• BIST 90.186
  • Altın 234,300
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 31 °C
  • İzmir 33 °C
  • Antalya 31 °C
  • Muğla 31 °C
  • Çanakkale 29 °C

Deniz Ticaret Odaları toplandı..

Deniz Ticaret Odaları toplandı..
TOBB'un Deniz Ticaret Odaları Konsey Toplantısı 14 Aralık tarihinde gerçekleştirildi. Toplantıdan deniz taşımacılığını teşvik amaçlı bir dizi karar çıktı...
TOBB: "Deniz Taşımacılığı Bürokrasiden Arındırımalı" TOBB, Transit Deniz Taşımacılığı Geliştirilerek Bürokrasiden Arındırılması Gerektiğini Belirterek, Gemilere Yapılan Kontrollerdeki Çok Başlılık Ortadan Kaldırılarak AB Ülkelerinde Olduğu Gibi Tek Bir Otorite Tarafından Yapılması Gerektiğini Açıkladı.
 
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), transit deniz taşımacılığı geliştirilerek bürokrasiden arındırılması gerektiğini belirterek, gemilere yapılan kontrollerdeki çok başlılık ortadan kaldırılarak AB ülkelerinde olduğu gibi tek bir otorite tarafından yapılması gerektiğini açıkladı.
TOBB'un Deniz Ticaret Odaları Konsey Toplantısı 14 Aralık tarihinde gerçekleştirildi. Toplantıya, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, TOBB Yönetim Kurulu Üyeleri ve konsey üyelerinin katıldı. Denizcilik sektörünün sorunları görüşüldüğü toplantı sonrasında bir bildiri yayınlandı.   Bildiride, Türkiye'nin kıyılarının yanlış ve gelişi güzel kullanımını önlemek amacıyla, genel ekonomik menfaatleri doğrultusunda "Türkiye Kıyıları Master Planı" yapılması gerektiğine işaret edildi. Bildiride ayrıca kalifiye gemiadamı yetiştirilmesine destek verilmesi gerektiği ifade edildi. DENİZYOLU TAŞIMACILIĞINA KAYILMALI Karayolu taşımacılığında yoğun trafikte oluşan kazalarla karayollarındaki tahribatın önlenmesi için yurt içi yük ve yolcu taşımacılığı denizyoluna kaydırılması gerektiği savunulan bildiride, "Bunun için öncelikle özel sektörün yeni ve modern gemi temin etmesi özendirilmelidir" denildi. Dış ticaret taşımacılığında Türk Deniz Ticaret filosu hala ithal yüklerin yüzde 27'sini taşıdığı hatırlatılan bildiride, Türk deniz ticaret filosunun çeşitli sebeplerle son on yıldır gelişme gösteremediği, aksine Akdeniz ve Karadeniz'de hakimiyetinde olan koster taşımacılığı giderek azaldığı, koster filosu yaşlandığı ve yok olma noktasına geldiği vurgulandı. Bunun için kamu ve özel yüklerin taşınmasında uzun vadeli kontratların bir model olarak devam etmesi sağlanması gerektiği belirtilen bildiride, dış ticarette Türk bayraklı gemilerin kullanılması teşvik edilmesi önerildi. Bildiride ayrıca, transit deniz taşımacılığı geliştirilerek bürokrasiden arındırılması savunuldu. Bildiride, "Denizlerde gemilere yönelik yapılan kontrollerdeki çok başlılık ortadan kaldırılmalı, bu kontrollerin AB ülkelerinde olduğu gibi tek bir otorite tarafından yapılması sağlanmalıdır" ifadelerine yer verildi. Kabotajın geliştirilmesi için, gümrüklü sahalardan serbest dolaşımda olmayan eşyalarla birlikte, serbest dolaşımdaki milli eşyaların da konteynerlerle Türk limanları arasında Türk bayraklı gemilerle taşınabilmesi gerektiği anlatılan bildiride, ayrıca serbest dolaşımdaki gümrüksüz eşyaların alınması, buralardan Türk bayraklı gemilere yüklenmesi işlemlerine imkan sağlanması gerektiği belirtildi. Konsey toplantısında denizcilik sektörünün sorunları detaylı biçimde görüşüldü ve aşağıdaki hususların kamuoyuna duyurulması kararlaştırıldı. Bildiride şunlar yer aldı:1- Ülkemiz kıyılarının yanlış ve gelişi güzel kullanımını önlemek amacıyla, ülkemizin genel ekonomik menfaatleri doğrultusunda “Türkiye Kıyıları Master Planı” yapılmalıdır. 2- Denizcilik Müsteşarlığı, ivedi olarak Türk denizciliğinin gelişimi için her seviyede gemiadamı arz talep dengesini tespit ederek mevcut ve yeni açılacak Denizcilik Üniversiteleri ve STCW Programlarını uygulayan kurslarla kalifiye gemiadamı yetiştirilmesine destek vermeli ve Anadolu Denizcilik Meslek Liseleri’nin adetleri ve kaliteleri arttırılmalıdır. 3- Karayolu taşımacılığında yoğun trafikte oluşan kazalar ile karayollarındaki tahribatın önlenmesi için yurt içi yük ve yolcu taşımacılığı denizyoluna kaydırılmalıdır. Bunun için öncelikle özel sektörün yeni ve modern gemi temin etmesi özendirilmelidir. 4- Dış ticaret taşımacılığımızda Türk Deniz Ticaret filosu hala ithal yüklerin % 27’sini taşımaktadır. Türk deniz ticaret filosu çeşitli sebeplerle son on yıldır gelişme gösterememiş, aksine Akdeniz ve Karadeniz’de hâkimiyetimizde olan koster taşımacılığı giderek azalmış, koster filosu yaşlanmış ve yok olma noktasına gelmiştir. Bunun için kamu ve özel yüklerin taşınmasında uzun vadeli kontratların bir model olarak devam etmesi sağlanmalı, dış ticarette Türk bayraklı gemilerin kullanılması teşvik edilmelidir. 5- Transit deniz taşımacılığı geliştirilmeli ve bürokrasiden arındırılmalıdır. 6- Denizlerde gemilere yönelik yapılan kontrollerdeki çok başlılık ortadan kaldırılmalı, bu kontrollerin AB ülkelerinde olduğu gibi tek bir otorite tarafından yapılması sağlanmalıdır. 7- Kabotajın geliştirilmesi için, gümrüklü sahalardan serbest dolaşımda olmayan eşyalarla birlikte, serbest dolaşımda olan milli eşyaların da konteynerlerle Türk limanları arasında Türk bayraklı gemilerle taşınabilmesi ve ayrıca serbest dolaşımdaki gümrüksüz eşyaların alınması ve buralardan Türk bayraklı gemilere yüklenmesi işlemlerine imkân tanınmalıdır. 8- Tersane yatırımları özendirilerek, ülkemizin yükselen dünya gemi inşa trendinden daha fazla pay alması sağlanmalıdır. 9- Üst yapısı tamamlanmış ve 2636 sayılı Kanun çerçevesinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na tahsis edilmiş yat limanları biran önce turizme kazandırılmalıdır. DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim