• BIST 117.134
  • Altın 162,548
  • Dolar 3,7497
  • Euro 4,6557
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 0 °C
  • İzmir 9 °C
  • Antalya 12 °C
  • Muğla 5 °C
  • Çanakkale 8 °C

Korsan bölgelerine çalışan kaptanlara uyarılar

Kpt. MESUT AZMİ GÖKSOY

Korsan bölgelerinde sefer yapan gemilerimizin kesinlikle South Africa piracy Center’ın yayınlamış olduğu tavsiye ve kurallara uymayın. Aksi halde Hi Jake kaçınılmazdır. Piracy Center ne tavsiye ediyor? Herhangi bir pirate boat size yaklaşmaya başladığında, süratinizi artırıp, geminizi sancak 15 ve iskele 15 yaparak zikzak manevraya başlayın. Ancak gelen korsan botu 40 knot sürat ile yaklaşıyor, geminin kaçmak için bu sürate çıkması çok zor bir şeydir ve kısa zamanda gemiye yanaşıp, Hijack olayını gerçekleştirirler.

ETKİN MANEVRA ŞÖYLE OLMALI;

Korsan botunda genelde 6 veya 7 kişi olur. Tekne boyu 6-7 metredir. Yaklaşırken hepsi boat içerisinde çökerek otururlar. Süratleri ortalama 40 Knot’tır.

- Korsan botu eğer sancak baş omuzluktan yanaşmaya çalışırsa aynı yöne sancak alabanda ile dönülmeli,

-  Sancak kıç omuzluktan yanaşmaya çalışırsa, bu sefer tam tersi iskele alabanda ile dönüşe başlanmalı,

- İskele Baş omuzluktan yanaşmaya çalışırsa aynı yönde yani iskele alabanda ile dönüşe başlanmalı,

- İskele kıç omuzluktan yanaşmaya çalışırsa, aksi yöne yani sancak alabanda ile dönüşe başlanmalı,

- İskele bordadan yanaşmaya çalışırsa, sancak alabanda – sancak bordadan yanaşmaya çalışırsa tam tersi iskele alabanda ile dönüşe başlanmalı,

Bu manevralar korsan botunun yanaşmaya çalıştığı yerde tam olarak 6 BF kuvvetinde esen rüzgarın kaldırdığı dalga kadar bir ortam yaratır ve korsan botundaki korsanlar dalganın etkisiile ayakta dahi duramaz, merdivenlerini bordaya koyamazlar.

Bu manevralar ile korsan saldırılarından korunma en etkin yoldur. Saldırı sırasında korkutmak için yaptıkları yoğun silah atışlarından korunarak, korkmamak ve personelde oluşacak paniği önlemek gerekir.  

Bu manevraları kaptan olarak 2010 yılında iki defa ve 2011 yılında bir defa olmak üzere toplam 3 defa Suez Knal çıkşı Bab El Mandap Boğazı'nda 175.000 Mt Cape size gemi ile maximum draftta ve akıntıya karşı minimum sürat ile seyrederken gerçekleştirdim. Bu manevralar ile korsan botları en çok 10 dakikalık denemeden sonra hemen geminin yanından ayrılarak başka bir gemiye yöneliyorlar. Merak edenler bu olayları South Africa-Piracy Center ve Djibuti Piracy branch Office veya Thome Shipping Management, Singapore Office’den araştırabilirler.

Ayrıca kesinlikle 'guard’lara güvenmeyin. Bir sefer aldığımız guardların silahları çalışmadı, daha sonra hedef olarak denize bıraktıkları bir plastik botu 4-5 sefer ateş ettikten sonra anca vurabildiler ve korsanlar guardların adam öldürme yetkileri olmadığını bildiklerinden rahatlıkla çekinmeden saldırabilirler. En çok dikkat edilmesi gereken konu da, yardım çağrılarına hiçbir şekilde gemi biraz uzakta ise sahilden, harp gemisinden veya helikopter ile gelen olmuyor. Ancak konvoy halinde seyrederken Kore ve Çin escort harp gemilerinden gelir.  

Ek olarak güverte puntellerine donatılan çelik tellerin hiçbir faydası olmaz, yarım dakikada kanca ile aşağıya alıyorlar ve kıç taraftan veya güverteden verilen yüksek basınçlı suyun da hiçbir faydası yoktur,onlardan çok rahat kendilerini koruyabiliyorlar.

Bu yazı toplam 16579 defa okunmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim