• BIST 91.630
  • Altın 189,750
  • Dolar 4,7897
  • Euro 5,5819
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 25 °C
  • Muğla 24 °C
  • Çanakkale 24 °C

Bakanlık, Türk Boğazları'nda görev yapan kılavuz kaptanlara artık bir çeki-düzen vermeli

Bakanlık, Türk Boğazları'nda görev yapan kılavuz kaptanlara artık bir çeki-düzen vermeli
Deniz Haber Ajansı, "CELESTYAL CRYSTAL" isimli yolcu gemisi ile "STI PIMLICO" isimli tankerin Çanakkale Boğazı'nda çatışmasına neden olan deniz kazasının detaylarına ulaştı.

Türk Boğazları'nda görev yapan kılavuz kaptanların lakayıt, sorumsuz ve görev yerini terk etmeleri nedeniyle, Çanakkale Boğazı'nda az daha bir felakete neden oluyordu.

Dünya denizcilik otoritelerince en tehlikeli deniz kazası olarak gösterilen, bir yolcu gemisi ile tehlikeli madde yüklü tankerin çatışma senaryosu, dün gece 01.25 sularında Çanakkale Boğazı'nda gerçekleşti.

853 yolcu ve 382 mürettebatı ile Çanakkale Boğazı'ndan Güney-Kuzey geçişi yapan CELESTYAL CRYSTAL (LOUIS CRISTAL) isimli yolcu gemisi ile 30 bin ton patlayıcı ve yanıcı nafta yüklü STI PIMLICO isimli tankerin, dün gece 01.25 sularında çatıştığı bölgede her iki gemide de kılavuz kaptan olması gerekirken, kılavuz kaptanlardan birinin yolcu gemisinden 3 mil önce erken inmesi ve diğer kılavuz kaptanın ise tankerin 4 mil Çanakkale Boğazı içinde olmasına rağmen gemiyi kılavuzlamaması nedeniyle, şans eseri bir facianın eşiğinden dönüldü.

Deniz Haber Ajansı'nın yerel kaynaklardan aldığı bilgiye göre, önceki gece 23.00 sularında Y.B isimli kılavuz kaptan marifeti ile Çanakkale Boğazı'na giriş yapan CELESTYAL CRYSTAL (LOUIS CRISTAL) isimli yolcu gemisi 01.00 sularında Gelibolu önlerinde rota değiştirerek rüzgar altı yapıp kılavuz kaptan Y.B'nin inmesini sağladı. Normalde Kılavuz kaptan inme yerine 3-4 mil mesafe olmasına rağmen, kılavuz kaptan Y.B'nin yolcu gemisine rüzgar altı yaptırarak erken inmesi, CELESTYAL CRYSTAL isimli yolcu gemisinin seperasyon hattının dışına çıkmasına neden oldu.

Diğer taraftan, aynı saatlerde Çanakkale Boğazı'ndan Kuzey-Güney geçişi için giriş yapan STI PIMLICO isimli ürün tankerinde olması gereken görevli kılavuz kaptan T.H.T'nin ortada görünmemesi, bir anlamda kazaya davetiye çıkardı. Kılavuz Kaptanın binmesi gereken bölgenin tahmini 4 mil uzaklıkta meydana gelen kaza, şans eseri ucuz atlatılırken, "kılavuz kaptanların denetimi böyle mi yapılıyor?" sorusunu akla getirdi.

BAKANLIK, ARTIK EL KOYMALI!

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü kadrosunda bulunan ve ağırlıklı olarak Türk Boğazları'nda görev yapan kılavuz kaptanların sorumsuzca davranışları Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından mercek altına alınarak incelenmesi gerekiyor.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Yaşar Duran Aytaş'ın mevcut yönetim anlayışının, bu sorunu çözme kabiliyetinin olmadığı görülürken, bu sistemin aynen devam etmesi halinde daha büyük felaketlerin kapısının aralanabileceğini tahmin etmenin zor olmadığı düşünülüyor.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Yaşar Duran Aytaş'ın basına yansıyan açıklamalarına bakıldığı zaman, kazanın üstünü örtecek ifadeler kullanması ve kazanın sorumlusu olarak CELESTYAL CRYSTAL isimli yolcu gemisinin kaptanı olduğunu söylemesi, Türk Boğazları'nın kimlere emanet edildiğini net bir şekilde ortaya koyuyor.

Diğer taraftan, Yaşar Duran Aytaş'ın televizyonlara sızdırdığı ses kayıtlarında, VTS operatörünün kazazede iki gemiye verdiği talimatları göstererek "BİZİM UYARILARIMIZ VE TALİMATLARIMIZI DİNLEMİYORLAR" demesi, kurumun itibarını ortaya koyması bakımından ibretlik bir görüntü arz ediyor.

Gemi Trafik Hizmetleri konusunda Türk Boğazları'nda otorite olan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'nün, hakimiyeti olduğu bölgede seyreden gemiler için ifade ettiği "BİZİ DİNLEMİYORLAR" savunmasını yapması, itiraftan öte bir ACZİYET olarak önümüzde duruyor.

Kısacası; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ndeki yönetim ve denetim zaafiyetine çare bulamaması halinde, Türk Boğazları'nda telafisi olmayan sorunlara neden olacağını söylememiz, müneccimlik olmasa gerek diye düşünüyoruz

CELESTYAL CRYSTAL (LOUIS CRISTAL) - STI PIMLICO DENİZ KAZASI NASIL GERÇEKLEŞTİ?

kaza_harita_buyuk.jpg

Yeşil gemi animasyonu:  CELESTYAL CRYSTAL (LOUIS CRISTAL) Çanakkale Boğazı Güney-Kuzey geçişi yapıyor

Kırmızı gemi animasyonu: STI PIMLICO Çanakkale Boğazı Kuzey-Güney geçişi yapıyor

Haber - Analiz: Recep CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
ahmet gülerce
09 Temmuz 2015 Perşembe 13:40
13:40
29 HAZİRAN GÜNKÜ Kamil Kaptan imzalı kişiye,
Eğer soyadınız kaptan değilse bu ayrıntıya dikkat edip incelemenizde fayda var. Kılavuz kaptan gemiyi erken bıraktı diyorsunuz ama diğer taraftan kılavuz indirmek için yol kesti, rüzgâr altı yaptı, gemi kendini toparlayamadı vb. gibi ifadeler kullanıyorsunuz. Bu iki farklı fiil aynı anda nasıl olabiliyor biri bana açıklasın.
Allah selamet versin
212.98.208.105
ih
01 Temmuz 2015 Çarşamba 12:13
12:13
""kulavuz kaptanların görevi çıktığı gemi de gemi kaptanına gerekli bölge bilgilerini vermek olup gemi kumanda ve idaresi tamamen gemi kaptanına ait olup bütün mesuliyetler gemi kaptanına aittir."" evet hukuken durum bu sekilde ama uygulamada kılavuzluk teşkilatından daha fazlası beklenir çünkü can kaybı,deniz kirliliği olmaması için kaptan kadar kılavuzluk teşkilatı da kendini sorumlu hissetmelidir. gemi kaptanının hatalarını bertaraf edecek şekilde neta bir pruva bırakır, lee yapacaksa iner inmez dönmesi gereken rotayı kaptana söyler, indikten sonra da pilot botundan doğru geminin rotasına dönüp dönmediğini kontrol eder, gerekirse vhf ten anında kaptanı dönmesi için uyarır. lee yapıp hadi bana eywallah deyip karşıdan tanker gelirken gemiden inmez sayın eski klvz kpt.
88.253.16.179
KEMAL KAPTAN
01 Temmuz 2015 Çarşamba 10:03
10:03
TÜRKİYE ALGI ÜLKESİ OLDU ÇIKTI.. HER NEDENSE BAZI KILAVUZ KAPTANLAR ( KENDİLERİNİ KILAVUZ SANANLAR ) YOK KAZAYA SEBEP OLAN ! KILAVUZ KAPTANIN 500 GRT ALTI GEMİLERDE HIZMET GÖSTEREREK KILAVUZ KAPTAN OLDUĞUNU VS SÖYLÜYOR… AMA NEDENSE 3. KAPTANLIKTAN KILAVUZ KAPTAN OLAN VE KILAVUZLUK KONUSUNDA KENDİSİNİ DAHİ SANAN !!! KILAVUZ KAPTAN ABİLERİNDEN BAHSETMİYOR… VEYA HİÇ DENİZ HİZMETİ OLMAYAN VE BİR ŞEKİLDE KILAVUZ KAPTAN OLAN ABİLERİNDEN BAHSETMİYOR…
ARTIK YETER! BU ZAMANA KADAR KILAVUZLUK MESLEĞİNE VE YETMİYORMUŞ GİBİ DENİZCİLİK CAMİASINA VERDİĞİNİZ KÖTÜLÜKLER YETER.. OLAYLARI BAŞKA YÖNLERE SAPTIRIP ASIL SEBEBİ ÖRTBAS ETMEYİN!!! BU ÜLKE VE YENİ DENİZCİLER SİZİN YÜZÜNÜZDEN ÇOK ÇEKİYOR…
UNUTMA Kİ ! BU TÜRKİYE YAKIN ZAMANDA OLAN AŞAĞIDAKİ KAZALARI DA UNUTMADI!!
1 ) ZINNET METE - TURGUT KOÇABAŞ İZMİT KÖRFEZİ İÇİNDEKİ CATIŞMASI : BURDAKİ KILAVUZ KAPTANIN SUÇU NEYDİ ????
2 ) YİNE İZMİT KÖRFEZİ, TOTAL İSKELESİNİN YIKILMASI ?? BURDAKİ KILAVUZ KAPTANIN SUÇU NEYDİ ???
3 ) YİNE İZMİT KÖRFEZİ SENE 2011 HER İKİSİNDE KILAVUZ KAPTAN OLAN İKİ KONTEYNER GEMİSİNİN, İZMİT KÖRFEZİNİN EN GENİŞ BÖLGESİNDE ÇATIŞMASI ???? BURDA KILAVUZ KAPTANLARIN SUÇU NEYDİ ???
4 ) BOĞAZDA KILAVUZLU YUK GEMİSİ İLE DENİZ OTOBUSU ÇATIŞMASI
5) ….
YUKARIDA DAHA YAZMADIĞIM ÜZERİNDE KILAVUZ KAPTAN OLAN BİR SÜRÜ GEMİ KAZASI VAR !!!!!
ARTIK KENDİNİZE BİRAZ ÇEKİ DÜZEN VERİN! BU ÜLKE SİZLERİN ŞAHSİ MENFAATLARİNİZ/ÇIKARLARINIZ YÜZÜNDEN ÇOK ÇEKTİ. BU MESLEK SİZLERİ AGOİST YAPTI, DOSTLUKLARINIZI BİTİRDİ.. KISACASI SİZİ BAŞKALAŞTIRDI… ARANIZDA HAKİKATEN ÇOK İYİ İNSANLARDA VAR AMA MAALESEF SAYILARI ÇOK AZ!!
SAYIN İDARE YÖNETİCİLERİ;
KILAVUZLUK MESLEĞİNE KAMU VEYA ÖZEL HİZMET OLARAK BAKILMAKSIZIN BİR ÇEKİ DÜZENİ VERMENİZDE FAYDA VAR. BU ZAMANA KADAR BU MEYDAN HEP BOŞ BULUNDU KENDİNİ KILAVUZ KAPTAN SANAN KUYUYA BİR TAŞ ATTI VE SONUÇ ORTADA!
ÜLKEMİZDEKİ KILAVUZ KAPTANLIK DÜZENLEMESİ BİR AVRUPA STANDARTLARINA GÖRE DEĞİL BİZİM ÜLKEMİZDE YAŞAYAN IRKLARA GÖRE YAPILMASI GEREKİYOR. BİZİM VATANDAŞIMIZ KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE BİR AVRUPALI GİBİ DEĞİL Kİ ONLARIN STANDARDINIZ GETİRSENİZ NE OLUR ? BİZİM KÜLTÜRÜMÜZ ÇOK FARKLI VE UNUTMAYIN Kİ “ AĞAÇ YAŞ KEN EĞİLİR “ SİZ İSTEDİĞİNİZ DĞZNELEMEYİ YAPIN ONU UYGULAYACAK KILAVUZLARIN ÇOĞUNLUĞU “BEN BU İŞİ ŞU KADAR SENE YAPIYORUM, BENDEN İYİSİNİ Mİ BİLECEKSİN “DİYECEK VE….

UMARIM ASIL KÖK SEBEPLERİNİ ANLATABİLMİŞİMDİR

SAYG.
85.102.214.119
eski klvz.kpt Caner Antmen
29 Haziran 2015 Pazartesi 19:59
19:59
kulavuz kaptanların görevi çıktığı gemi de gemi kaptanına gerekli bölge bilgilerini vermek olup gemi kumanda ve idaresi tamamen gemi kaptanına ait olup bütün mesuliyetler gemi kaptanına aittir.
83.66.38.184
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim