• BIST 93.216
  • Altın 194,054
  • Dolar 4,7141
  • Euro 5,4703
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 26 °C
  • İzmir 27 °C
  • Antalya 27 °C
  • Muğla 26 °C
  • Çanakkale 29 °C

Şevli: "MLC 2006'ya taraf olmamız şart"

Şevli: "MLC 2006'ya taraf olmamız şart"
DTO toplantısında konuşan Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürü Cemalettin Şevli, MLC 2006 sözleşmesine taraf olmanın şart olduğunu söyledi.
İMEAK Deniz Ticaret Odası Temmuz ayı Meclis Toplantısı gerçekleşti. Toplantıya katılan Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürü Cemalettin Şevli,  Maritime Labour Convention (MLC 2006) sözleşmesine dahil olmanın Türk Denizciliği için önemli bir adım olduğunu ifade ederek  20 Ağustos tarihinde yürürlüğe girecek sözleşmeye uygun olarak  Türk limanları ve  gemilerine Mayıs ayından itibaren MLC 2006 uyumluluk denetimleri gerçekleştirdiklerini söyledi.
 
MLC’ye taraf olmanın Türk denizciliğini bir üst noktaya taşıyacağını dile getiren Cemalettin Şevli şöyle devam etti : 
“Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Binali Yıldırım ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ile görüşmeler gerçekleştirdik. Kendileri bu sözleşmeye taraf olmamız gerektiği noktasında hem fikirler. Taraf olmasak bile sözleşmeye uyan ülkelerin limanlarında denetlenmek zorunda kalacağız. En azından taraf olmamız hakkımızı daha doğru şekilde savunmamızı sağlayacak. Bu konuda resmi müracaat yapıldı. Sene sonuna kadar istediğimizi elde edeceğimizi düşünüyoruz.” 
 
Hep birlikte görevimizi yerine getirelim
 
Şevli, MLC 2006 sözleşmesi kapsamında sektörün her kademesinin üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerektiğinin altını çizerek  “20 Ağustos tarihinden itibaren gittiğimiz her limanda çok sıkı şekilde denetleneceğiz. Ülkemizin ve sektörümüzün beyaz bayrak imajının sarsılmaması adına bu konuda üzerimize düşeni hep birlikte yerine getirelim. 2013 yılının ilk altı ayında sadece 6 gemimiz yapılan denetimler sonucu tutulma yaşamış. Bu rakam geçtiğimiz sene sonunda 28 olarak karşımıza çıkıyor. Bu anlamda Türk denizcilik tarihinin en parlak dönemini yaşıyoruz. Bu rakamın yükselmemesi için gayret göstermeliyiz" şeklinde konuştu.
 
Beyaz listeyi korumalıyız
 
Genel Müdür Şevli’nin ardından kürsüye gelen Gemi Denetim Dairesi Başkanı Giray Yüksel ise MLC 2006 ile ilgili bir sunum yaptı. Sunumunda “Ülkemizin 2003 yılında Paris Mou’nun kara listesinde iken Bakanlığımızın yoğun özveri ve gayretleri sonucunda 2008 yılında  beyaz listeye geçti. Beyaz listede  kalıcı olunması ve ülkemizin IMO, ILO, AB, Paris Mou gibi uluslararası kuruluşlar ve dünya denizcilik camiası nezdinde son yıllarda edindiği kazanım ve itibarın olumsuz etkilenme riskini minimize etmek için 29 Nisan 2013 tarihi itibariyle MLC 2006 kapsamında program dışı denetim uygulama talimatını yayımlandık; Mayıs ayından itibaren limanlarımızda Türk gemilerine yönelik MLC kapsamında program dışı ön denetimlere başladık.” diyen Yüksel şunları ifade etti: 
 
“Yayınladığımız talimat ile ülkemiz MLC 2006 sözleşmesine taraf oluncaya kadar, 200 gt ve üzeri uluslararası sefer yapan (balıkçılık ya da benzeri faaliyetler yürüten gemiler, yerel özellikler içerecek şekilde imal edilmiş olan gemiler ile savaş gemileri ve deniz kuvvetlerine ait gemiler hariç) tüm Türk bayraklı ticaret gemileri uğradıkları ilk Türk limanında program dışı denetime tabi tutulacak. Denetimlerde kısa sürede giderilebilen eksikliklerin giderilmesi sağlanacak, süre gerektiren eksikliklerin ise gemi denetim görevlilerimizle koordine olarak gemi kaptanı ve işletmecisi tarafından hazırlanacak bir düzeltici faaliyet planı kapsamında sorumlu kurumlar nezdinde çözülmesi için süre tanınacaktır. Bir nevi bakanlık olarak armatör ve gemi adamlarımıza danışmanlık hizmeti sunacağız. Benzer şekilde, bakanlığımızca yetkilendirilmiş klas kuruluşlarının da mevzuat gereği yürüttükleri program dışı sörveylerde MLC 2006’ya ağırlık vermelerini ve PSC denetimlerinde karşılaşılabilecek olası problemleri de hesap ederek pro-aktif hareket tarzı belirlenmesinin faydalı olacağı kanaatindeyiz”
 
Bilgi Eksikliğimiz var
 
Yüksel son olarak Türk gemilerindeki en büyük sorunun bilgi ve tecrübe eksikliği olduğuna dikkat çekerek "Gemilerimizde yer alan personelin bilgi ve tecrübesi, yaşam koşulları, gıda ve sağlık, sosyal imkanlar gibi birçok yönden denetimler yapılacak. Özellikle personelin bilgi eksikliğinden kaynaklı noktalara dikkat etmemiz gerekiyor. Küçük sorunlardan limanlarda pek tutulma yaşanmıyor fakat temel hususlar ile ilgili olarak çok dikkatli olmalıyız. Sözleşme çerçevesinde sörveylerimiz de denetimlerle ilgili olarak eğitimler alıyor. Mavi bayraklı liman sayımız artış gösterirken tanker taşımacılığına ekstra özen göstereceğiz" dedi.
 
sevli1.20130705100009.jpg
 
sevli2.20130705100021.jpg
 
sevli3.20130705100033.jpg
 
sevli4.20130705100043.jpg
 
 
Haber ve Fotoğraflar: Cevat Zorba / Deniz haber Ajansı
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
cenk
08 Temmuz 2013 Pazartesi 10:17
sahte piyonlar
herkez yine bir yol tuturmuş gidiyo denizcilik bölündü işi bitti piyonlar daldan dala konuyor sizin çapınız ne ki.Sizler anca kasalarınızı doldurursunuz ama şu yumuşak yumuşak tavırlarınız varya her halde tuzlu sudan kaynaklanıyor.
212.174.131.15
yıldıray öncel DERYA
06 Temmuz 2013 Cumartesi 00:35
Hoş geldin MLC / 2006
MLC. 2006 / Liste uzun görünse de bu konuda deniz ticaret sektörümüz doğru adımlar atarak söz konusu adaptasyon sürecinin üstesinden gelecektir. ‘’’ Bu sözleşme ile birlikte sektör de yeni bir yapılanma , yeni bir anlayış söz konusudur ,, Uluslar arası çalışma sözleşmesinin kısa bir süre içinde çalışanlar ve donatanlarca özümsenmesi ‘’Denizde hizmet kalitesinin artması , Çalışma statülerinin iyileştirilmesi , ticaret gemilerine yeni ve kaliteli personel katılımlarının yolunu açacaktır. Yeni uygulanacak olan bu sistem uzun vadeli süreçte daha dinamik bir yapı ile beraber sosyal alanda da daha sorumlu bir denizcilik sektörünün oluşumunu da birlikte getirecektir.. ‘’ 2006 MLC ile beraber eski alışkanlıklar ‘’ yeni döneme kesinlikle hiç taşınmamalıdır , amacımız beyaz bayrakta ısrarlı biçimde kalmak ve sözleşmeye imza koyan bütün bayrak ve liman devletleri ile hiç teknik sorun yaşamadan filolarımızın selametini hep birlikte sağlamaktır. Yeni sözleşme gereği tüm ticaret gemilerimizin personeli ve donatanları tarafından daha kaliteli işletilerek liman devleti PSC denetimlerinde Detain olmadan gemi giriş çıkışlarını yapmasıdır.. Beyaz bayraktaki yerimizin sürekli olarak kalıcılığını sağlamak için MLC 2006 çok önemlidir . Türkiye henüz daha bu sözleşmeyi onaylamamıştır , umarım ki bu konuyu kendi iç mevzuatlarına uygun hale getirmek için daha fazla zamana ihtiyacı yoktur. - MLC 2006 çalışma sözleşmesinin uluslar arası tüm ticaret gemi çalışanlarına ve donatanlarına hayırlı uğurlu olması dileğiyle.. [ Yıldıray Öncel Derya 06/07/2013]
83.66.144.232
denizci
05 Temmuz 2013 Cuma 16:45
mlc
DTO Meclis toplantısında konuşan Erol Yücel denizcilik idaresinin uzun süredir bu konuda başarılı çalışmalar yürüttüğünü ama konunun Çalışma Bakanlığı ayağı olduğu ve DTO nun özel bir MLC komisyonu kurduğunu söyledi. Onaylamayı Çalışma Bakanlığı yürüttüğüne göre yıl sonuna kadar onaylansa bile idare ve denizciler açısından büyük bir başarı olur. Camiamıza hayırlı uğurlu olsun. Saygılar.
141.196.90.61
huseyinsami celebi
05 Temmuz 2013 Cuma 13:38
dogruyu yapma
Paris mou ya da gec giren Türkiye tüm kosulları yerine getimek zorunda kalmıstı.MLC 2006'nın kosullarını hangi filo ile yerine getirecek.Filo yası belli ulkemiz,personel yasam kosullarını ne derece iyilestirebilecek.Suphesiz uygulanabilirse buyuk geli sme olur.Dogru oturup dogru konusalım.Yaptıgımız kalıcı ve tum denizcilik camiasını kucaklayıcı olsun.
,saygılarımla,
88.250.244.32
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim