• BIST 93.888
  • Altın 253,159
  • Dolar 6,5870
  • Euro 7,5137
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 38 °C
  • Muğla 33 °C
  • Çanakkale 29 °C

Dünyanın en büyük 10 yelkenlisi

Dünyanın en büyük 10 yelkenlisi
Güzellikleri ve zarafetleriyle göz kamaştıran yelkenliler, denizcilik tarihi boyunca hep ilgi odağı olmuşlardır. Günümüzde teknolojik ve hızlı yaşamdan uzaklaşmak amacıyla yelkenlileri tercih edenlerin sayısı az değildir.

Deniz üzerinde bir kuğu gibi süzülen devasa yelkenlilerin genelde varlıklı kişilerin tercihi olduğu söylenir. Bu yelkenlileri incelediğinizde gerçekten haklı olduklarını söyleyebilirsiniz.

İşte tüm güzellikleriyle dünyanın en büyük 10 yelkenlisi…

1-025.jpg

1- SEA CLOUD 96,35 metre - 1931 -  Almanya

New Yorklu borsacı ve yatçı Edward Francis Hutton, 1920’de evlendiği Marjorie Merriweather Post’u sahip olduğu üç direkli Hussar teknesi ile yatçılıkla tanıştırdı. Post ve Hutton daha sonra 1931’de dünyanın en büyük yelkenlisini, hatta o dönemin en büyük yatını yaptırdı. Bu yat Sea Cloud, o zamanki adıyla Hussar II’ydi. Cox & Stevens’ın tasarladığı yat, Almanya Kiel’de Friedrich Krupp tarafından inşa edildi. Çift boşandıktan sonra yelkenli, II. Dünya Savaşı sırasında ABD sahil güvenliği için devriye gemisi olarak görev yaptı. 1955 yılında Dominik Cumhuriyeti diktatörü Rafael Trujillo’ya satıldı ve Angelita adını aldı. Diktatör devrilince de Clifford Barbour satın aldı ve adını Antarna olarak değiştirdi.

2-024.jpg

2- MALTESE FALCON 88 metre - 2006 - Türkiye

İtalyan yat firması Perini Navi’nin İstanbul, Tuzla’daki Yıldız Tersanesi’nde inşa edip 2006’da suya indirdiği 88 metrelik yelkenli Maltese Falcon, üç direkli ve “dynarig” denen bir armaya sahip. Bu açıdan da bir ilk. II. Dünya Savaşı sonrası Almanya’da geliştirilen bu proje, yatın sahibi Thomas Perkins’in isteğiyle gemi inşa mühendisi Gerry Dijkstra tarafından, Malta Şahini için yeniden yaratıldı. Bu arma donanımı sayesinde teknenin toplam 2.400 metrekarelik 15 yelkeni, kontrol paneli üzerinden sadece üç komutla idare ediliyor; Yelkeni bas, topla ve dur.

3-024.jpg

3- EOS 82,60 metre - 2006 - Almanya

Eos, Alman tersane Lürssen tarafından 2006 yılında inşa edildi. Almanya’nın Bremen kentinde denize indirilen 92,92 metrelik yatın üst yapı ve gövdesi alüminyumdan. Üç direkli, Bermuda armalı yani uskuna tipi yelkenliyi 2009’da medya milyarderi Barry Diller almıştı. Dış tasarımı Bill Langan, iç tasarımı François Catroux imzalı yatın genişliği 13,50 metre. Üç güverteli yelkenlide 16 kişi konaklayabiliyor. Yat, iki adet 2.333 HP motorla en yüksek 16 knot hıza ulaşıyor. Fiyatı 150 milyon dolar.

4-023.jpg

4- ATHENA 79,25 metre - 2004 - Hollanda

1930’ların stilini taşıyan Randa armalı, uskuna tipi tekne üç direkli. Hollanda’daki Royal Huisman tersanesi tarafından, 2004’te denize indirilen yatın dış tasarımı Pieter Beeldsnijder Design’a, iç dekorasyonu Rebecca Bradley Interior Design’a ait. 90 metrelik yelkenli, 2004 yılında ShowBoats International Award’da ‘’40 metre üzeri en iyi yelkenli’’ ödülünü kazanmıştı. Gövdesi ve üst yapısı Alustar malzemeden inşa edilen yatın genişliği 12,20 metre. Tekne 18 mürettebat ve beş kamarasıyla 10 konuk kapasiteli. Athena, iki adet 2.000 HP Caterpillar motorla en yüksek 18,9 knot hıza ulaşıyor. Fiyatı 95 milyon dolar.

5-020.jpg

5- M5 78,40 metre - 2004 - İngiltere

Tek direkli ve sloop armalı yelkenli, İngiliz Vosper Thornycroft tersanesi tarafından inşa edilmiş ve 2004’te denize indirilmiştir. 75,22 metrelik M5, şimdiye kadar inşa edilen en büyük tek direkli yelkenli olmasıyla da öne çıkıyor. Araç kiralama şirketi Avis’in sahibi Joseph Vittoria’nın satın aldığı teknenin, iç – dış tasarımı ve mühendisliğini Ron Holland Design üstlenmiştir. Yedi kamaralı tekne 14 konuk ve 15 mürettebat kapasiteli. Yelkenli, iki adet 1.066 beygirlik MTU motoruyla en yüksek 14 knot hıza ulaşıyor, 37 km/saat rüzgârda ise 20 knot’ın üzerine çıkabiliyor. Genişliği 14,82 metre olan yatın gövdesi ve üst binası fiberglas malzemeden. Fiyatı 50 milyon dolar.

6-015.jpg

6- PHOCEA 75,12 metre - 1976 - Fransa

1976’da suyla buluşturulan Phocea, 2004’te Athena suya indirilene kadar, Sea Cloud’dan sonra dünyanın en büyük yelkenlisi ünvanını taşıyordu. 75,12 metrelik yelkenli, Fransız Toulan Naval Dockyard (DCAN) tarafından inşa edildi. Genişliği 9,57 metre olan yelkenlinin gövdesi çelik, üst yapısı alüminyum malzemeden. Teknenin dış tasarımı Tim Heywood Design, iç tasarımı Beiderbeck Designs imzası taşıyor. Yat, ünlü yelkenci Alain Colas için üretilmişti. 1997’de el değiştirdi ve 1999’da ShowBoats International Award’da en iyi refit teknesi seçildi. Yenilenme çalışmaları için tam 17 milyon dolar harcandı. 23 mürettebat kapasiteli yatın altı kamarasında 12 kişi konaklayabiliyor. 1.056 HP motoruyla en yüksek 14 knot hıza ulaşıyor. 2005’te İngiliz Kraliyet Ailesi üyeleri bu yat ile Sardinya tatilindeyken kayalıklara çarptılar. Üç kişi ağır yaralanırken, teknenin karinası epey zarar gördü. Fiyatı 25 milyon Euro.

7-017.jpg

7- VERTIGO 67,20 metre - 2011 - Yeni Zelanda

Keç armalı, iki direkli yelkenli Yeni Zelandalı Alloy Yachts tarafından inşa edilip, 2011 yılında denize indirildi. Düz bir çizgiye sahip dış dizaynından hemen anlaşılacağı gibi, yelkenli ünlü tasarımcı Philippe Briand’ın elinden çıkma. Şık iç tasarımı ise, Christian Liaigre imzası taşıyor. 67,20 metre uzunluğa ve 12,53 metre genişliğe sahip yatın gövde ve üst yapısında alüminyum malzeme kullanılmış. Suya indirildiği andan itibaren büyük beğeni toplayan yat, 2012 yılında ödüle doymamıştı. International Superyacht Society Award’da 40 metre üzeri en iyi yelkenli; World Superyacht Awards’ta yılın en iyi yelkenlisi, 40 metre üzeri en iyi yelkenli; ShowBoats Design Awards’ta da en iyi dış tasarım ve stil, iç yerleşim ve konukların kullanımına uygun alan kategorilerinde ödül aldı. 12 konuk ve mürettebat kapasiteli yat, iki adet 1.400 beygirlik Caterpillar motorla 13 knot seyir hızına ulaşabiliyor.

8-013.jpg

8- HETAIROS 66,70 metre - 2011 - Finlandiya

Finlandiya’daki Baltic Yachts’ın 2011’de inşasını tamamlayıp suya indirdiği 66,70 metrelik yelkenli, dış tasarımında ve mühendisliğinde Dykstra & Partners Naval Architects imzası taşıyor. Yatın iç tasarımı ise, Rhoades Young Design tarafından yapıldı. Tasarımında klasik çizgiler taşıyan keç armalı, iki direkli yelkenlinin gövde ve üst binasının inşasında fiberglas malzeme kullanıldı. Genişliği 10,54 metre olan yelkenlinin mürettebat kapasitesi 10 ve beş kamarasında 10 konuk ağırlanabiliyor. Yatın iki adet 460 beygirlik motor ve hidrolik tahrik sistemiyle seyir hızı 15 knot. Yelkenli, 2012’deki World Superyacht Awards’ta jüri özel ödülünü almıştı.

9-007.jpg

9- AHIMSA 66 metre - 2011 - Hollanda

Küçük bir dingi gibi kolay kullanılıp seyredebilen yelkenli isteyen, sahibi için tasarlandı. Fakat kendisi tabiki hiç de küçük değildi. 66 metrelik eski adı Aglaia olan Ahimsa, yüksek performanslı bir yelkenli. Yat, Hollandalı Vitters tarafından inşa edilip 2011 yılında suyla buluşturuldu. Genişliği 10,30 metre olan yatın müthiş bir yelken alanı var; tam 3.600 metrekare.. Code 1 yelkeni üzerinde de, Norveçli sanatçı Magne Furuholmen’in elinden çıkma bir grafik çalışması bulunuyor. Bu yelken aynı zamanda üzerine resim uygulaması yapılmış, dünyanın en büyük kanvası ünvanına sahip. Ahimsa’nın tasarımı ve mühendisliği, Dubois Naval Architects’e, iç tasarımı Redman Whiteley Dixon’a ait. Gövde ve üst binasının inşasında alüminyum malzeme kullanılan yatın, iki adet 713 beygirlik Caterpillar motorla en yüksek hızı 13 knot. Karbondan üretilen tek direğinin uzunluğu ise 83 metre.

10-007.jpg

10- PILAR ROSSI  64.35 metre - 1984 - Türkiye

Formula 1 yarışlarının efsane pilotu Nelson Piquet için, nispeten mütevazi bir  yat olarak 1984 yılında Türkiye’de Alucraft motoryat tarafından üretilen Pilar Rossi, ünlü pilotun Brezilyalı gemi inşa mühendisi amcası Mauricio Piquet tarafından modifiye edildi. Motoryat olarak üretilen tekne, 2005 yılında Inace tersanesinde bir trimaran yelkenliye dönüştürüldü ve yeni yapıya eşit yükseklikte iki direk eklendi. Yeni direkler İngiltere Lymington’daki Formula Yacht Spars’dan getirtildi. Pilar Rossi yelkenlisinin iç tasarımını ise, Vivianne Piquet üstlendi. Yelkenlide 18 konuk ağırlanabiliyor. Yenilenmesi sonrasında bir trimaran yelkenli olan Pilar Rossi, Brezilya’daki yapımı sonrasında Atlantik Okyanusu'nu geçerek, Akdeniz’de seyir yaptıktan sonra yeniden Karayipler’e geri döndü. Yelkenlinin yetenekleri ve detayları hakkında çok fazla detay bilinmemektedir.

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim