• BIST 112.122
  • Altın 174,823
  • Dolar 4,0406
  • Euro 4,9882
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 8 °C
  • İzmir 18 °C
  • Antalya 14 °C
  • Muğla 14 °C
  • Çanakkale 11 °C

Üsküdar Faciası 57. anma etkinlileri pazar günü yapılacak

Üsküdar Faciası 57. anma etkinlileri pazar günü yapılacak
1 Mart 1958 tarihinde, içinde çoğu öğrenci 600'e yakın yolcusuyla İzmit'ten hareket ettikten sonra batan Üsküdar vapurunda hayatını kaybeden 387 kişi için anma etkinlikleri düzenlenecek.

1 Mart 1958 tarihinde İzmit Körfezi’nde meydana gelen vapur faciasında hayatlarını kaybedenler için anma etkinlikleri düzenlenecek.

İzmit Belediyesi ile İZSANDER ve İZLİDER işbirliği ile düzenlenecek ilk anma etkinliği 1 Mart Pazar günü saat 11.00’de İzmit Endüstri Meslek Lisesi’nde düzenlenecek. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından konuşmalar ve hayatlarını kaybeden öğrencilerin anısına gökyüzüne balonlar bırakılacak. İzmit Endüstri Meslek Lisesi bahçesindeki anıta karanfillerin bırakılmasıyla ilk etkinlik sona erecek.  Elim olayın yıl dönümü nedeniyle ikinci anma etkinliği saat 12.00 de İzmit Lisesi bahçesinde yapılacak. Buradaki etkinlikte de anıta karanfil bırakılıp gökyüzüne balonlar salınacağı öğrenildi. Deniz faciası nedeniyle son anma etkinliği saat 12.45’de Marina’da yapılacak ve hayatlarını kaybedenler için denize çelen bırakılacak.

1 Mart 1958 İzmit deniz kazası

Türk denizcilik tarihine 'Üsküdar Faciası' olarak geçen deniz kazası İzmit Körfezi'nde1 Mart 1958 tarihinde meydana geldi Üsküdar adlı yolcu vapuru İzmit'ten Karamürsel'e  hareket etti ve 26 dakika sonra Soğucak mevkiinde hızı saatte130 kilometreyi bulan şiddetli lodosa yakalanarak battı. 

Üsküdar vapuru faciası ya da Körfez Faciası olarak bilinen Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en ölümcül sivil deniz kazasıdır. 1 Mart 1958'de İzmit - Gölcük arasında sefer yapan Üsküdar isimli vapur, İzmit iskelesinden hareket ettikten sonra Derince yakınlarında şiddetli rüzgar sebebiyle batmıştır. Kayıplar hakkında net bir bilgi yoktur kimi kaynaklara göre 200-300 kimilerine göre 400-500 yolcu hayatını kaybetmiştir.

Yolcuların çoğunu İzmit Lisesi ve Gölcük Barbaros Hayrettin Lisesi talebeleri oluşturuyordu. Yolcularından yalnızca 40 kişi kadarı kurtulabilmiş, diğerleri dalgaların arasında kaybolup gitmişti.

1950'li yıllarda Karamürsel ve Gölcük'te lise yoktu. Kara ulaşım vasıtaları da kısıtlıydı. Bu sahil ilçelerinin gençleri aynı zamanda ekonomik olan vapur yolculuğunu tercih ediyorlardı. Cumartesi günleri yarım gün eğitim verildiğinden, öğle tatiliyle birlikte öğrencilerin tamamına yakını vapura bindi.
Derince açıklarına gelindiğinde şiddetli fırtınaya yakalanan ve çoğu kısmı ahşap olan Üsküdar vapurunun kaptan köşkü uçtu. Kumandasız kalan vapur, yan yatarak battı. Bazı kayıtlarda vapurun ikiye bölündüğünden de söz edilir.

Gölcük'teki Donanma Komutanlığı'na ait Deniz Üssü'nden yardıma gelen denizaltı ve savaş gemileri, denize dökülen yolcuların ancak küçük bir bölümünü kurtarabildi.

Üsküdar vapurunun özellikleri

Sipariş veren: Şirket-i Hayriye
İmal yeri: Almanya / Elbing, F. Schichau GmbH
Genişlik: 6,6 metre
Uzunluk: 33,1 metre
Su kesimi: 2,1 metre, saç
Motor cinsi: 3 silindirli buhar makinesi
Motor gücü: 350 HP (Beygir gücü)
Hızı: 8 Deniz mili / Saat
Yolcu kapasitesi: 344 kişi
İmal tarihi: 1927
Hizmete giriş yılı: 1927 Eylül
Baca numarası: 72

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim