• BIST 99.270
  • Altın 223,993
  • Dolar 5,6913
  • Euro 6,5819
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 21 °C
  • Antalya 25 °C
  • Muğla 17 °C
  • Çanakkale 18 °C

Deniz Otobüsü ile yük gemisi çatıştı

Deniz Otobüsü ile yük gemisi çatıştı
İstanbul Kabataş İskelesi'nde Yeditepe-1 adlı deniz otobüsüyle kuruyük gemisi çarpıştı. Olay yerine çok sayıda ambülans sevk edilirken ilk belirlemelere göre 3 kişi yaralandı ancak yaralı sayısının artmasından endişe ediliyor.

Haydarpaşa mendireği açıklarında akşam saatlerinde meydana gelen kazada Amur 2521 adlı kuruyük gemisi 7,8 knots hızla seyrettiği için deniz otobüsüne kıç tarafından çarptı. 

Görgü tanıklarına göre, yük gemisi, Bostancı - Kabataş seferini yapan İDO'ya ait Yeditepe I adlı deniz otobüsüne çarptı. Kazanın ardından deniz otobüsü yaralılarla birlikte Kabataş İskelesi'ne yanaştı ve yaralılar olay yerine gelen ambulanslarla hastanelere sevk edilmeye başlandı. Kabataş İskelesi'ne yanaşan deniz otobüsündeki yolcular tahliye edildi. 

Edinilen bilgiye göre, yabancı bandıralı yük gemisi, Bostancı - Kabataş seferini yapan İDO'ya ait Yeditepe I adlı deniz otobüsüne saat 19.25 sularında arka sancak tarafından çarptı. 33 kişinin bulunduğu deniz otobüsünde ilk belirlemelere göre 1 mürettebat 2 yolcu yaralandı. Yaralılar ambulanslarla Taksim İlkyardım, Haseki ve Vakıf Gureba hastanelerine kaldırıldı.

amur.jpg

ido_deniz_otobusu_550.20130208212007.jpg

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Müh.Kaptan Refik Akdoğan
13 Şubat 2013 Çarşamba 10:15
Gemilerinm çatışması
Bir çatışma olayı olduğu zaman sadece kurallara bakarak karar vermek yanlış olur. Gemilerin içinde bulunduğu ortamın şartlarına da bakmak gerekir. Bir çatışma olayında kasıt ya da çok büyük yanlış, ihmaller yoksa gemiyi idare edenlerin bir insan olduğun uutmamak lazım. Olayın olduğu yer Boğazın en karışık, tehlikeli yerlerinden biridir. Bu karışıklığı daha önceki yorumumda dikkatlerinize sunmaya çalıştım. Hele bir de hava lodossa durum daha da vahim olarak o yerlerde gemiyi idare edenlerin aleyhine gelişir. Meslektaşların böyle durumlarda birbirlerine yasalar dahilşnde yardım etmesi beklenmirken saldırmak çok ayıp oluyor. Kaldı ki gemi sahipleri gemilerini idare edenlerin insanlar olduğunu düşünerek, insan hata, ihmal ve yanlışlarından korunmak için sigorta polşçelerine bu konuda şartlar koyarlar. Allah selamet versin. www.refikakdogan.com
24.133.106.74
Birazcık okuyalım
11 Şubat 2013 Pazartesi 20:52
SALLAMAK YASAKTIR
İlgili çatışma ile yorum yapan arkadaşlar........
Lütfen !!!!!!!!!

Denizde çatışmayı önleme tüzüğü
Kural 2a,Kural 7a,Kural 8a 'yı okuyalım.
Ahkam kesmeyelim vede sallamayalım.

Ayrıca da kendi ayağımıza sıkmayalım.
Elin oğlu buradan elini kolunu sallaya sallaya geçecek ve size kalan gemi akar ... bakar olmamalı.
Olamamalı.

KAPİŞ.
85.105.153.29
M. Haldun TOKAY
11 Şubat 2013 Pazartesi 18:50
Haber ve Yorumlar Bize Yakisti
Hic meraklisi degilim, yaptigim yorumun buradan yayinlanmis olmasinin. Meraklisi oldugum sey yuzbinlerce insanin hayatini tasiyan bu deniz araclarinin baslarina gelen olayda ne oldugunun o insanlara dogru olarak anlatilmasi. (bunu ilk yorumumda da belirttim.)
TBB (Turk Bogazlar Bolgesi) bu gun, bolgeyi kullanan milli ve yabanci bayrakli gemi trafigine TRAFIK HIZMETI VEREN BIR OTORITEYE sahiptir.
Ozellikle ISATANBUL BOGAZININ iki yaninda yasayan insanlar ister bolgede yasarlarken, ister iki yaka arasinda gidip gelirlerken bu otoritenin 7/24 sure icersinde denizden gelecek endiselerden uzak yasamlarini surdururler.

Bakin, tavsiye niteliginde, tuzuge uymayan cezalandirilir vs. gibi teferruat sozler ile kafa sisirmiyecegim. Ben bu Istanbulda yasiyan milyonlarca insan icin cok onemli olayda gerek medyada ve gerekse kamuyu rahatlatacak hicbir ortamda meselenin onemsenmeden gecistirilmis olmasindan rahatsiz oldum.

Yorumlarda dahi dokumu yapilan dar bakislar, uc tarafi denizlerle cevrili ulkemiz insaninin meseleye nasil dar cerceveden baktigini gostermekte.

Bu gun SEKTOR KANDILLI VE SEKTOR KADIKOY sinirinda ceryan eden bu onemli olayin VDR kayitlari bulunmaktadir. Bu kayitlar iki teknenin catismasi surecindeki zaman diliminde VHF konusmalari, ikazlari ve surat rota uygulamalarini gostermektedir.

TRAFIK AYRIM DUZENI icersinde de olsa DENIZDE CATISMAYI ONLEME KURALI uygulanmasi gerekir. Burada kural: Gecis ustunlugu acisindan, acik denizde oldugu gibi Sancakta goren YOL VERMEK ZORUNDADIR. Devamla: Trafik ayrim duzenini keserek gececek olan tekne trafik akisini dik ve dike yakin bir gecisle tamamlamalidir. Eger kontrollu bir Trafik Ayrim duzeni kullaniliyorsa otoriteden bu gecis icin musade istenmeli ve devreyi kullanan gemilerin de dikkati cekilmelidir. Tavsiye ve onerileri ile Trafik duzenini saglamakla gorevli otorite verdigi izini takip ederek riskleri iyi analiz ederek gecisi sonlandirmalidir.

Yaparsiniz ama yapmazsiniz. Montro ile sinsice hassasiyetini surduren TBB ve basta Istanbul Bogazi, yasamis oldugu her deniz kazasinda gizli bir uluslar arasi PARMAGIN suratina karsi sallandigini akildan cikarma luksune sahip degildir. Bu arsiz platformda birileri size utanmadan sunu demeye kalkarlar: "Bu uluslar arasi su yolunun emniyetini sen beceremiyorsan birak ben becereyim."

Bakin gordunuz mu bir kivilcimla ne komlolarin bacasi atese hazir hale getiriliyor. Sevgili Refik Kaptan gibi yillar oncesinin hatiralari ile meseleye bakmak bu zamanin olculeri ile mumkun degil, simdileri adamin altindan oturdugu sandalye alliniyor da yere dustugunun adam farkina varmamiyor. Yorumuma katilan veya aykiri dusunen tum okuyucuya saygilarimi sunarim. Kapt. Mehmet Haldun Tokay
78.179.95.127
Müh.Kaptan Refik Akdoğan
11 Şubat 2013 Pazartesi 16:47
Deniz otobüsü ille Yük gemisinin çatışması
Geçmiş olsun. Deniz bu, hiş beklenmedik zamanda kaza olabilir. Olayın olduğu yer İstanbul Boğazı'nın en tehlikeli yerlerinden biridir. Ana akıntı ile ters akıntı olan anafor burada biribirine karışarak tehlikeli durumlar yaratab ilir. Eskiler buraya "Tumba yeri" derlerdi. Marmara'dan gelerek Galata ya da Tophane rıhtımlarına yanaşacak gemiler dümeni iskele yapıp rıhtıma yanaşmazlar burada 360 derece dönerek kafalarını yanaşacakları yerlere doğru vererek yanaşırlardı. Yapmayanlar Kabataş'a, fındıkıkı'ya baqzen bindirirlerdi. Olayın olduğu saatler karanlık olduğunudan ve trafiğin çok olduğu bir zaman olduğundan ve şehir ışıkları da seyir fenerlerinin iyi görülmesine mani oalabileceğinden ve gemiler arasına gemiler girerek gelen gideni perdeleyeceğine ilavaten akıntı, anmafor suları insana feleğini şaşırtabilir. Bu nmedenlerden dolayı çatışmayı tetkik ederken bu faktörleri göz önünde bulundurmanın yanında kaptanların yorgunluklarını da göz önüne almak gerekiyor. Olayı tam bilmeden eleştiri yapmak doğru olmadığı gibi kendimizi onların yerine koysak daha iyi yorumlar yapabiliriz. Allah şu anda denizlerde dolaşanların yardımcısı olsun. Amin. www.refikakdogan.com
24.133.106.74
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim