• BIST 88.735
  • Altın 229,442
  • Dolar 6,0368
  • Euro 6,8881
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 28 °C
  • İzmir 32 °C
  • Antalya 28 °C
  • Muğla 28 °C
  • Çanakkale 30 °C

Bosphorus'a tepkiler sürüyor

Bosphorus'a tepkiler sürüyor
Deniz Trafik Operatörleri Derneği, Bosphorus Acentesi'nin gemilere gönderdiği telex mesajını ard niyetli bularak kamu kuruşlarına "gereğinin yapılması" çağrısında bulundu.
Uluslararası gemilere çektiği telex mesajıyla "Türk Boğazlarında VTS-Kılavuz Kaptan arasında TÜRKÇE yapılan haberleşmeye güvenmeyin" diyen Bosphorus Gemi Acenteliği Yetkilisi Uluç Gülsoy'a tepkiler sürüyor.Deniz Trafik Operatörleri Derneği (AVTSO) ilgili kamu kuruluşlarına gönderdiği yazıda Bosphorus Gemi Acentesi yetkilisinin mesajına sert tepki gösterdi.Gereği için Bosphorus Gemi Acenteliğine; İMEAK Deniz Ticaret Odası'na; Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği 'ne ve İstanbul Liman Başkanlığı'na; bilgi için ise Denizcilik Müsteşarlığı, Deniz Ulaştırması Genel Müdürlüğü, KEGKİ Genel Müdürlüğü, Dışişleri Bakanlığı Denizcilik ve Havacılık Gen.Müd.Yard.lığı'na gönderilen yazıda şöyle denildi:" Bosphorus Gemi Acenteliğinden Kaptan Uluç GÜLSOY imzası (ismi) ile gemi kaptan(lar)ı na gönderilen ve ekte de sunulan mesaj derneğimiz tarafından büyük bir şaşkınlık ve üzüntü ile karşılanmıştır.Her gemi kaptanı, uluslararası denizcilik kurallarının dışında, seyredeceği bölgelerin ulusal denizcilik kurallarını da bilmek ve uymakla yükümlüdür. Türk Boğazları’nda seyir açısından genel olarak iki kural uygulanmaktadır. Bunlar; Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) ve Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü (TBDTDT) dür. DÇÖT köprüüstünde bulundurulması zorunlu neşriyatlar arasındadır, TBDTDT’nin ise neredeyse tamamı yine köptüüstünde bulundurulması zorunlu neşriyatlar arasında olan ALRS Vol.6 (3)’da yer almaktadır. Dolayısıyla Türk Boğazları’ndan geçecek her gemi kaptanı, uygulanmakta olan seyir kurallarını bilmek zorundadır. Bu kurallar içinde, Boğazlarda uygulanan hız limiti, önde giden gemiyi geçme şartları ve trafik ayırım şeritleri içinde seyretme koşulları gibi çok önemli ve gemilerin en çok ihlal ettikleri kurallar da bulunmaktadır ve gemisinde kılavuz kaptan bulunsun ya da bulunmasın bu kurallara uyulması hususu da gemi kaptanının sorumluluğundadır. Ayrıca, dünyada kılavuz kaptan – GTH operatörü haberleşmesinde yerel (ulusal) lisan kullanılmaktadır ve Türk Boğazları’nda kılavuz kaptan – GTH operatörü arasındaki haberleşmenin  Türkçe yapılacağı hususunda, TBGTH faaliyete başlamadan aylar öncesinde broşürler ve bilgilendirme toplantıları ile tüm denizcilik camiası bilgilendirilmiştir.   Konu mesajda adı geçen acente yetkilisi ise, gemi kaptanlarını bu tür bir durum hakkında bilgilendirme amacını çok aşarak faaliyet konularında otorite olan iki Devlet Kurumunu asılsız suçlamalarla güvenilmez kılmaya çalışmaktadır. Öncelikle, Deniz Trafik Operatörleri Derneği olarak bir konunun altını çizmek isteriz ki; kılavuzluk teşkilatı ile GTH teşkilatı arasında hiçbir zaman çekişme, rekabet, sürtüşme, mücadele v.b gibi durumlar olmamıştır ve olmayacaktır. Mesajda yer alan “pilot ile trafik kontrol istasyonu arasındaki Türkçe konuşmalara güvenmeyin” sözü ise sadece kılavuz kaptan ve GTH operatörlerini değil aynı zamanda bu hizmetlerin arkasında duran diğer otoriteleri (Ulaştırma Bakanlığı ve Denizcilik Müsteşarlığı) de zan altında bırakarak güvenilmez kılmaya yönelik bir davranış olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca, Devlet Kurumlarının yabancılara karşı böylesine asılsız ve yakışıksız mesajlarla küçük düşürülmeye çalışılması, uluslararası platformlarda ve her fırsatta Türkiye aleyhine çalışan bazı kesimlerin de ekmeğine yağ sürmektedir.Bilgi ve gereğini arz ederiz."Deniz Trafik Operatörleri DerneğiDenizHaber.Com Özel
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim