• BIST 90.186
  • Altın 233,790
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 25 °C
  • Antalya 28 °C
  • Muğla 23 °C
  • Çanakkale 22 °C

Deniz Eraydın: Türk Boğazları bunker sektörü için önemli bir ikmal noktasıdır

Deniz Eraydın: Türk Boğazları bunker sektörü için önemli bir ikmal noktasıdır
7.Uluslararsı İstanbul Bunker Konferansı’nda konuşan GYİD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Deniz Eraydın, Türk boğazlarının bunker sektörü için önemli bir ikmal noktası olduğuna vurgu yaptı.

Gemi yakıt İkmalcileri Derneği (GYİD) organizasyonu ile Four Seasons Hotel Bosforus’da düzenlenen 7.Uluslararsı İstanbul Bunker Konferansı’nda konuşan GYİD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Deniz Eraydın, Türk boğazlarının bunker sektörü için önemli bir ikmal noktası olduğuna vurgu yaptı.  

20-22 Mayıs tarihlerinde Gemi Yakıt İkmalcileri Derneği (GYİD) organizasyonu ile gerçekleştirilen 7.Uluslararsı İstanbul Bunker Konferansı’nda 24 ülkeden 263 katılımcı yerini alırken konferansın moderatörlüğünü ise Robin Meech üstlendi.  

Konferansın açılış konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelen GYİD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Deniz Eraydın, konferansa katılım sağlayan tüm konuklara katılımlarından dolayı teşekkür ederek hoşgeldiniz dedi.

Konuşmasında bunker sektörü için Türk boğazlarının önemine değinen Eraydın, “Türk Boğazları bunker sektörü için önemli bir ikmal unsuru ve Türk Boğazları için 2015 yılı tarihi öneme sahip” ifadelerini kullandı. Sektör hakkında özet bilgiler veren Eraydın, Çanakkale Zaferi'nin 100. yılının anlam ve öneminin altını çizerek sözlü ve görsel bilgilendirmelere yer verdi.

İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan’da yaptığı açılış konuşmasında 1915 Çanakkale Zaferi’nin ülkemiz için öneminin altı çizdi. Metin Kalkavan, son zamanlarda mülteciler konusunda yaşanan trajedilere dikkati çekerek, bu konuya insanların yaşama hakkı göz önünde bulundurularak çözüm bulunması gerektiğini söyledi.

2035’e kadar Petrol Piyasaları ve Bunker Ürünleri

Açılış konuşmalarından sonra sunumunu yapmak üzere kürsüye Robin Meech geldi. International Bunker Industry Association Yönetim Kurulu Üyeliği de yapan Robin Meech, konuşmasında “Petrol piyasaları, petrol fiyatlarının bunker ürünlerine yansımaları, önümüzdeki 20 yılda kullanılması düşünülen bunker ürünleri, alternatif yakıtlar ve bu yakıtların arz-talep dengeleri” konularında bilgilendirmelerde bulundu. Meech, 2035’e kadar petrol fiyatları ve bunker fiyatları konularında öngörülerini katılımcılarla paylaştı. Meech ayrıca “Türkiye’nin yenilemeyi düşündüğü koster filosu için bunker ürünleri, yakıt tankları ve succrubberlar” hakkında ileriye dönük tavsiyelerde bulundu.

Dünyanın en büyük bunker ikmalcilerinden “World Fuel Services” adına konuşma yapan Marinos Argyuroudis İstanbul Limanı’nın “sorunsuz ikmal limanı” katagorisinde bulunduğunun altını çizdi. Yine Uluslararası ikmal şirketlerinden “Cockett Marine Fuels” adına konuşma yapan Cem Saral da sektördeki geçtiğimiz 13 yılı değerlendirerek yakın gelecekle ilgili görüşlerini paylaştı.

IMO ve Küresel Piyasalar

Unni Einemo ise yaptığı konuşmasında, geçtiğimiz günlerde IMO toplantılarında bunker ürünlerindeki kükürt oranları ile ilgili sert tartışmalara sahne olan görüşmeler hakkında katılımcılara en son bilgileri özet olarak aktardı. Einemo, düşük kükürt uygulamalarındaki belirsizliklerlerin bir süre daha devam edeceğinin altını çizdi.

Prof. Dr Oral Erdoğan da yaptığı sunumda uluslararası piyasaların denizcilik sektörüne yansımalarını, petrol fiyatlarının navluna etkileri hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Petrol fiyatlarında düşüş beklenmediğinin altını çizen Erdoğan, başta kuru yük navlunları olmak üzere, navlun piyasalarında yakın gelecekte bir iyileşme beklenmediği mesajını verdi.

Konferansın ilk gün sunumları tamamlandıktan ve öğlen yemeği yendikten sonra katılımcılar Kuruçeşme (SuAda) da sonlanan Boğaz turuna katıldılar.

Düşük Kükürlü Yakıtlar ve Alternatif Bunker Ürünleri

Konferansın ikinci gününde yapılan sunumların ilk bölümünde “düşük kükürtlü yakıtlar ve alternatif bunker ürünleri” mercek altına alındı. 

Geçmişte IBIA Başkanlığı görevi yapmış  Chris Fisher değerlendirmelerde bulunurken,  LNG yakıtları konusunda yayınları ve çalışmaları bulunan, geçmişte IBIA Başkanlığı yapmış Nigel Draffin de tespitlerini ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştılar. 

Aynı bölümde Prof. Dr Mustafa İnsel “ship efficiency” hakkında son derece kapsamlı ve bilgilendirici bir sunum yaptı. 

Dr Priya Viswerwaran’ın “Ultra Low Sulpher Fuel Oil” analizleri ile ilgili görüşleri sonrası VISWA Lab’ın kendi patenti ile üreterek piyasaya sürdüğü “scrubber” modeli katılımcılar tarafından ilgi gördü.

Konferansın son bölümünde GİSBİR, VTS, EPDK sunumlarının yanı sıra Karadeniz Limanların’da yasal işlemlerle ilgili “Interlegal Law Firm” tarafından bilgilendirme yapıldı.

“Yurtta Sulh Cihanda Sulh”

Konferansın “closing remarks” bölümünde iki günün özeti çıkartıldıktan sonra moderatör Robin Meech, Çanakkale Zaferinin 100. yılı dolayısı ile Gelibolu’da savaşan tüm askerlere saygılarını iletti ve konferansın başında yapılan “mülteci trajedileri”ne atıfta bulunarak:” Dünyanın tüm insanlar için daha yaşanır bir yer olması için Mustafa Kemal Atatürk’ün bir sözünü hepimizin benimsemesi gerektiğini düşünüyorum: Yurtta sulh, cihanda sulh” diyerek konferansın sunumlar bölümünü sonlandırdı. 

İkinci günün akşamı Four Seasons Hotel – Bosforus’da yapılan “Gala Gecesi”ne 210 civarında davetli katılım sağladı. Canlı müzik ve görsel sunumların yapıldığı gecede CYE Petrol’ün kurucusu ve sahibi olan Cahit Yalçın Eraydın’a Petrol Sektöründeki 45. yılı sebebi ile plaket takdim edildi.

1-021.jpg2-020.jpg3-020.jpg4-019.jpg5-016.jpg6-013.jpg7-015.jpg8-012.jpg9-006.jpg10-006.jpg11-006.jpg12-003.jpg13-002.jpg14-002.jpg15-003.jpg16-003.jpg17-003.jpg18-002.jpg19-002.jpg20-002.jpg21-002.jpg22-005.jpg23-002.jpg24-002.jpg25-002.jpg26-002.jpg27-002.jpg28-002.jpg29-002.jpg30-002.jpg31-002.jpg32-002.jpg

DENİZ HABER AJANSI

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
hüsamettin canbilen
28 Mayıs 2015 Perşembe 22:38
22:38
A bölgesi sadece bunker alacak gemilere 4 saat süreyle tahsis edilip kılavuz kaptan marifetiyle demirletilebilir.büyük tonajlı dökme yük gemileri B bölgesi demir yerinde hem gelişlerinde hemde soğuk makina ile kalkışlarında büyük risk yaratıyorlar.bunun içindekide bir insan oğlu kaptan. Sıkıntı hat safhada.
178.245.148.119
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim