• BIST 94.552
  • Altın 192,939
  • Dolar 4,7378
  • Euro 5,4908
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 25 °C
  • Antalya 25 °C
  • Muğla 19 °C
  • Çanakkale 23 °C

Türk gemisi Singapur Boğazı'nda çatıştı

Türk gemisi Singapur Boğazı'nda çatıştı
Merkezi İstanbul Bayrampaşa’da bulunan Beks Gemi İşletmeciliği A.Ş.’ye ait M/V Beks Halil adlı gemi, 1 Mart'ta Singapur Boğazı'ndan geçtiği sırada önündeki gemiye çarptı.

Türk armatörüne ait, Marshall Adaları bandralı ve 2011 yılı yapımı 192 metre uzunluğundaki dökme yük gemisi Singapur Boğazı'nda seyir halindeyken önündeki gemiye çarptı. Kaza anı saniye-saniye görüntülendi. Edinilen bilgilere göre kazada ölen veya yaralanan olmadı.

Kaza anına ilişkin videoda, dökme yük gemisinin nasıl iskeleye döndüğü ve Beks Halil adlı geminin kurtaramayarak nasıl bindirdiği görülüyor. Kaza sonrasında her iki gemide de maddi hasar meydana geldi.

‘KAZA DİĞER GEMİDEN KAYNAKLI’

Beks Gemi İşletmeciliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bekmezce, konuya ilişkin yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Olay 1 Mart günü yaşanmış. Kazanın, bizim gemiden kaynaklanmadığı belirlendi. Görüntüler de durumu net bir biçimde ortaya koyuyor. Diğer geminin Vietnam bandıralı olduğu anlaşıldı. Bizi sevindiren en önemli durum her iki taraftan da yaralının olmaması. Bizim gemi seyrine devam ediyor. Oluşan zarar çok büyük ölçekli değil" dedi.

Geminin özellikleri

Gemi Tipi: Bulk carrier
Yapım Yılı: 2011
Boy x Genişlik: 192 m X 32 m
Gross Tonnage: 33277, Detveyt: 57700 t
Bayrak: Marshall Adaları

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
nesmit
19 Temmuz 2013 Cuma 00:55
gecmis olsun
Ben o firmada calistim bence kaptanda ve zabitlerde hata yok o sirkette duran ve okadar degerli ali beyi batirmaya calisan insanlarda,ben bogaz singapur bogazini gecerken 2 saat icinde 12 tane mail geldi ve cevap isteniyor,orda. O iki adam oldugu surece sadece degerli ali beye acirim,tum meslektaslarima selelametler diler ali beyede cok gecmis olsun dileklerimi iletirim.
87.252.131.8
Fabian Schulte
27 Mayıs 2013 Pazartesi 00:51
Yok daha neler
İLTER CEBİ rumuzlu kullanıcı arkadaş oralardan bir tek kendi geçiyor zannediyor herhalde. Tanjung Pelepas- Semerang- Surabaya arasında mekik de dokuduk ama etrafta anlattığın menfi hususlara dikkat ederek ve önlem alarak yürüdük o kanallarda. Arkadaşım kaza olduğu zaman dikkat edilen unsurlardan sadece biridir çatışma tüzüğü ve adama ne yapıp edeydin önlem alaydın derler. Madem bu kadar biliyorsun oraları hızını keseydin de derler. Videoda açık ve net görünüyor herşey. Kaptanın köprüüstünde olduğunu zannetmiyorum. Zabit arkadaş bir basiretsizlik göstermiş gibi görünüyor videoda. Resmen Allah korumuş.
Şu makine yolunu kesmek uzun sürüyor zırvalarını da bırakın o geminin zaten bu kanalda navigation full ile ilerlememesi gerekirdi. Eh bir de o şekilde gidiyordu ise Load Up Cancel butonunun ne olduğunu bilmekte fayda var.

Refik Hocam sizler yorum yapın bizler okuyoruz vesselam. Denizde uzuuun uzuun çalışmanın da pek faydası olmuyor okuyup yazmadıktan sonra .

Denizdeki ve Karadaki Kaptanlara kolaylıklar diliyorum. Selametle..
78.171.140.225
T.C.Müh. Kaptan Refik Akdoğan
26 Mayıs 2013 Pazar 19:56
Singapur Boğazında çatışma
Sayın İlter Çebi'nin yorumunu okuduktan sonra videoyu tekarar seyrettim. Valla dedim ki birileri biz işletiyor. Bu bir montaj yada bilim kurgu. Altmış küsur yıllık denizcilik hayatımda ne deniziclik tarihinde böyle bir olay ne gördüm ne de duydum. Sanki yetişen geminin kaptanı yetiştiği geminin kaptanına bir garazı, bir kini varmış gibi şimdi yakaladım seni senin şöyle kıçından bir güzel bidireyim de gör gibi kıçında bindiriyor ve gemiyi baya döndürüyor. Bunun mazereti olmaz. Çok merak ediyorum yetişen gemi nasıl bir mazeret uyduracak çok merak ediyorum. Çok gemi varmış, kanal darmış gibi saçma sapaan mazeretler olamaz. Bakınız bu
olay sonsuza dek her yerde gösterilecektir, ister inan ister inanma diye. Allahım aklımız fikrimiz sana emanet. www.refikakdogan.com
24.133.110.255
uzakyol
24 Mayıs 2013 Cuma 21:51
katanı
Gemi Kaptanının boyle bir hata yapma ihtimali cok zayıf.Turk gemisindeki vardiya zabiti cok büyük bir olasılıkla her zaman diger calıstıgımız gemilerde odugu gibi köprüüstünde vardiyasında ISM evrakları ile meşguldu.Hata Türk gemisinde,yetisen gemi durumunuda ve rotası az iskelede bulunan gemiye iskele kıc omuzlugundan carpıyor ve öndeki gemi aldıgı darbe tesiri ile iskeleye dogru savruluyor.Boyle bir seyir düzeni durumunda catısma olabilmesi icin gemivardiyada zabitinin kontrolu dısında olması lazım. Asırı derecede istenen ISM evrakarına artık DUR diyelim.Uzakyol Gemi Kaptanı
46.196.110.18
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim