• BIST 105.964
  • Altın 163,195
  • Dolar 3,9325
  • Euro 4,6364
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 5 °C
  • Antalya 12 °C
  • Muğla 5 °C
  • Çanakkale 12 °C

Türk bayraklı gemiler ‘Gri Liste' riski altında

Türk bayraklı gemiler ‘Gri Liste' riski altında
Türk bayraklı gemilerin tutulma oranı hızlandı. Ulaştırma Bakanlığı, sektörün tüm kuruluşlarına bir yazı göndererek ‘Beyaz Liste'de olan Türk bayrağının ‘Gri Liste'ye düşme sınırına geldiği uyarısını yaptı.

Tutulmalar tavan yaptı, yıllar sonra Beyaz Liste'ye girmeyi başaran Türk Bayraklı gemiler yeniden Gri Liste'ye düşme tehlikesiyle karşı karşıya kaldı. Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü sektörün tüm kuruluşlarına bir yazı göndererek Paris Memorandumu'na göre 2016 yılı içerisinde 316 geminin denetlendiği, bunlardan 22 tanesinin tutuklandığı ve Beyaz Liste'de olan Türk bayrağının Gri Liste'ye düşme sınırına geldiği uyarısında bulundu. Bakanlık bu nedenle denetimleri artıracağını açıkladı.

'Gemi adamları yetersiz kalıyor'

Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü'nün 28 Eylül tarihli yazısında tutulmaların gemiadamlarının yetersizliğinden özellikle yoğunlaştırılmış denetim kampanyalarına konu olan MLC 2006 gereklilikleri ile kapalı mahallere giriş, gemiyi terk ve yangın talimleri gibi Emniyet Yönetimi Sistemi Kodu (ISM Kod) gerekliliklerinin yerine getirilmemesinden kaynaklandığının görüldüğü belirtiyor. Tutulmaların daha çok Romanya ve Yunanistan'da olduğu açıklanırken, gemilerin Emniyet Yönetim Belgesi (Safety Management Certificate/SMC) gerekliliklerini karşılamadığı ve bu belgelendirmelerin ağırlıklı olarak Türk Loydu tarafından yapıldığının tespit edildiği, ifade ediliyor.

Bakanlık, gemi tutulmalarının önüne geçilebilmesi adına, bir takım yeni yaptırımları gündemene aldı. Buna göre; hedefleme sistemine bakılmaksızın yurtdışına çıkış yapacak olan her Türk Bayraklı gemiye (konteyner gemileri hariç) ön sörvey yapılacak. Geçerli belgeleri olan klassız gemiler için ilk Türk limanında uluslararası sefere uygunluğu esas olarak genişletilmiş sörvey denetimleri idare tarafından yapılacak. Yapılan denetimlerinin sörvey raporları liman başkanlığı tarafından incelenip uygun bulunan raporlar, Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü'nün değerlendirilmesine sunulduktan sonra, geminin seferine ve belgelerinin devamlılığına Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü karar verecek.

2008 yılından beri Beyaz Liste'deyiz

2001'de 211, 2002'de 166, 2003'te 131 geminin tutulması nedeniyle Türkiye kara listede yer alıyordu. 2003'te bakanlık kara liseteden çıkmak için çalışma başlattı. 2004'te 67, 2005'te 45, 2006'da 43 gemi tutuldu. Böylece 2007 yılında Paris MaU Raporu'nda Türk bayraklı gemilerinin kara listeden çıkarak Gri Liste'ye geçtiğini açıkladı. 2008 yılında ise özellikle PSC denetimleri sayesinde Beyaz Liste'ye yükseldik.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Gökhan
07 Ekim 2016 Cuma 05:05
05:05
Acaba yıllardır kıstığınız Safe maining sayısı yetersiz olmasın? Simsarlara komisyon ödemeden, yıpranma payı elinden alınan, günlük 80 lira yevmiyeye çalışan, tüm ekstraları elinden alınan, sigortası düşük gösterilsin diye maaşı çarçur edilen gemi adamlarının mı oldu suç? İdo' ya Bile usta gemici girmek için 50 torpilin döndüğü, yıllardır belli okulların tekelinde olan iç suların keyfine göre alakasız yerlere sektör açması hiçmi bu mesleği yıprandırmıyor? Dış politikamızın sebebi olabilir mi acaba avrupada ki tutulmalar? Mesleğin tüm yükünü çeken ama nedense piramidin en altına konulan gemi adamları daha ne yapması gerekiyor? Derdiniz Türk bayrak gemilerini bitirmek veya kabotaj kanununu kaldırıp yabancılarımı gemiye doldurmak? Türkiye'ye uğramayan Türk bayrak gemileri denetlemeye müfettişler gönderiliyor mu? Yoksa suç sadece Memlekete ithalat-ihracat yapan
188.57.168.62
denizci
06 Ekim 2016 Perşembe 22:10
22:10
Olayin buyuk cogunlukla siyasi oldugunu dusunuyorum,
46.154.63.239
ahmet öztürk
06 Ekim 2016 Perşembe 18:38
18:38
Türk bayraklı gemiler hedefleme sisteminden dolayı kendi bayrak devletleri tarafından zaten ağır denetimler geçiriyordu. Bu yapılacak ekstra denetimlerin bir faydası olacağına inanmıyorum çünkü sorunlar haberde de bahsedildiği gibi gemi kondisyonlarından ziyade kifayetsiz personelden kaynaklanıyor ve malesef bu sorunun kısa vadede bir çözümü yok. Kosterler dahil bir çok gemi kolay bayrağa geçti ve geçmeye devam ediyor. Sonunda Türk bayrağı beyaz listede kalır ama bayrakta gemi kalmaz.
Saygılar
88.247.97.102
Mahmud Hüdavendigar Toros
06 Ekim 2016 Perşembe 17:47
17:47
Tabi muhakkak gemi adamlarıdır suçlu . Sütte leke olur Armatörler de olmaz . Onların hepsi pür-i pak alınları açık hesapları şeffaf ve çalışanının hakkını herzaman düşünen insanlardır. O yüzden gem adamları gemilere gönderilmedeb 3 ay eğitilmeli bu eğitinleeinin parasınıda gemi adamının maaşından kesilerek mahsup edilmeli. Armatörlere yazık Allah muhafaza eğitim giderlerinidemi ödesin bu zavallı Armatörler . Yok bunuda beğenmez iseniz inat olsun diye Stcw sözleşmesine her yıl yeterlilik sınavına sokulsun gemi adamları . Onuda beğenmez o yolda olmaz ise Taksimde sallandırın bakalım birkaç Gemi adamını bakın görün bir daha oluyormu . Çözüm bu ülkede basit belki başka yollarıda vardır ama onlarda bizim ülkemizin güzide armatörlerine uymaz
178.240.231.198
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim