• BIST 89.848
  • Altın 145,269
  • Dolar 3,6231
  • Euro 3,9157
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 20 °C
  • Antalya 22 °C
  • Muğla 20 °C
  • Çanakkale 14 °C

Türkiye'nin en büyük 11 armatörlük firmasının varlık değeri 5 milyar 500 milyon doları aştı

Türkiye'nin en büyük 11 armatörlük firmasının varlık değeri 5 milyar 500 milyon doları aştı
Deniz Haber Ajansı verilerinden derlenen bilgiye göre, Türkiye'nin en büyük 11 armatörlük firmasının varlık değeri 5 milyar 500 milyon doları aştığı belirlendi.

Türkiye'nin en büyük armatörleri listesi belirlendi. Gemi varlık ve marka değerleri ile birlikte merkezi Türkiye'de olan firmaların listelendiği sıralamaya göre, Ciner Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Ciner ipi göğüslerken, Palmali Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Mubariz Gurbanoğlu ikinci, YASA Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Sabancı üçüncü sırada yer aldı.

Deniz Haber Ajansı'nın derlediği bilgilere göre, Ciner Holding, filosunda 20 parça kuru/dökme yük, 4 parça konteyner ve 2 adet ham petrol taşıyıcı toplam 26 gemilik filosuyla 1 milyar dolarlık varlık değeri hesaplanarak birinci sırada yer alırken, Palmali Denizcilik 88 parça gemi ve 780 milyon dolarlık varlık değeri ile ikinci, YASA Holding ise 22 parça gemi ve 640 milyon dolarlık varlık değeri ile üçüncü sırada kendine yer buldu.

Türkiye'nin en büyük armatörler listesinde Lucien Arkas'ın Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı üslendiği Arkas Holding ise 44 adedi konteyner, 6 adedi yakıt gemisi olmak üzere 50 parça gemi ve 600 milyon dolarlık varlık değeriyle dördüncü, eski ismi DENSA olan ve Ömer Sabancı'nın Yönetim Kurulu Başkanlığını üslendiği Marinsa Denizcilik ise 22 parça gemi ve 580 milyon dolar varlık değeri ile beşinci sırada yer aldı.

Bir zamanlar dünyanın sayılı armatörlük firmalarından olan Genel Denizcilik'in bağlı bulunduğu Çukurova Holding'in ticari sıkıntıları nedeniyle filosundaki gemilerin büyük bölümünü elden çıkarmasına rağmen 420 milyon dolarlık varlık değeriyle altıncı sırada bulunurken, stratejik yatırımlar ile global krizi lehine çeviren Beşiktaş Group bünyesinde yer alan Beşiktaş Denizcilik ise 17 parça gemi ve 400 milyon dolarlık varlık değeriyle, Türkiye'nin en büyük armatörler listesine yedinci sıradan giriş yaptı.

Kuru/dökme yük yatırımlarının dışında karaya yönelik yatırımlarıyla öne çıkan Kıran Holding bünyesindeki Kıran Denizcilik, 19 parça gemi ve 350 milyon dolarlık varlık değeriyle sekizinci sıraya yerleşirken, Türk Armatörler Birliği Başkanı Ahmet Bedri İnce'nin Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı üslendiği İnce Denizcilik ise 15 parça kuruyük gemisi ve 300 milyon dolarlık varlık değeriyle dokuzuncu sırada yer aldı.

Türkiye'nin en büyük armatörler listesindeki onuncu sırayı 220 milyon dolarlık varlık değeriyle Güngen Denizcilik ve Ulusoy Denizcilik paylaştı.

liste_b.jpg

İLK 11 ARMATÖRLÜK FİRMASININ VARLIK DEĞERİ 5 MİLYAR 500 MİLYON DOLARI AŞTI

Deniz Haber Ajansı verileri ve denizcilik uzmanlarından alınan bilgilere göre, Türk denizcilik sektöründe hizmet veren ve merkezi Türkiye sınırları içerisinde bulunan en büyük armatörler listesinde yer alan ilk 11 firmanın varlık değerinin 5 milyar 500 milyonu aştığı görülürken, 2017 yılı sonuna kadar teslim edilecek yeni inşa gemiler ile birlikte, bu rakamın 6 milyar dolara yaklaşacağı öğrenildi.

Diğer taraftan dünyanın en büyük konteyner operatörleri sıralamasında üçüncü sırada yer alan ve 1 milyon 800 bin TEU taşıma kapasitesine sahip 454 konteyner gemisini kontrol eden Fransa merkezli CMA CGM Şirketine 600 milyon dolar yatırım yaparak şirketin yüzde 24'ünü elinde bulunduran Yıldırım Holding, Türkiye merkezli armatörlük firması YILMAR Denizcilik ile birlikte, Türk armatörleri sıralamasında farklı bir kategoride öne çıkıyor.

Haber: Recep CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Muzaffer Dikenlioğlu
26 Şubat 2016 Cuma 14:57
14:57
Kazım Kaptan rumuzlu okuyucu öyle bir yazmış ki sanki rakamlar ve ödemeler yapılırken oralardaymış gibi, enteresan. Muhterem arkadaşlar, medyada çıkan her rakama inanmamak gerektiğini hala öğrenemedikse çok yazık bizlere. Devletten vergi kaçıran 'flag of convenience'ciler ile takır takır vergi ödeyen insanları aynı kefeye koymayın lütfen, el insaf. Hatasıyla sevabıyla, vergi ödeyen her vatandaş baştacımızdır, hem vergi ödeyip hem de istihdam sağlayan vatandaş iki kere baştacımızdır. Mavi beyaz flamaya selam olsun
176.237.175.152
KAZIM KAPTAN
25 Şubat 2016 Perşembe 14:46
14:46
217.44.210.209 IP üzerinden yorum yapan AHMET, Turgay Ciner'in sipariş ettiği ve HANJİN'e 38 bin dolardan günlük kiraladığı 9000 TEU kapasiteli 4 geminin değeri 320 milyon dolar. Geçen sene teslim aldığı 2 adet ham petrol taşıyıcı tankerin değeri ise 120 milyon dolara. Arkas, geçen sene aldığı 10 gemiye 150 milyon dolar ödedi. Bedir İncenin 15 gemisini 10 milyon dolaradan hesaplasan (daha fazla eder de) 150 milyon dolar. KIRAN'ın gemilerini de 10 milyon dolardan hesaplasan 190 milyon dolar eder. Al sana basit hesap. 1 milyar dolar.
78.182.72.240
ahmet
25 Şubat 2016 Perşembe 12:40
12:40
1... masa basinda isi bilen biri 30 dk da hesaplar ki bu filo guncel olarak 3 milyar dolar etmez. Kim nasil yapmissa bu hesabi

2... yunan filosu deyince Yunan personel ve Yunanistan bayrakmi geliyo akliniza arkdaslar .. makul olalim lutfen isletme Turkiyede.. arttiralim is kalitemizi armatorde Hintinin pesine dusmesin. sorun dusuk ucret degil .. odenen ucertin karisliginin alinip alinmmais
217.44.210.209
tebrık.
25 Şubat 2016 Perşembe 08:30
08:30
Serdar bey tebrıkler. Dogru bır tesbıt. Nerdeyse tüm çalışanlar yabancı bayrak yabancı. Nesi TÜRK.
212.174.131.15
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim