• BIST 99.639
  • Altın 139,878
  • Dolar 3,5032
  • Euro 3,9191
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 22 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 26 °C
  • Muğla 28 °C
  • Çanakkale 26 °C

Mubariz Mansimov Gurbanoğlu

RECEP CANPOLAT

Aslen Azerbaycanlı olan Mubariz Mansimov, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduktan sonra Mubariz Gurbanoğlu ismini aldı. Kamuoyunda Mubariz Mansimov Gurbanoğlu ismiyle tanınan ve Palmali Şirketleri Grubu Yönetim Kurulu Başkanlığını üslenen Türk işadamı, kurduğu 3 milyon DWT taşıma kapasitesine sahip gemilerle, dünya denizcilik sektöründe adından söz ettirmeye başladı.

İkinci el gemi alımları ve yeni inşa siparişleri ile taşıma kapasitesini 5 milyon DWT'na çıkarmayı hedefleyen Mubariz Gurbanoğlu, Türk denizcilik sektörünün büyümesi ve kalkınması için yeni gemi siparişlerini Türk tersanelerine vermekten de geri durmuyor.

Azeri lehçesini bir kenara koyarsan, Gurbanoğlu'nda tipik bir Anadolu çocuğu samimiyetini görebilirsiniz. Kendisiyle kavga ederek tanıştığımız Mubariz Mansimov Gurbanoğlu'nun, Deniz Haber Ajansı ve şahsıma açtığı ceza davasıyla 200 bin TL'lik tazminat davası nedeniyle muhabbetimiz zirveye çıktı.

Tek millet, iki devletin mensubu olan Gurbanoğlu, Türk ve Türkiye sevdasını kalbinde yeşerten bir işadamı. Azerbaycan'ı yurt dışında temsil eden tek Türk olma özelliğini taşıyan Mubariz Mansimov Gurbanoğlu'na son dönemde, bir kısım Azeri basını tarafından itibar suikastı yapılmaya başlandı.

Özellikle, işlettiği gemilerin IŞID veya DAEŞ petrolünü taşıdığı iddia edilerek Palmali Denizcilik Şirketine karşı Azeri basınında karalama kampanyaları yapılıyor.

Bu haberlerin kaynağına neden olan hadiselerine bir göz atmakta fayda var. 24 Kasım 2015 tarihinde, Rusya Federasyonu Hava Kuvvetleri'ne ait Sukhoi Su-24M tipi uçağın sınır ihlali gerçekleştirmesinden dolayı Türk Hava Kuvvetleri tarafından düşürülmesinden sonra, Rusya Savunma Bakan Yardımcısı Antony Antonov yaptığı basın toplantısında "Erdoğan'ın gemileri İŞİD Petrolünü Ceyhan'dan yükleyerek dünya pazarlarına taşıyor" iddiasının olduğunu unutmamak lazım.

O dönem, Rusya Savunma Bakan Yardımcısı'nın iddialarını araştıran Deniz Haber Ajansı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ailesine ait BMZ Denizcilik Şirketinin mülkiyetinde olan ve Palmali Denizcilik tarafından işletilen gemileri mercek altına aldı.

BMZ Denizcilik'e ait Palmali Denizcilik tarafından işletilen gemilerin AIS kayıtlarını inceleyen Deniz Haber Ajansı, 5 geminin üçünün Ceyhan Terminali'ne hiç uğramadığı diğer iki geminin ise seferde olmadığını ortaya çıkararak, Rusya Savunma Bakan Yardımcısı Antony Antonov'un iddialarının gerçeği yansıtmadığını kanıtladı.

(Bakınız: http://denizhaber.tv/v/VAIWl1NOuOr )

DenizHaber.TV'de yayınlanan haberi kaynak gösteren İspanyol El-Pais gazetesi "Türk Denizcilik sitesi DenizHaber, Rusya'nın iddialarını çürüttü" başlığıyla haberimizi manşete taşıdı.

(Bakınız: http://internacional.elpais.com)

recepcanpolat_elpais_buyuk-001.jpg

Deniz Haber Ajansı'nın da Rusya'nın iddialarını çürüten haberlerin yayınlanmasından sonra, "ERDOĞAN AİLESİ İŞİD PETROLÜNÜ TAŞIYOR" haberleri, dünya basınında bıçak gibi kesildi.

Şimdi bu türlü iftira kokan haberler, şu anda Azerbaycan'da Rusça yayın yapan bir kaç sitede insafsızca yeniden gündeme getiriliyor. Bu haberlerde farklılık ise Erdoğan Ailesinin ismi zikredilmezken, Palmali'nin ismi yüksek perdeden ifade edilmeye başlandı.

Azerbaycan'ı yurt dışında temsil eden tek işadamını Mubariz Mansimov Gurbanoğlu'nu hedefe koyan, Azerbaycanlı bir kaç basın mensubu, bu tür yalan ve iftira kokan haberleri neden gündemine alıyor?

Şöyle bir araştırınca, gerçekler yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladığını görebiliyoruz. Geçen ay konuştuğum Palmali Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mubariz Gurbanoğlu, 2017'nin ikinci çeyreğinde ABD'de ofis açıp yatırım yapacağını söylemişti. ABD'nın seçilmiş 45'nci Başkanı Donald Trump ile tanışıklığı olduğunu dile getiren Gurbanoğlu, Palmali'nin yeni yatırım programında ABD olduğunu kaydetmişti.

Bir kısım Azeri basınının Palmali'nin ABD de yapacağı yatırımları engellemek için iftira kokan "yumuşak karnına" vurma eylemini gerçekleştirdiklerine şahit oluyoruz. PALMALI-İŞİD veya DAEŞ birlikteliği olduğunu iddia ederek ortaya koymaya çalışan bu kesimler, Palmali'nin ABD'nin "Güvenlik" duvarıyla karşılaşarak, YOK ETMEYİ hedeflediklerini net bir şekilde ifade edebiliriz.

Palmali-İŞİD veya DAEŞ ilişkisi olduğunu iddia eden Bakü Merkezli Rusça yayın yapan bir kaç medya kuruluşu, bir anlamda bir taş ile iki kuş vurmayı hesaplıyor. Çünkü, yapılan dezenformasyonla Azerbaycan'ı dünyada temsil eden tek armatör olan Mubariz Mansimov Gurbanoğlu'nun, ABD yatırımları sekteye uğratılırken, Azerbaycan'ın ABD'deki temsil kabiliyetini de engellemiş olacaklar.

Azerbaycan'da faaliyette bulunan bu tür yayınlar, hem Azerbaycan'ın dünyadaki itibarına zarar verirken, hem de İŞİD sopası ile gözdağı vermeyi hedefliyorlar.

Yazık... Çok yazık. Bu oyuna alet olanlara yazık...

Bu yazı toplam 122634 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim