• BIST 93.264
  • Altın 189,726
  • Dolar 4,8165
  • Euro 5,6112
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 28 °C
  • Antalya 31 °C
  • Muğla 24 °C
  • Çanakkale 28 °C

Ali Çiçekli: UN Ro-Ro doğruyu söylemiyor!

Ali Çiçekli: UN Ro-Ro doğruyu söylemiyor!
ALC Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çiçekli, UN Ro-RO'nun doğruyu söylemediğini belirtti ve bu iddiasını 8 madede açıkladı.

ALC Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çiçekli,  UN Ro-RO'nun doğruyu söylemediğini belirtti ve bu iddiasını 8 madede açıkladı.

ALC Lojistik AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çiçekli; Saras Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Aras, ABC Transport, Er-Bil Transport ve Ata Uluslararası Taşımacılık AŞ şirketlerinin Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Bilen ile birlikte dün (27 Aralık) ortak bir basın duyurusuna imza attı.

Ancak UN Ro-Ro da karşı bir açıklama yaparak kendileri için ileri sürülen iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.

ALC  Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çiçekli, UN Ro-Ro'nun açıklamasına karşı yeni bir açıklama yaptı ve  “UN Ro-Ro doğruyu söylemiyor” diyen Çiçekli, bu iddiasını 8 maddede dile getirdi. Ali Çiçekli’nin, U.N Ro-Ro’nun dünkü açıklamasına karşın gönderdiği yeni açıklaması şöyle:

1-UN Roro Tekeldir.Bunu sadece sektörel firmalar değil bağımsız Türk Mahkemesi olan Rekabet Kurumu da söylüyor. Zira Tekelciliğini koruyabilmek adına, karşısında kurulan bir başka Roro Şirketi olan UND Deniz'i pazar dışına haksız şekilde çıkarma suçunu işlediği bu Kurumca tescillenmiştir.

2-İstanbul ve Marmara ile Akdeniz Bölgesinden Avrupa'ya giden bir başka ro-ro hattı yoktur ki, UN Ro-Ro diğer hatla rekabet ettiğini nasıl söyleyebilmiş! Bu ifade ile kastettiği Çeşme Ulusoy Ro-Ro'su ise, bu iddia gerçekten uzaktır.Çünkü o hat sınırlı olup ağırlıklı olarak İzmir'li nakliyecilere hitap etmektedir.Kaldı ki Un Ro-Ro'nun geçmiş dönemden beri bu hatla rekabet etmek bir yana, işbirliği yaptığı, önceki Rekabet Kurumu Kararlarında da mevcuttur.

3-UN Ro-Ro maliyetleri kara yolu maliyetlerinden yüksektir.Ancak bir çok nakliyeci filo yapılanması gereği ro-ro hattını kullanmak zorundadır ve UN Ro-Ro bu zorunluluğu çok iyi bildiğinden bunu lehine çevirmektedir.

4-Ödeme konusunda Banka Teminatı zorunlu olmadığı doğru olmakla birlikte UN Ro-Ro 'nun uygulamasında nakliyeci buna zorlanmaktadır. Zira Bankası teminatı verip kart kullanan nakliyeciye dönem sonunda verilen iade, kullanmayandan bir kaç puan fazladır. Ayrıca vade konusunda da kart kullanmayan nakliyeci zor durumda kalmaktadır. Nakliyeciler bu DBS Kartını almak için Bankalardan ek kredi çıkarmakta yada mevcut kredi limitlerini doldurmaktadır. Bu da nakliyeciye ek maliyetler ve sıkıntılar yaşatmaktadır.

5- UN Ro-Ro 'nun bir yıldan beri zam yapmadığı savı doğru değildir. Zira son bir yılda uygulamaya konulan BAF uygulaması bir çeşit zamdır. Zira BAF uygulaması başladığında esas alınan navlun ücretinde hiç bir değişiklik yapılmamıştır. Oysa BAF uygulaması başladığında, o zamanki navlun ücretinden BAF oranında bir indirim yapılıp indirimli navlun ücreti esas alınarak BAF başlatılmalıydı. Bununla birlikte, UN Ro-Ro 'nun pazar dışına çıkardığı UND Deniz faaliyette iken uyguladığı navlun ile bugün uyguladığı navlun arasında,giydirilmiş ek ücretlerle birlikte(liman,bilet,hafta sonu farkı,kantar,vs..),yaklaşık yüzde 30 fazlalık vardır.

6- UN Ro-Ro rezervasyon sisteminde bazı büyük nakliyecilere 'tren bağlantısı da bahane edilerek' özel sıra avantajı sağlamakta ve küçüklerin hakkını yemektedir. Öyle ki, bu özel avantajdan faydalanmayan bir çok nakliyecinin  araçları limana önceden varmış ve sırada olmasına rağmen, aynı gün gemiye bindirilmemekte ve çoğu kez günlerce beklemektedir. Bunun yerine 'özel büyüklerin' çok sonradan limana varış yapan araçları bindirilmektedir. (UN Ro-Ro 'özel büyüklerin' büyük miktardaki 'özel rezervasyonlarını' hafta sonu değil de nispeten taşımaların daha düşük olduğu hafta içlerine pekala kaydırabilir)

7-Hafta sonlarında alınan 100'er Euro navlun farkı haksızdır. Zira Türk ihracatçısı genelde malını hafta sonu hazır etmekte ve ihraç ile ithal taşımalarının büyük bir çoğunluğu hafta sonlarında yapılmaktadır. UN Ro-Ro bunu fırsat bilerek kendi lehine çevirip ek bir navlun farkı almaktadır.

8- UN Ro-Ro'nun tekel olduğunun dile getirilmesinin, UND seçimleriyle hiç bir alakası yoktur. Zira bunun böyle olduğu çok önceden dile getirilmekte ve nakliyecilerin ro-ro sıkıntıları UND seçimlerinden yaklaşık 1-2 yıl öncesinden beri  dillendirilmektedir. Son günlerde yani UND seçimleri öncesinde bu şikayetlerin daha yüksek sesle dillendirilmesi oldukça normaldir. Zira nakliyeci, bu seçimi de fırsat bilerek UND'yi yönetmeye aday olanlardan, kendisine sahip çıkmasını istemektedir.

Bu da nakliyecinin en masum ve doğal hakkıdır.

Saygılarımla,

Öğr.Grv.Ali Çİçekli

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim