• BIST 76.922
  • Altın 584,35
  • Dolar 2,2320
  • Euro 2,8630
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 17 °C

Safi'nin “Arif Amca”sı denizle buluştu

Safi'nin “Arif Amca”sı denizle buluştu
Safi Denizcilik’in inşası tamamlanan 10 bin 500 DWT’luk genel kargo gemisi “Arif Amca” denize indirildi.

“Arif Amca” denizle buluştu…

Safi Denizcilik’in inşası tamamlanan 10 bin 500 DWT’luk genel kargo gemisi “Arif Amca” denize indirildi.

Selay Tersanesin’de yapımı tamamlanan “Arif Amca”nın denize indirme törenine başta Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış olmak üzere, DTO Yönetim Kurulu Metin Kalkavan, Denizcilik Müsteşarı Hasan Naiboğlu, Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı ve Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı Cengiz Kaptanoğlu gibi sektörünün önde gelen isimleri katıldı.

Safi Denizcilik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Atakan Sinan Safi, grup olarak 45 yıllık bir geçmişe sahip olduklarını belirterek, 2009 yılının sonlarında kurulan denizcilik şirketinin kısa sürede büyük atılımlar yaptığını söyledi. Safi şöyle konuştu, “Mevcut iki gemimizin yanına bugün kendi öz kaynaklarımızla inşa edip denize indirdiğimiz ve ilk kaynağını yaptığımız gemimiz ile filomuzu büyütmeyi hedefliyoruz.

Şirketimiz, önümüzdeki 5 yıl içerisinde denizcilik sektörüne 150 Milyon Dolar yatırım yapmayı planlamakta ve gemi filosunu da 125 DWT yük kapasitesine ulaştırmayı hedeflemektedir. Gemi inşa projelerimizi yurtdışında da yapabilirdik, ama biz özellikle Türk tersanelerini tercih ettik ve etmeye devam edeceğiz. Taşeron firmalara, tedarikçi firmalara ve Selay Tersanesi’nin tüm ekibine teşekkür ederiz. Amacımız geçmişte olduğu gibi Türk denizciliğinin dünya üzerinde hatırı sayılır ve parmakla gösterilebilir bir seviyeye ulaşmasına katkı sağlamaktır.”

Törende bir konuşma yapan Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış ise hükümet olarak denizcilik sektörüne çok önem verdiklerini söyleyerek şöyle devam etti, “Bugün gemisini suya indireceğimiz Safi Denizcilik, henüz 2009 yılında kurulmuş olmasına rağmen, çok büyük başarılara imza atıyor.” Egemen Bağış, Türkiye'de denizcilik ve gemi inşa sanayisinde yapılanlara da değinerek, şunları dile getirildi: ''2002 yılında 37 olan tersane sayısını bugün 107'ye, yatırımdaki tersane sayısını 60'a çıkardık. Süper yat inşaatında dünya beşinciliğine geldik. 2002 yılında mevcut proje kapasitesi 550 bin detveyt ton (DWT) iken 2009 yılında 3,38 milyon DWT oldu. Gemi inşasında da 2002'de 488 milyon dolar tutarında ihracat yapılırken, 2009'da 1 milyar 82 milyon dolar tutarında ihracat yapıldı. Kabotaj hattında 159 milyon yolcu ve 9 milyon 316 bin araç deniz yoluyla taşındı. 2003 yılına göre yolcu sayısında yüzde 60, araç sayısında yüzde 50'lik artış gerçekleşti.

Selay Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Suphi Çolak ise, Türk tersanelerini tercih eden Safi Denizciliğe ve geminin yapımında emeği geçen Türk mühendis ve işçilerine teşekkür etti. Tuzla Selay Tersanesi’nde yapımı tamamlanan kargo gemisi 18.9 metre genişliğinde ve 131.71 metre uzunluğunda. 12.1 knot hıza sahip sahip olan gemi ticari deniz taşımacılığında tüm dünya denizlerinde Türk bayrağı taşıyacak.

Denize indirilen Arif Amca ile filodaki gemi sayısı üçe çıkarılan Safi Denizcilik, şirketin dördüncü gemisi olması planlanan “Cengiz Amca” gemisinin de kaynağını düzenlenen törende yaptı.

Haber: Şule Dölek - Deniz Haber Ajansı

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Müh.Kaptan Refik Akdoğan
30 Mayıs 2011 Pazartesi 14:51
Türk denizciliği
Her şeyden önce "ARİF AMCA" gemisine hayırlı seferler, Büyük Allah'tan ona selametler, sahiplerine bol kazançlar, Türk bayrağını ömrünün sonuna kadar dünya denizlerinde kazasız dalgalandırmasını dilerim. Sayın Egemen Bağış "... hükümet olarak denizcilİk sektörüne çok önem verdiklerini..." söylerken tersanelerimizin geçmişteki başarılarını sayarak övünmektedir. Burada Sayın Bağış iki yanlış yapmakltadır. Birincisi gemi inşaiye denizcilik değildir, bir ağır sanayidir. Deniz ticaret filomuz 2000 yılında 15 milyon dwt iken şimde yedi milyon dwt bile değildir. Deniz ticaret filomuız çökmüştür ve hükümet de seyretmiştir. Türk armatörler yabancı bayrak çekmeyi tercih etmişlerdir. Onlara Türk bayrağı çektirmek için hiçbir şey yapılmadığı gibi zorluklar da çıkarmışlardır. Yabancı bayrak çeken yatların Türk bayrağı çekmeleri için bir sürü kolaylıklar getirilirken, gemilere Türk bayrağı çekmek için hiçbir şey yapılmamaıştır. Yabancı bayrak taşıyan Türk sahipli gemileri Türk deniz ticaret filosundan saymak büyük bir kandırmacadır.Bazı b üyüklerimiz böyle yapmaktadırlar. Sayın Bağış armatörlerimizin Türk bayrağı çekmek için neler yapıldığını sayleyememktedir çünkük hiçbir şey yapılmamıştır. İkincisi tersanelerin adedini sayarken kaç tanesinin faal olduğunu, kaç tanesinin kapalı olduğunu söylememektedir. Tersanelerimizin çoğu işssizlikten kapılarına kilit vurmuşlardır. Çalışanlar da çok zorlanmaktadırlar. İşte böyle sayın Bağiş, eline tutuşturmuşlar kağıdı okuyorsun. Allah yardımcımız olsun. www.refikakdogan.com
88.246.27.30
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48-32 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim