• BIST 93.016
  • Altın 212,032
  • Dolar 5,2859
  • Euro 6,0290
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 15 °C
  • Antalya 17 °C
  • Muğla 10 °C
  • Çanakkale 11 °C

Ekolojik hedef 2 bin denizciyi işinden eder

Ekolojik hedef 2 bin denizciyi işinden eder
İngiltere tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre AB tarafından koyulan ekolojik hedef 2 bin denizcinin işini riske ederken ve karbon emisyonu artışı tehlikesini beraberinde getiriyor

İngiltere tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre  AB tarafından koyulan ekolojik hedef 2 bin denizcinin işini riske ederken ve karbon emisyonu artışı tehlikesini beraberinde getiriyor.

İngiliz Deniz Ticaret Odası’nın açıkladığı son araştırmaya göre, AB tarafından ortaya konulan düşük sülfürlü çevre dostu yakıt kullanımı hedefi, 2 bin kişilik İngiliz denizcinin işini tehdit ediyor. Rapora göre, hedefe ulaşmanın daha fazla karbon emisyonuna neden olacak ve çok daha fazla endüstriyel işin kaybedilmesine neden olacak.

Raporda; “Hedefe ulaşmak için atılacak adımlar, birçok rotayı tehlikeye atacaktır, birçok rotanın kısaltılmasına ya da tamamen kapanmasına neden olacaktır. Bu durumda da bu rotalara bağlı, mühendislik, seyrüsefer, yemek, müşteri hizmetleri, temizlik ve yönetim alanında İngiliz ve AB vatandaşı 2 binden fazla kişinin işinin tehlike altına girer” ifadeleri kullanıldı.

İngiliz çevre dostu endüstri danışmanlığı firması AMEC raporuna göre, AB’nin 2015 düşük – sülfür hedefine ulaşılmasının bedelinin çok ağır olacak. AMEC’in raporuna göre, 2015 yılında zorunlu hale getirilecek olan sülfür emisyonu hedefleri denizcilerin işlerinin tehlike altına atmanın yanında, daha fazla kara taşımacılığı kullanımına neden olacak ve kara emisyonu ile birlikte yollardaki kalabalığı da arttıracak.

Kuzey Denizi ve Batı Kanalı gemi operatörleri tarafından yayınlanan bir raporda ise, 2015 sülfür düzenlemelerinin, dizel petrol fiyatlarında litre başına yüzde 2,8 (0,41 dolar) artışa neden olacağını, yolcu ve konteyner fiyatlarında ise bu zammın yüzde 29’lara kadar çıkabileceğini bildirdi.

Raporda, “Aşırı fiyat artışları ile baş edebilmek için Birleşik Krallık’da bulunan bütün deniz operatörleri, yolcuları için yüzde 20 ve navlun için yüzde 29 oranında zam yapmak zorunda kalacak. Şayet ana ticari rotaları kapanırsa, malzemelerin taşınması fiyatları daha da artar bu durum da bütün inşa sektöründe hissedilir ve İngiltere’yi daha az rekabetçi ve uluslararası çalışan şirketler için merkez olarak seçilmesi çok daha pahalı bir yer haline getirir” ifadeleri kullanıldı.

Düşük sülfür yakıtı, standart gemi yakıtına nazaran ton başına 300 dolar daha fazla tutuyor. Hong Kong fiyat farkı endeksinde ise bu ücret ton başına kadar 400 dolara kadar çıkmakta. Gemiler emisyon azaltmak için sülfür “süngerleri” taktırabilir, ancak rapora göre teknoloji kar edici bir payda beklenen standartlarının yanına bile yaklaşamamakta.

Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) da kullanılabilecek bir başka seçenek, ancak yalnızca yeni gemiler için kullanılabilecek bir seçenek ve İngiltere suların da çalışan tonajın kontrolünü elinde tutan eski gemiler için bir çözüm değil.

Deniz Haber Ajansı- Ahmet ÖZDÜZGÜN

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim