• BIST 89.744
  • Altın 193,389
  • Dolar 4,8352
  • Euro 5,6600
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 24 °C
  • Antalya 29 °C
  • Muğla 21 °C
  • Çanakkale 20 °C

"Bulk Rose" törenle denize indirildi

"Bulk Rose" törenle denize indirildi
Deniz Endüstrisi A.Ş’ye ait olan Çiçek Tersanesi'nde inşası gerçekleştirilen Bulk Rose isimli geminin suya indiriliş töreni gerçekleşti.

Tören esnasında bir Konuşma yapan Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çiçek sözlerine 25.000 dwt kapasiteli dökme yük gemilerinin denize iniş törenini şereflendiren konuklarına hoş geldiniz diyerek başladı.

Dünya genelinde mevcut dökme yük filosunun 25 yaş üzerinde %55-60 lar oranında yaşlanması sonucu, sektörün söz konusunu tonajlardaki ihtiyacın karşılanmaya yönelik olarak yeni regülasyonlara artan yakıt fiyatlarının ve çevreye uyum kurallarının dikkate alınması sonucu uzun süre üzerinde çalışılarak ve en önemlisi özellikle yakıt tasarrufu sağlayan, PSPC boya kuralları, CSR gemi mukavemeti kuralları ile birlikte çift cidarlı inşaatı ve otomatik ambar yıkama teşkilatı ve etkin ambar havalandırma teknolojilerine sahip olması sayesinde sağlıklı ürün taşıma özellikli ve geleceğin denizcilik kural ve taşıma şartlarına uygun ürün ortaya konulduğunun altını çizerek sözlerine şöyle devam etti,

“Japonya, Kore ve Çin gibi gemi inşa sanayinde önde olan ülkelerdeki gemi inşaatları petrolün bedelinin ucuz sayılabileceği yılların projeleri üzerinden gemi inşa etmeye devam ettiği ve güncellenmediği dikkate alındığında; bu tür yenilikçi projenin önemi çok daha iyi anlaşılmaktadır. Bu yönüyle 2012 yılı denizcilikte yeni bir devrin başlangıcı ve yeni tip eco-friendly (yakıt tasarrufu-çevre duyarlı) gemileriyle bir milat olarak anılacaktır. 2007 yılında yapılan bu dizayn ve projemiz 2009 yılında yukarıdaki dizayn konseptiyle Yılın Dökme Gemisi (Bulk Ship of the Year) sıralamasında Dünya ikincilik ödülüne layık bulunmuş ve dökme gıda ürünü taşımada 5 yıldızlı gemi sınıfına girmiştir. Buna ilave olarak 2010 yılında 32.000 dw tonluk geleceğin gemi '' eco-friendly'' seri bir proje daha geliştirdik ve 44.000 dw tonluk yine eco-friendly geminin projeleri de bitme aşamasında getirilmiştir” dedi.
 
Çiçek’ten sonra söz alan Yunan Armatörler Birliği Başkanı Gratsos; ''Gemi İnşa Sanayinin yakıt tasarrufu proje konusunda otomotiv sektörünün attığı adımların neden bu kadar gerisinde kaldığı sorgulandığında; artık yakıta olması gerekenden daha fazla para ödemek istemeyen dünya armatörlerinin sözcülüğünü üstelenen; bu tarz yakıt tasarruflu projelerin geliştirilmesi ve inşa edilmesi kaçınılmaz olduğunu belirtti.
 
0.20120922150516.jpg
 
1.20120922150526.jpg
 
2.20120922150536.jpg
 
3.20120922150545.jpg
 
4.20120922150553.jpg
 
5.20120922150604.jpg
 
6.20120922150615.jpg
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
mustafa gökmen
17 Kasım 2012 Cumartesi 18:35
hayırlı olmasın
işçilerin hakkını yiyerek yapılan bir gemi daha hayırlı olmasın çelal çiçek ve oğlu berke çiçek
85.103.81.78
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim