde ‘bizim gemi de batabilir’ diye düşündü. O an herkes ‘ne yapacağız’ diye söyleniyordu. Kimsenin başına böyle bir şey gelmediği için kaptanın talimatıyla gemi geri alındı. Çünkü kaptan ne derse odur. Kaptanın gemide kız arkadaşı vardı. Birlikte yaşadığı bir insan diye biliyorum. Yabancı kadın sesini ise duymadım.”

‘Cinayet işlendi’

Kazada ölen Başmakinist Ahmet Güneş’in kardeşi Faruk Güneş de, olayın resmen bir cinayet olduğunu söyledi: “Kazadan sonra birçok kaptanla konuştum. Gemiler geri gitmesin diye birçok kazada iki gemiye kaynak yapılıyor. Hadi geri çıktın. Bu kez de 10 dakika sonra diğer gemilere haber verip, kurtarma filikalarını 38 dakika sonra indiriyorsun. Tüm bunlar gösteriyor ki bu resmen cinayet. Kaptanın alkollü olup olmadığını da bilmiyoruz. Aklı başında olan biri bu kadar hata yapmaz.”

Kaynak: Vatan Gazetesi

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
orhan şirin
02 Ocak 2015 Cuma 19:30
19:30
Topkara

me3rhaba ben kazada kopruustunde olan gemıcı orhan sırın... orada ne yasadıgımızı bı bız bılırız... ve bana gemıcı degıl dıyorsun nedenı denızcı terımlerımı kullanmadıgım ıcın ama karsındakı bı hakım var ve o bu terımlerden anlamadıgı ıcın olayı bıraz acıklayıcı olarak anlattım... bu arada olen arkadaslar ıcın elımden gelenı yaptım yalan soylemedım olayı ne varsa anlattım ... herkez burada ahkam kesıyor ama bu olay vefat eden arkadasların aılelerının ıcını yaktı.. lutfen bıraz saygı duyun..!!!!
78.171.214.166
gülayy
29 Kasım 2012 Perşembe 21:15
lanet olsun
allah kahretsın sebep olanları bızı mahfettınız yaktınız kac kısının gunahına gırdınız benım beytullah abımı yok ettınız hayallerını genclıgını gelecegını dogacak cocuklarını bıcok seyın katılısınız eşinin annesının aılesının bız sevenlerını kahrettınız allah aynı acıyı sızede yasatsın sıze bızım abımız bulundu kara toprakta yatıyor gencecık cezasını kım cekıcek bunun kımm
78.190.218.35
topyekun
27 Kasım 2012 Salı 18:44
gemiyi geri rotaya alma
Topkara asagıdaki yazını okudum ama senın denizciligin hangi harfini bildiğini merak ettim. aslanım hasta mısın sen gemi geri alma gemileri ayırma işleminin geminin tekrar geri rotaya alınması arasındaki bagı nasıl kurdun. tebrik ederim bi insan bukadar kendini tarif edebilir. allahını seversen bi oku yazdıgını.
Ruşan
Bu nasıl yorumdur bu adam denizci olduğunu söylüyor kaptanın gemiyi geri aldığından felan bahsetmekte ne kadar komik ya gemiyi geri aldı evet bu araba hemen geri alınıyor çok yazık.Burda kazada hayatlarını kaybedenlere Allahtan Rahmet Ailelerine tekrar baş sağlığı diliyorum ama bu tip açıklamalar bu aileleri çok üzer böyle yorum yapılmaz .Türk basınında denizciliğin D'sini bilen olmadığı için o şahsı alıp karşılarına dinlemeleri bile yanlış.Bir gemi nasıl geri alınır yani olay olmuş ve aynı rotaya hemen geri almış tüm şartlar bide buna uygun pes yani habere bak.
20 Kasım 2012 Salı 17:18
178.233.1.215
Ruşan
20 Kasım 2012 Salı 17:18
Topkara
Bu nasıl yorumdur bu adam denizci olduğunu söylüyor kaptanın gemiyi geri aldığından felan bahsetmekte ne kadar komik ya gemiyi geri aldı evet bu araba hemen geri alınıyor çok yazık.Burda kazada hayatlarını kaybedenlere Allahtan Rahmet Ailelerine tekrar baş sağlığı diliyorum ama bu tip açıklamalar bu aileleri çok üzer böyle yorum yapılmaz .Türk basınında denizciliğin D'sini bilen olmadığı için o şahsı alıp karşılarına dinlemeleri bile yanlış.Bir gemi nasıl geri alınır yani olay olmuş ve aynı rotaya hemen geri almış tüm şartlar bide buna uygun pes yani habere bak.
88.250.179.91
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim