• BIST 108.489
  • Altın 151,185
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 2 °C
  • İzmir 10 °C
  • Antalya 15 °C
  • Muğla 13 °C
  • Çanakkale 8 °C

Zabitlik Sınavlarına Dair

SERHAT KARTAL

Bu konunun gündeme gelmesini hep  istemiştim. Çünkü biz denizciler bu sorunların ortadan kaldırılmasını bekliyoruz. Beklenenler aynı ama bekleyenlerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır.

- Sınavlara hazırlananlar için resmi bir kurumca onaylı çalışma kaynağı yok. Resmi kuruluşların bu olaya bir el atması gerekmektedir. Kendimden örnek verecek olursam; çoğu sınavı önceden sınava giren  arkadaşların paylaştığı sorulara çalışarak geçtim. İyi güzel hoş geçmişsin daha ne söyleniyorsun diyebilir bazılarınız.. Lakin herkes bu tutumda yaklaşırsa olaya, hiç bir zaman tam doğru nitelikte bir çalışma kaynağımız bulunmayacaktır.

-Hatalı soru ve cevaplar

Çok  fazla rastlanmasa da sınavlara giren arkadaşlardan duyuyoruz. Hatalı sorular veya cevap şıkları da karşımıza çıkabiliyor. Soru havuzundan otomatik olarak gönderilen sorular ve soruların cevapları tekrar gözden geçirilmelidir.

-Soruların cevapları paylaşılmıyor

Sınava giren tüm arkadaşlar yaptıkları doğru ve yanlışları görmek ister. Hatalı soru ve cevapların bulunduğu ortamda en azından herkes kendi online sisteminde girdiği sınavı doğru cevaplarıyla birlikte tekrar gözden geçirebilmelidir. 

-İtiraz hakkı var cevap yok

Yanlış soru ve cevaplar için itiraz hakkı var fakat geri dönüşü yok. İtiraz etmek için ücret dahi ödeyen arkadaşlar karşılarında bir muhattap bulamamaktadır ve sorunları çözülememektedir. 

-Bitmeyen bekleme süresi 

Denizci arkadaşlar bilir. Geçerli puan alınamayan bir dersin sınavına tekrar girebilmek için 1 ay bekleme süresi vardır. Belki bu süre  iyi hazırlanılsın da tekrar sınava öyle girilsin diye verilmiş olabilir .Fakat zaten belli bir tarihi olmayan sınavlar için 1 ay bekleme süresi yine ben ve diğer denizci arkadaşlarımızın çözülmesini istediği bir başka sorundur. 6 sınav hakkı göz önünde bulundurularak bekleme süresi minimize edilmeli veya kaldırılmalıdır.

-Geçilemeyen her sınav için 87 TL gibi bir ücret

Sınavlara girecek olan herkes; güverte zabitleri için örnek verecek olursak 6 sınav için bu ücreti ödemektedir. Fakat tek dersten geçilemezse dahi bu ücreti tekrardan ödememiz gerekmektedir. Her denizci için bir yük; özellikle maddi durumu iyi olmayan yeni mezun arkadaşlar için ekonomik bir külfettir.

-Sınav salonu kapasite yetersizliği

Özellikle İstanbul ve Kocaeli gibi bölgelerde denizcilik okulları ve kursları diğer illere göre daha fazladır. Doğal olarak sınavlara giren kişi sayısı da diğer illere göre çoğunluk göstermektedir. Sınav salonu Kocaeli için örnek verecek olursak 1 tanedir ve 12 kişiliktir. Her sınavda da dolmaktadır. Sınava girebilmek için ya sistemin tam açıldığı zamanı bekleyeceksin ya da bu sınava girebilmek için başka bir şehre gideceksin. Yetkililerden isteğimiz bu maddeleri dikkate almalarıdır. Eğer en kısa sürede bu eksiklikler giderilirse sınavlar konusunda kimse mağdur olmayacaktır.

Temennimiz bu yöndedir.

Bu yazı toplam 1548878 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
M. GÜLEK
06 Eylül 2017 Çarşamba 15:53
15:53
Sevgili denizci arkadaşımın maddelerine ek madde belirtmek istiyorum,

29934 sayılı Telsiz Operatör Yeterlilikleri ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 5. maddesine göre; 7.03 müfredat kapsamındaki denizcilik okulları GOC ' SINAVSIZ' düzenlenebililir denilmekterid. Burdaki kanun dışı bırakılmaya çalışılan ve kazanılan haklarından faydanması engellenen aynı uluslararası ve ulusal standartta eğitim almış IMO MODEL COURSE 7.03 kapsamınca T.Ü.D.E.V. Eğitim Merkezi ve EKOL Denizcilik kursları da GOÇ belgesinin sınavsız düzenlenebilmesi hakkını kazanmışlardır. Ancak ilgili makamın konu ile ilgili yetersizliği ve itirazları görmezden gelmeleri bir TÜDEV mezunu olarak bizleri çok üzmektedir. Model Kurslar bugün olmayabilir ama ülkemizde belirli bir periyot gemiadamı açığını hatırı sayılır derecede kapamış olup, ' KAZANILAN HAKLARI' vardır. Temennim centilmence bu fikir ayrılığı ve okulculuk ideolojisinden kurtulup sayın bakanlık danışmanları daha tutarlı hareket eder.Ve yapılan usulsüzlüğe destek vermenizi bekliyorum aylık meclis toplantılarında. Puruvanız neta olsun
88.247.36.252
kemal
25 Mart 2017 Cumartesi 14:03
14:03
sayın zabit arkadaşlar artık denizi bırakın kendinize başka işler arayın insansız gemiler çıktıgı zaman ne yapacaksınız bırakın bu meslegi yol yakınken başka üniversite yada meslekte yükselmeye bakın biraz ileriyi düşünün bence.
78.171.13.5
Recep
23 Kasım 2016 Çarşamba 14:49
14:49
Türk ehliyetlerinin diğer ehliyetlerden farkı tabiiki var.. Beğenmediğiniz Hint veya Filipin CoC lerin İngiliz, Red ensign flags, Isle of Man, HK, Iran, vb bayraklarda endorsement alırken Türk ehliyetlerimiz alamıyor.
81.8.74.66
günter shöngrünner
19 Eylül 2016 Pazartesi 21:40
21:40
tıp fakültelerinde 6 yıl okuduktan sonra, mesleğe geçişte son bir yıl intern olarak geçer, yani teorik bilgiler artık pratiğe geçerek doktor adayları mesleğe hazırlanır. Daha sonra ne olur?, sonra ataması yapılır ve doktorluk mesleğinde maaşını almaya başlar. Buraya kadar her şey normal. Şimdi akıllı birisi çıksa deseki sen altı yıl okudun hastanelerde bir yıl uygulamalı eğitim yaptın, fakat ben senin doktor olmana inanmıyorum son bir kez sınavdan geçmen gerekecek. böyle bir şey yapılabilir mi?. İşte malasef Türkiye de denizcilik mesleğine haiz makina ve güverte zabitlerinin durumu budur. Sen yağmurçamur kar fırtına demeden dört yıl oku son bir yılını staj yap bazı öğrenciler birinci yılını ingilizce hazırlık okuyor, sonrada gelip diyorlar ki sınava gireceksin. hadi sınava girdin , itiraz etmek için dilekçe yazacaksın en az yirmi günde itirazın belli oluyor. Bakın sayın yetkili ve ilgilile;r bu öyle bir meslek ki karada geçirdiğiniz her gün cepten gidiyor. Nasıl uçak yerde kaldığı sürede şirketine zarar getiriyorsa, karada kalan denizci de ailesine ekonomik olarak katkı sağlayamıyor. Peki başarısız olunan sınavların arasını bir ay tutmak kimin fikridir?. Türk denizciliiğin en çok yetişmiş elemana ihtiyacı olduğu dönemde, makina ve güverte zabitlerini karada kalmaya zorlanmasında başka bir şeyler aramak gerekir herhalde. Ucuz hintli ve filipinli çalıştırmak için olablir mi?.
78.165.163.249
Yazarın Diğer Yazıları
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim