• BIST 116.841
  • Altın 161,940
  • Dolar 3,7823
  • Euro 4,6622
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 7 °C
  • İzmir 11 °C
  • Antalya 13 °C
  • Muğla 8 °C
  • Çanakkale 9 °C

Küreselleşmenin tarihi ve ihtiyar denizci

METİN KALKAVAN

Küreselleşmenin temelini denizciler attı desek yanlış söylememiş oluruz. Bütün her şey; ihtiyar denizcinin elini siper edip, ufkun ötesinde merak etmesiyle başladı. Bu yaşlı denizcinin tahta salı denize bırakması aslında küreselleşmenin de miladıdır diyebiliriz. Kıtaların birleşmesi, farklı coğrafyalardaki insanların ilişkilerinin gelişmesi, icatlar derken küreselleşmenin de adımları atılmış oldu. Bugün geldiğimiz noktada artık başka bir kıtada meydana  gelen olumlu ya da olumsuz olaylar başka kıtaları etkileyebiliyor. Tıpkı ABD’ de meydana gelen finans krizinin bütün dünyayı etkisi altına alması gibi... Küresel ekonomi, beraberinde acımasız bir rekabeti de getirdi.  Özellikle yaşadığımız kriz ortamında, küresel rekabet de alabildiğince derinleşti. Bu süreci doğru yönetenler bu fırtınadan çıkacak, ama yönetemeyenlerde yok olup gidecek. Rekabette galip gelmenin en önemli yolu da, kriz sürecinde ayakta kalabilmektir.

Sakin denizlerde seyretmek kaptanın maharetini göstermez, önemli olan fırtınalı denizde gemiyi sağ salim limana yanaştırmaktadır. Bunun için yeni fikirler, doğru insan kaynakları , teknoloji donanımı ve müşteri memnuniyetini esas almak zorundayız. Fırtına var diye limana  demir atıp beklersek, hayatımız boyunca bu limanda demir atıp bekleriz. Bu süreci doğru yönetmemiz gerekiyor.

Denizcilik sektörü uluslararası bir sektördür. Bu sektörde ülkeler yarışıyor ve devasa rakiplerimiz var. Dolayısıyla oyunu kurallarına göre oynamamız lazım aksi takdir de bu fırtınada kolay kolay kurtulamayız.

Fırtınayı atlatamayız batarız korkusuna odaklanırsak yok olup gideriz, tam tersi fırtınadan sağ salimen çıkmanın yollarını bulmamız gerekiyor. Bunu için birlik beraberlik içinde ortak akıl ve ortak sinerji yaratmak zorundayız. Dünyaca ünlü ip cambazı karlWallenda, 70’lerindeyken PuertoRico’ da iki gökdelenin arasındaki ipten yürürken düşerek ölmüştü. Karısı ölümünden sonra onunla ilgili şunları söylemişti: “Hayatında ilk defa düşeceğini aklına getirmişti”...

Kıssadan hissediyorum; “Bizlerin bu fırtınada çıkış yoluna odaklanmamız gerekiyor yok olacağımız fikrine değil”.

Bu fırtınayı fırsata dönüştürmek için bizim bir hayli şansımız yüksek.

İdari kadrolarda işi bilen denizcilerin olması , bakanımız Binali Yıldırım’ın denizci olması ve sorunların çözümünde gösterdiği çaba bizim için son derece önemlidir. Bu süreçte denizci millet, denizci ülke olma yolundaki çabamız ve gayretimizin boşa gitmeyeceğine inanıyoruz. İki önemli konuya da deyinmek gerekiyor. Birincisi deniz turizmi sektörünün tüm alt branşlarıyla ilgili kesim istatistiklerin ulaşılması ve güncel bir veri tabanı oluşturulması amacıyla deniz turizmi sektörü envanter çalışması başlattık. İMEAK DTO şubeleriyle merkez arasındaki koordineli bir çalışma yürütüyoruz.

İkincide 1 Ocak 2011 tarihinde yürürlüğe giren yeni denetim rejimi kapsamında özellikle İspanya limanlarına uğrak yapan  gemilere gerçekleştirilen liman denetimi kontrollerinde deniz çevresi için doğrudan ya da dolaylı risk teşkil eden eksiklikler gemilerimizin tutulmasına sebebiyet vermektedir. Bu kapsamda uluslar arası  sefer yapan  tüm Türk bayraklı gemilerin özellikle  İspanya limanlarına uğrak yapmaları durumunda  MARPOL sözleşmesi gereği gerekli tedbirleri almalarının ciddi maddi kayıpları önleyeceğini belirtmekte fayda görüyoruz. Üç taraflı dört denizle çevrili bir ülke de yaşıyor olmamıza rağmen ne yazık ki, deniz yollarının kullanmakta pek başarılı sayılmayız. Bunun  için de çalışmalarımız sürüyor. Deniz yolarında toplam yolcu taşınma sayısının arttırılması konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bağlama yerleri, iskeleler, tek bilet uygulaması ve haksız rekabet konularında yetkilerle görüşmelere devam ediyoruz. Sektörün sorunları konusunda yetkililerin gösterdiği hassasiyetten dolayı da teşekkürü bir  borç biliriz.

Pruvanız neta, rüzgarınız kolayına olsun.

Allah selamet versin...

Bu yazı toplam 17616 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim