• BIST 93.616
  • Altın 208,990
  • Dolar 5,3413
  • Euro 6,0898
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 3 °C
  • İzmir 12 °C
  • Antalya 12 °C
  • Muğla 11 °C
  • Çanakkale 9 °C

Filyos, Karadeniz'in Çandarlısı olacak

Filyos, Karadeniz'in Çandarlısı olacak
Kalkınma Bakan Yardımcısı Mehmet Ceylan, Filyos Liman Projesinin 1 milyar TL’yi aşacak büyüklükte bir proje olduğunu, Türkiye olarak bunu yapacak güçte ve ekonomiye sahip olduklarını söyledi.

Kalkınma Bakan Yardımcısı Mehmet Ceylan, Filyos Liman Projesinin 1 milyar TL’yi aşacak büyüklükte bir proje olduğunu, Türkiye olarak bunu yapacak güçte ve ekonomiye sahip olduklarını söyledi.

Kalkınma Bakan Yardımcısı Mehmet Ceylan, limanın yatırım programına alınması için Yüksek Planlama Kurulu kararı gerektiğini ve bununla ilgili çalışmaların uzman ekiplerce yapılmaya başlandığını belirterek, “Filyos limanı bölge ve ülke açısından önemli. Bu limanın önemi gereğince Kalkınma Bakanlığı olarak yeni hazırlamış olduğumuz 10’uncu 5 yıllık kalkınma planında bu limanda yer almış bulunmaktadır. Önümüzdeki plan döneminde bu limanın mutlak süratle hayata geçirilmesini biz 10’uncu 5 yıllık planda hedeflemiş bulunmaktayız" dedi.

Şimdiye kadar gecikmesinin çeşitli nedenleri olduğunu anlatan Ceylan, şöyle konuştu: "Geçmişte yer sorunları gibi sorunlar vardı. Bunlar halledildi. Projesi hazırlandı, ÇED raporu alındı, askeri tesis kaldırıldı, kamulaştırmalar yapıldı, DSİ’nin ıslah çalışmaları gerçekleştirildi. Limanın inşaatının ihale edilebilmesi için tüm hazırlıklar devlet ve ilgili kuruluşlar tarafından gerçekleştirildi. Finansmanı açısından bu liman büyük bir liman, maliyeti 1 milyar TL’yi bulacak ve aşacak bir liman. Böylesi büyük bir yatırımın finansmanı için Ulaştırma Bakanlığımız AB fonlarına müracaat etti, oradan 300 milyon euroluk hibe söz konusuydu, ama aylar geçmesine rağmen AB’den olumlu bir netice alınmadı, bir sürüncemede bırakma söz konusu. Daha fazla vakit kaybedemezdik, Ulaştırma Bakanlığı ile görüşmelerimiz neticesinde onlar yatırım programına alarak limanın yapımı konusunda bakanlığımıza resmi olarak müracaat etmiş durumdalar. İlgili uzman arkadaşlarımız çalışmalarını sürdürüyor."

Yatırım programına alınması için Yüksek Planlama Kurulu kararı gerektiğini anlatan Ceylan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Büyük bir maliyet bu, şuandaki senaryoya göre alt yapısının devlet tarafından, üst yapının da özel sektör tarafından yapılması söz konusu. Hangi bölümlerin, birimlerin devlet tarafından yapılacağı, geri kalan kısmın ne kadarı özel sektör tarafından yapılacağı hesaplamaları ve teknik çalışmaları yürütülüyor.”

“LİMANI YAPACAK GÜCE VE EKONOMİYE SAHİBİZ”

Yüksek Planlama Kurulu kararının ne zaman çıkacağı yönünde çalışmaların devam ettiğini anlatan Mehmet Ceylan, şunları söyledi:

“İhaleye çıkış noktasında tam bir tarih vermemiz zor olur, kısa süre içinde gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bölge milletvekillerimiz, değerli genel başkan yardımcımız ile birlikte takip ediyoruz, en kısa zamanda daha da uzamadan bunun ihalesini yapmayı planlıyoruz. 10’uncu 5 yıllık kalkınma planında da ulaştırma sektöründe önümüzdeki dönem içinde hangi limanları gerçekleştireceğimizi orada vurguladık."

Akdeniz’de Mersin Limanı, Ege’de Çandarlı Limanı, Batı Karadeniz’de de Filyos Limanı üzerinde durduklarını belirten Ceylan, görüşlerini şöyle sürdürdü: "Hükümetimizin 2023 hedefleri doğrultusunda bu 10’uncu planı hazırladık. İhracat miktarımız geçen yılın sonu itibari ile 152 milyar dolar ve bu ihracat miktarının plan dönemi sonunda 2018 yılında 277 milyar dolara çıkmasını hedefliyoruz. Böyle bir ihracat hedefini yakalamak için başka limanlar olmak üzere bu tür limanların alt yapılarını hızlı bir şekilde gerçekleştirmemiz gerekiyor. Bunlar birbirlerine zincirle bağlı şeyler. İhracatı büyütebilmeniz için yola, limana, alt yapıya ihtiyacınız var, bunların hepsi o hedeflere hizmet edecek alt yapı yatırımlarıdır. Türkiye bunu gerçekleştirebilecek güçtedir. Büyük bir yatırım maliyeti gerektiriyor, ama ekonomimiz, büyüklüğümüz böyle bir projeyi gerçekleştirebilecek kapasitededir. Filyos Limanı nihai aşamada 15 milyon tonluk bir yük kapasitesine de ulaşmasını hedefliyoruz. Böylesine bir liman bölgemiz içinde önem arz ediyor. Gerek KARDEMİR gerek Karabük’teki haddehanelerin sevkiyatı açısından, o bölgede hükümetimiz tarafından endüstri bölgesi olarak kabul edildi. O bölgeye şuana kadar çok sayıda büyük yatırımcı müracaat etmiş durumda.”

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim