• BIST 117.522
  • Altın 161,933
  • Dolar 3,7875
  • Euro 4,6596
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 8 °C
  • Antalya 7 °C
  • Muğla 2 °C
  • Çanakkale 7 °C

"Denizci Millet, Denizci Ülke"**

METİN KALKAVAN

"DENİZCİ MİLLET DENİZCİ ÜLKE" İÇİN TAM YOL İLERİ!

 

Türkiye, 22 Temmuz seçimlerini demokratik bir ortamda tamamlayarak önemli bir sınav vermiştir. Seçim sathımailinde partiler arasında yaşanan fırtınalı sürecin bitmesi bir başka sevindirici bir olay. Bu uzlaşma kültürünün sürmesi ile Türkiye kazanacak.

 

Türkiye gemisi 22 Temmuz’da bütün partileri, seçmenleri, neyimiz var neyimiz yoksa hepsini güvertesine, kamaralarına, kaptan köşküne yükledi, demir aldı. Sonraki seçim limanına kadar sürecek bu yolculuk. Diyeceğim şu: Gelecek seçim limanına ulaşmaktan umut kesmeyelim ve kaptan köşkünde bulunanlardan, Türkiye gemisini gelecek limana selametle ulaştırmaları için daha çok çalışmalarını dileyelim. Biz, iktidar partisine de, muhalefet partilerine de TBMM’nin 23. Dönemi’nde başarılar diliyoruz.

 

Geçen Meclis’te belki sayıca şimdikinden azdık, ama yapılanlar ve kat’ ettiğimiz mesafe, sayımızla ölçüleyemeyecek ölçüde büyüktü. Ulaştırma eski Bakanımız Binali Yıldırım yeniden Meclis’te. Geçen dönem, çalışmaları ile denizciliğimize büyük hizmetleri dokunan Cengiz Kaptanoğlu ise, denizlere geri döndü. Buradan Cengiz Kaptanoğlu’na TBMM’de yaptığı bütün çalışmaları ve emeği için bir kez daha teşekkür ediyoruz.

 

DAHA ÇOK DENİZCİ MİLLETVEKİLİ

 

22 Temmuz seçimlerinin biz denizciler açısından, değişik partilerden  meclise giren, sektöre hakim milletvekillerimizi de dikkate aldığımızda,  çok önemli bir yeri olduğunu söylemeden geçemeyeceğiz. Bu yeni dönemde;  Gemi İnşa Mühendisi Binali Yıldırım, tersane sahibi arkadaşlarımız Ali Torlak ve  Kemal Yardımcı, İMEAK DTO Antalya Şubesi eski Başkanı Hüsnü Çöllü, Gemi İnşa Mühendisi Soner Aksoy ve TDİ Eski Genel Müdürü  Mustafa Açıkalın ile Üyemiz Recai Berber gibi denizci dostlarımızla sektörümüzün, tornistan demeden rotasına selametle devam edecektir.

 

İMEAK DTO OLARAK ÖNCELİKLERİMİZ:

 

Dün olduğu gibi, bugün de biz İMEAK DTO olarak; stratejik vizyon oluşturmak, küreselleşmeye uyum sağlamak, rekabet gücünü arttırmak, sadece mevcut  kaynakları etkin kullanmayı değil, yeni kaynak yaratmak gerektiğini biliyoruz. Bunun için, bugünü yönetirken geleceği tasarlamak için olmazsa olmaz önceliklerimiz şunlardır:

 

*Türkiye’nin parlayan yıldızı olan denizcilik sektörümüzün bir envanterinin olmaması büyük bir eksiklikti. Bu eksiğimizi, İdare+Sektör işbirliği çerçevesinde bu yıl içerisinde gidereceğiz. Bunun yanı sıra; Deniz Ticaret Filomuzun geliştirilmesi, Kabotaj ve dış taşımacılığımızın geliştirilmesi, yurtiçi taşımaların denizyoluna kaydırılması, Transit taşımacılığın geliştirilmesi, Kısa Mesafeli Denizyolu Taşımacılığı konusunda AB üyesi ülkelerle işbirliği yapılarak projeler geliştirilmesi, Türk dış ticaret taşımalarında Türk Bayraklı gemilerin payının arttırılması, İkinci Sicil’e kayıtlı gemilerde yabancı uyruklu gemi adamlarının çalışmalarının kolaylaştırılması, Denizcilik eğitiminin geliştirilmesi ve Türk Denizcilik Üniversitesi’nin kurulmasının desteklenmesi, Liman masrafları, sağlık ve fener ücretleri başta olmak üzere taşımacılık maliyetlerin düşürülmesi, Kıyı Alanları Master Planı yapılması, Özel limanlardan alınan nisbi kira bedellerinin kaldırılması, Kılavuzluk ve Römorkaj Hizmetleri Yönetmeliği’nin, rekabet kurallarını uygun bir şekilde, ülke gerçekleri ve çıkarları doğrultusunda düzenlenmesi, Liman dolgu alanlarından alınan ilave kira bedellerinin kaldırılması, Liman ve marina yatırımlarının kolaylaştırılmasını teminen Yuvarlak Masa yönteminin uygulanması, Üstyapısı bitmiş yat limanlarının tamamlanması,Yabancı bayraklı yatların ülkemize giriş-çıkışları ve marinalarımızda kalışlarına kolaylıklar getirilmesi, Amatör denizciliğimizin teşvik edilmesi, teknelerden alınacak vergileri makul esaslara dayandırılması, Tersanelerimizin gemi inşada karşılaştıkları sorunların çözümü,tek tip taahhütname ve hazine arazilerinin kiralanmasına ilişkin sorunların çözülmesi, Kuruvaziyer turizminin geliştirilmesi, Türk Ticaret Kanunu başta olmak üzere yıl içinde yapılan mevzuat değişikliklerinin sektörün gelişmesine imkan verecek şekilde düzenlenmesi, Denizlerimizin kirletilmesinin önlenmesi ve denizcilik sektörünün diğer çeşitli sorunlarının  çözümlenmesi, Limanların özelleştirilmesi ve Deniz turizminin geliştirilmesi yönünde çalışmaların yapılması önceliklerimiz arasındadır.

 

Bidiğiniz gibi AB Müzakere sürecinde kapatılan 8 başlıktan biri de “balıkçılık”tır. Bu konuda bizlere çok büyük görevler düşmektedir. AB’nin kapattığı balıkçılık başlığını biz açacağız. Müzakeresi devam ediliyormuş gibi balıkçılığımızın AB standartlarına uyumu ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları bütün taraflarla devam edecektir.

 

Bizim rüyamız ve denizci dostlarımızdan beklentimiz böyledir. Yolunuz açık olsun, Allah selamet versin!

 

**NOT: İMEAK Deniz Ticaret Odası Yayın Organı "Deniz Ticareti" Dergisi'nin Ağustos-2007 sayısından alınmıştır.

Bu yazı toplam 5508 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
avni tozar
23 Kasım 2011 Çarşamba 13:15
örnek bir ülkeyeyiz
üç taflı denizlerle cevrili ekonomisi güçlü deniz ürünlerinden ulaşım turizm ekonomiye büyük katkı saglar
95.14.138.122
Yazarın Diğer Yazıları
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim