• BIST 95.057
  • Altın 192,277
  • Dolar 4,7244
  • Euro 5,4834
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 19 °C
  • İzmir 23 °C
  • Antalya 24 °C
  • Muğla 18 °C
  • Çanakkale 20 °C

ABD'nin Akdeniz’deki savaş makinaları

ABD'nin Akdeniz’deki savaş makinaları
Suriye'ye askeri müdahale içi geri tüm dünya nefeslerini tutup beklerker, gözler ABD'nin Suriye açıklarında bulundurduğu savaş gemilerine çevrildi.

Suriye'ye askeri müdahale içi geri sayım başladı. Gözler ABD'nin Suriye açıklarında bulundurduğu savaş gemilerine çevrildi. Saldırı ihtimaline karşı hazırlıklarını tamamlayan ABD donanması, Başkan Obama'dan onay bekliyor. Akdeniz'den sorumlu ABD'nin Altıncı filosuna bağlı USS Mahan destroyeri ana limana yol alırken, geri döndürülerek Akdeniz'de görev yapması emredildi.

Diğer bölgede görev yapan USS Gravely, USS Barry ve USS Ramage destroyerleri birkaç düzine Tomahawk füzesi ile Akdeniz'in çeşitli noktalarında görev yapıyor. ölgede görev yapan destroyerler ABD donanmasının en büyük tonajlı savaş gemileri durumundalar. Bu destroyerler Irak savaşına ve Afganistan işgalinde de aktif görev aldılar. En son Libya harekatına katılmış destroyerler 2000 kilometre menzilli ve nükleer başlıklı Tomahawk seyir füzesi de atabiliyor.

Akdeniz’de konuşlu olan ve bir kısmı Libya açıklarına gelen 6’ncı filo 40 gemi, 175 savaş uçağı ve 21 bin personelden oluşuyor. Filoda, 2 uçak gemisinin yanısıra denizaltılardan çıkarma gemilerine kadar çok sayıda destek gemisi de bulunuyor. Yine helikopter gemisi USS Kearsarge ve USS Ponce helikopter gemisi sıcak denizlerde seyir halinde.

Amerika Birleşik Devletleri, toplamda dünya denizlerini 7 filoya paylaştırmış durumda. Bunlardan en bilineni Akdeniz’de 6. Filo olarak adlandırılan filo.

Peki uçak gemileri nasıl? İşte merak edilenler

Uçak pistinin dışında kalan alan, uçuş için sıra bekleyen ya da yeni inmiş uçaklar için park yeri görevi yapar. Uçak gemilerinin altlarında uçakların muhafaza edildiği, bakımlarının yapıldığı geniş hangarlar bulunur.

Hangarlardan piste çıkış, güçlü ve süratli asansörlerle sağlanır. Alt tarafta ayrıca personel dinlenme odaları, tamir atölyeleri, yakıt ve cephane depoları yer alır. Büyük uçak gemilerinde personel sayısı 4.000-5000 dolaylarındadır.

Hastaneden gazete basımevine hatta devasa konferans salonlarına dek geniş bir hizmet örgütü de bulunan bu gemilere bu nedenle “yüzen şehir” adı da takılmıştır. Uçak gemilerinin tonajları 8.500 tondan 100.000 tona kadar çıkar. Nükleer enerji ile çalışan ilk uçak gemisi Amerika’nın 70.000 tonluk “USS Enterprise” adlı gemisidir.

Boyu 335,5 m., makineleri 300.000 beygir gücünde olan bu gemi, yakıtını değiştirmeden 5 yıl boyunca çalışabilmektedir. Yine ABD’nin 1973’te suya indirdiği “Nimitz” sınıfı uçak gemileri, iki adet nükleer reaktörle çalışır ve 30 mil sürat yapar.Tonaj olarak bakılacak olursa tam yüklüyken 95.000 ton gelir (ortalama bir fırkateyn tonajı: 3000 ton)

Gemi üzerinde bulunun uçaklar katapult sistemiyle kalkış yaparlar. Öncelikle uçak katapult düzeneği üzerine yerleştirilir ve pilot uçak gemisi üzerindeki uyarı ışıklarına göre gücü artırır.Belli bir noktada yine uyarısını aldıktan sonra katapult sistemini bırakır ve ok gibi fırlar ve uçağı ittirerek hızlandırır. Yani 1.5 kilometrede havalanması gereken uçak katapult sistemindeki potansiyel enerji ile 100 m de çok rahat havalanır.

Güverteye uçak inişi ise hook denilen kanca ile yapılır. Uçak gemisinde gemiye simetrik olmayan 4 adet halat vardır. Uçak son yaklaşma mesafesine girdikten sonra gemi ile irtibata geçerek yükseklik ayarlaması yapar. bu çok kritiktir. Gemi ile olmasa bile kendi bilgisayarındaki rotası üzerinde nerede hangi yükseklikte uçacağı tekerlekler yere değene dek yazılmıştır.

Uçak belli bir mesafeye geldikten sonra motor gücünü uçmasına yetecek seviyeye kadar indirir daha sonra artık gemiye metreler kala motorunu tamamen kapatır. Bu zamanlama çok hassas olmakla birlikte ne zaman yapılacağı gerekli durumlarda pilota bildirilir (rüzgar, yağmur v.s.).

Tekerlekler güverteye değer değmez, ‘’Tutucu Uç’’, güvertenin altına yerleştirilmiş hidrolik çekiçlere bağlı 4 adet tel kablodan birisine takılarak uçağı durdurur. Her biri 5 cm kalınlığındaki bu teller, uçağın hızını, yaklaşık 300 kilometreden bir anda 0 kilometreye düşürmek üzere ayarlanmıştır. Ancak yine de her iniş başarılı olmayabilmektedir. Telleri kaçıran pilot, bir tur daha atarak tekrar inmeyi denemektedir.

Eğer uçak 4 kancadan birine denk gelemezse motoru çalıştırıp herhangi bir kazaya sebebiyet vermemesi için pilotun saniyeleri vardır.

abd_gemi.20130830141620.jpg

abd_gemi1.jpg

abd_gemi2.jpg

abd_gemi3.jpg

abd_gemi4.jpg

abd_gemi5.jpg

abd_gemi6.jpg

abd_gemi7.jpg

abd_gemi8.jpg

abd_gemi9.jpg

abd_gemi10.jpg

abd_gemi11.jpg

abd_gemi12.jpg

abd_gemi13.jpg

abd_gemi14.jpg

abd_gemi15.jpg

abd_gemi16.jpg

abd_gemi17.jpg

abd_gemi18.jpg

abd_gemi19.jpg

abd_gemi20.jpg

abd_gemi21.jpg

abd_gemi22.jpg

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim