• BIST 89.898
  • Altın 193,221
  • Dolar 4,8448
  • Euro 5,6556
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 31 °C
  • Muğla 29 °C
  • Çanakkale 27 °C

Aslan Bilgi: Avrupa Türkiye'yi ikinci el yat çöplüğü olarak görüyor

Aslan Bilgi: Avrupa Türkiye'yi ikinci el yat çöplüğü olarak görüyor
İzmir Tekne ve Yat İmalatçıları Toplu İşyeri Yapı Kooperatifi Başkanı Aslan Bilgi “Avrupa 20 senelik tekneleri Türkiye’ye sokmaya çalışıyor. Ülkemizin 2. el teknelerin deryası olması yolunda çalışıyorlar.Bunların önüne geçmek lazım" dedi.

Türkiye’de yat pazarının büyüklüğü 400 milyon Euro’yu geçti. Her yıl yüzde 20 büyüyen yat pazarı yabancı üreticilerin de iştahını kabartıyor. Pazarın yüzde 25’ini Avrupa’dan getirilen ikinci el yatlar oluştururken İzmir Tekne ve Yat İmalatçıları Toplu İşyeri Yapı Kooperatifi Başkanı Aslan Bilgi, bu duruma isyan etti.

YERLİ ÜRETİCİ AYAKLANDI

Bilgi, “İtalya ve Yunanistan üzerinden Türkiye’ye yabancı bayraklı tekneler giriyor. Ülkemizin 2. el teknelerin deryası olması yolunda büyük bir çaba sarf ediyorlar. Bunların önüne geçmek lazım” dedi.

İzmir Tekne ve Yat İmalatçıları Toplu İşyeri Yapı Kooperatifi Başkanı Aslan Bilgi, Türkiye’nin dünya yat üretiminde ilk 10 ülke arasında yer aldığını hatırlattı. 

İzmir’de yılda 1200 yat üretildiğini ve bunun yarısını ihraç ettiklerini anlatan Bilgi, “İtalya, Fransa ve Orta Avrupa ülkelerine ihracat yapıyoruz. Yabancılar, tamamen el yapımı olan yatlarımıza yoğun talep gösteriyor. Ama altyapı yetersizlikleri nedeniyle hem talebe yetişemiyoruz hem de 15 metreden büyük yat inşa edemiyoruz” diye konuştu.

2500 KİŞİYE İŞ İMKANI

İzmir’in kabuğunu kırmak için çaba sarf ettiğine dikkat çeken Bilgi, Avrupa’nın en önemli yat imal ve bakım merkezi olacak Çaltılıdere’nin 4 yıl içinde hizmete açılacağını söyledi. 

Bilgi, “Türkiye’deki imalatçılar kadar yabancılar da bu merkezin hizmete girmesini bekliyor. Burada 130 yat imalathanesinde 30 metrenin üzerindeki yatlar yapılabilecek. Ayrıca havuzumuz sayesinde gemiler denizle rahatlıkla buluşacak. 2 bin 500 kişiye iş imkanı sağlanacak. O zaman Türkiye’nin yat ve gemi ihracatındaki payının en az yüzde 60’ını Çaltılıdere tek başına gerçekleştirecek” dedi.

Yat sektörü atağa geçince Avrupa’nın da gözünü Türkiye’ye diktiğini anlatan Bilgi, “Avrupa 20 senelik tekneleri Türkiye’ye sokmaya çalışıyor. Ülkemizin 2. el teknelerin deryası olması yolunda büyük bir çaba sarf ediyorlar. Bunların önüne geçmek lazım. İtalya ve Yunanistan üzerinden Türkiye’ye yabancı bayraklı tekneler giriyor, bunlar yaşlı, eski. Avrupa’da finans kuruluşları teknecilere çok büyük miktarda para verdiler. Çoğu bu paraları ödeyemedi. Yaşanan ekonomik sıkıntı yat sektörünü vurdu. Finans kuruluşları tekne firmalarını ele geçirdi, depolarındaki tekneleri boşaltmak için eskiyi aldılar yeniyi verdiler. Aldıkları eskileri de bizim gibi ülkelere pas ediyorlar. Çantayı eline alan yurtdışından tekne pazarlamaya geliyor. Turizm Bakanlığı’nın bir açığı var, küçük bir kapı bulmuşlar. Veriyorsunuz 100 dolar bir turizm şirketiniz oluyor. Öyle olunca bu tür tekneleri getirtip burada işletebiliyorsun, satabiliyorsun. Burayı bir usulsüzlük deryası haline getirdiler. Bunun üzerine de çalışma yapıyoruz. Bu işin önünü kapatmamız lazım. 

YABANCI YAT LOBİSİ DEVREYE GİRDİ

Aslan Bilgi, “İkinci ele dönersek ülke kazanmaz. 3-4 sene sonra o tekneleri atacak çöp yeri bulamayız. Biz üretime dönük işler yapmalıyız. Avrupa burayı ikinci el çöplüğü olarak görüyor. Ne zaman ileri teknoloji kullanmaya, kalkınmaya başladık, hemen böyle bir formülle bu işin önüne geçmeye çalışıyorlar” dedi.

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Saygın
25 Mayıs 2015 Pazartesi 19:10
19:10
Allah aşkına 2008 'den beri kuruluyor yapılıyor diyorsunuz. Ben her zaman kaliteyi yerli üretimi savunan biri oldum ama tasarımlarımız taklit özellikle kompozit teknelerin yapımında kalsit kullanımı gibi hileli üretim aşikar üretici CE belgesini para karşılığı alıyor ve diğer belgeleri masraf kapısı olarak görüyor üretim standartları iş güvenliği yerlerde üretim yapılan tesisler kümesten beter siz piyasayı en önce bunlar gibi şarlatanlardan temizleyin. Gerçekten bağımsız bir kuruluşlar tarafından bir fiyat kalite endeksi oluşturulsa durumun vehameti dahada belirgin olacak. Ben 10 yaşında avrupa üretimi marka değeri olan bir tekne alırımda Türkiyeden merdiven altında üretilmiş teknelerden yine almam. En önce içinizdeki pislik, üreticiyim diyen sahtekarlardan kurtulun önemli olan pazarın kanserli bir doku gibi çoğalması değil itibarlı bir biçimde marka değeri ARGE bazlı çalışan nitekikli firmaların oluşması bizi kurtaracaktır.Bu arada bu yazdıklarımla kimleri hedef alarak söylediğim gayet aşikardır. Ben gerçekten namuslu saygın yerli üreticilerin varlığını biliyorum beş parmağım beşi bir olmadığını söylüyorum. Meslek komitelerinin etkinliği artırılmalı taklit tağsiş üretim yapanların meslekten men edilmesi için çaba gösterilmeli kangren olan parmağın kesip atacak cesaret ve irade ortaya koyulmalı.
78.177.56.48
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim