• BIST 93.434
  • Altın 211,579
  • Dolar 5,4246
  • Euro 6,1504
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 3 °C
  • İzmir 14 °C
  • Antalya 16 °C
  • Muğla 8 °C
  • Çanakkale 11 °C

Deniz Kuvvetleri MİLGEM üretimine talip

Deniz Kuvvetleri MİLGEM üretimine talip
Başbakanlık Teftiş Kurulu’nun, Koç Grubu'nun aldığı savaş gemisi MİLGEM için, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Savunma Bakanlığı’na mektup yazarak 6 geminin üretimine talip olduğunu belirtti

Başbakanlık Teftiş Kurulu’nun, Koç Grubu’nun aldığı savaş gemisi MİLGEM ihalesinin iptali yönünde görüş bildirmesinin ardından projenin akıbeti merak konusu oldu.

Zaman Gazetesi'nin haberine göre  Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Savunma Bakanlığı’na mektup yazarak 6 geminin üretimine talip olduğunu belirtti. Savunma kaynakları ise projenin özel sektör eliyle devam ettirilmesinin Türk savunma sanayii açısından daha faydalı olacağını kaydediyor.

Koç Grubu şirketi RMK Marine’in kazandığı 1 milyar 150 milyon Euro’luk MİLGEM savaş gemisi ihalesinin iptal edileceği iddiaları daha önce kamuoyuna yansımıştı. İhaleye çağrılmayan bir firmanın şikayeti üzerine Başbakanlık Teftiş Kurulu müfettişleri yaklaşık 2 ay boyunca ihaleyi yapan Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nda incelemelerde bulunmuştu. Müfettişler hazırladıkları raporda, ihaleye daha fazla tersanenin davet edilmemesinin, rekabete zarar verdiği, böylece fiyatın daha da düşme ihtimalinin ortadan kalktığını savunmuştu. Kamu zararı oluştuğu yönünde hüküm veren müfettişler, ihalenin iptalini istemişti.

Milli Savaş Gemisi (MİLGEM) projesi, Türkiye açısından büyük önem taşıyor. Yerli tersanelerde inşa edilen gemilerde Türk mühendisler görev yapıyor. Projenin ilk gemisi olan ‘Heybeliada’, 27 Eylül 2008’de denize indirildi. İkinci gemi olan ‘Büyükada’ ise henüz TSK envanterine girmedi. MİLGEM Projesi kapsamında inşa edilen korvet sınıfı gemiler, etkin ve kesintisiz keşif-gözetleme ve karakol görevlerini gerçekleştirmek, denizde terörist faaliyetleri takip ederek önlemek, denizaltı savunma harbi, su üstü harbi ve hava savunma harbi icra edecek. TSK’ya teslim edilen Heybeliada’nın geminin tam boyu 99,+5 metre ve azami genişliği 14,4 metre. 10 tonluk helikopter için gerekli platform, hangar ve kapsamlı destek ekipmanlarına sahip olacak şekilde tasarlanan gemi, 4 deniz şiddetine kadar helikopter uçuş harekatı icra edebiliyor. İlk iki geminin askeri tersanelerde inşasının ardından, 6 korvet daha üretilecek. Koç’un aradan çıkmasının ardından Deniz Kuvvetleri Komutanlığı devreye girdi ve gemilerin üretimine talip oldu. Projeyle ilgili son kararı hükümet verecek.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Omur Sahinoglu
18 Ağustos 2013 Pazar 21:50
sadece ic piyasa icin mi bu kadar tecrube
DzKK tecrube, imkan ve karlilik olarak bu projeyi ustlenebilir ancak ekonomiklik sadece yapilacak 6 gemi ile degerlendirilmemelidir. ozel sektorun Korvet veya Frigate tecrubesi elde etmesi uluslararasi pazarda pazarlanabilecek bir urun doguracaktir. gelismis rekabetci bir dizayna sahip olunmak isteniyorsa projenin ozel sektore yaptirilmasi kacinilmazdir.
85.99.212.89
Bülend Temur
14 Ağustos 2013 Çarşamba 17:11
kaptanıderya'nın yorumu
Sayın Kaptanıderya cok haklı. Fakat burada yapılması gereken ihalenin idari ve teknik şartnamenin çok net ve gerekmeyen ( zorunlu olmayan) taleplerden arındırılarak yazılmasıdır. ( tecrübelerim malesef bu da bulunsun mantığının maliyetleri katladığı göstermektedir.) Devlet kurumlarında çalışan herkes bir gün hesap vermek durumunda olduğundan haklı olarak ayranı bile üfleyerek içmek durumundadır. Bu da zaman ve para kaybı ve verimlilikten uzaklaşma anlamına gelmektedir. Bu nedenle Milgemin felsefesi olan "milli gemi" adından ülkemizin kaynaklarının kulalnımı ile yapılacak gemileri anlamalıyız. Her kurum ( özel veya kamu) kendi konusunda uzmanlaşmalı ve bu bilgi birikimini aynı zamnda ekonomik güç olrak kullanabilmelidir. Bu projelerin tamamı mümkünse bir konsorsiyum ile ortakları tamammen yerli özel sektör olacak şekilde yaptırılmalıdır.
Aksi sadece geriye gitmek olacaktır.
78.191.47.138
kaptanıderya
14 Ağustos 2013 Çarşamba 11:30
milgem
Deniz kuvvetlerimiz sahip olduğu altyapı, eğitimli personel ve teknoloji bakımından bu projenin tamamını rahatlıkla üstlenebilecek birikime sahiptir. Zaten ilk 2 gemi de deniz kuvvetleri bünyesinde inşa edilmiştir. Ancak çeşitli faktörler dikkate alındığında bu projenin özel sektör tarafından yürütülmesi hatta 6 geminin 2 şerli olarak 3 farklı tersaneye paylaştırılması Türk gemi inşa sanayiine çok büyük faydalar sağlayacaktır. Nitekim başta ABD olmak üzere denizcilikte ileri gitmiş ülkeler deniz kuvvetlerinin ihtiyaçlarını bu şekilde karşılamaktadırlar. Böylece zamandan tasarruf edilerek 6 geminin de aynı anda hizmete alınma imkanı da sağlanabilecektir.
82.222.185.164
T.C.Müh.Kaptan Refik Akdoğan
14 Ağustos 2013 Çarşamba 11:24
MİLGEM PROJESİ
Ben devletçiliğe karşıyım ama savaş gemilerinin inşaatının devlet tarafından yani Deniz Kuvvetlerinin
Gölcük Yersaneleri tarafından yapılmasından yanayım. Bildiğim kadarıyla Gölcük tersaneleri şimdiye kadar birçok savaş gemisi inşa etmiş olduğundan çok değerli birikimlere sahiptir. Ayrıca sanırımm inşaat bedeli de önemli derecede düşebilir. Atıl duran Pendik tersanesi de çalışma olanağı bulabilir. Allah selamet versin. www.refikakdogan.com
24.133.110.255
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim