• BIST 91.445
  • Altın 211,950
  • Dolar 5,4563
  • Euro 6,1401
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 4 °C
  • İzmir 15 °C
  • Antalya 15 °C
  • Muğla 10 °C
  • Çanakkale 12 °C

Geldi, Tamir etti, ve Gitti...

Geldi, Tamir etti, ve Gitti...
Bizde özelleştirme tartışmaları devam ededursun; Fransa'nın Devlet Şirketi France Telekom'un kablo tamir gemisi geldi, kablolarımızı tamir etti ve gitti...
DEVLET GEMİSİ GELDİ, TAMİR ETTİ VE GİTTİ...Bizde özelleştirme tartışmaları devam ededursun; Fransa'nın Devlet Şirketi France Telekom'un kablo tamir gemisi geldi, kablolarıımızı tamir etti ve gitti...Fransız Telekom'a ait "Raymond Croze" adlı kablo tamir gemisi; Rumelikavağı önlerinde arızalanıp demir atan REZ adlı geminin hasar verdiği Telekom kablolarını tamir etmek için bir hafta çalıştı, kabloları tamir etti ve gitti.C/S Raymond Croze; Fransız Telekom'un elinde bulunan 4 adet kablo çekme/tamir gemisinden bir tanesi.Fransa'nın Akdeniz sahilinde bulunan Toulon yakınlarında La Seyne adlı üste konumlanan gemi; Akdeniz Kablo Bakım Sözleşmesi (Mediterranean Cable Maintenance Agreement "MECMA") çerçevesinde 24 saat öncesinden haber verilmek kaydıyla hasar gören kabloları tamir etmek üzere hazır bekliyor.Gemi 1993 yılından bu yana 82 kablo tamir operasyonunu başarıyla tamamlamış. Bu miktar ilgili bölgelerde meydana gelen kablo tamirlerinin %42 si anlamına geliyor.Gemi; deniz derinliği her ne olursa olsun; her tipteki deniz dibi kablosunu tamir edebilme teknolojisine sahip.Gemi; kabloları haberleşmeyi bozmadan ve kesmeden sadece arızalı kısmını tamir edebilme özelliğine sahip.Gemi; İstanbul Boğazı Rumelikavağı önlerindeki çalışmasını yaklaşık 1 haftada tamamladı.Benzer operasyonları yapan gemilere kılavuz kaptan zorunluluğu konulurken Raymond Croze'nin bu uzun operasyonu kılavuz kaptan almadan gerçekleştirmesine izin verilmesi  dikkat çekti. Raymond Croze; bir devlet sektörü gemisi olarak bu anlamda bizdeki eş sektörüne de "çalım atmayı" başardı.Ülkemizde özelleştirmenin güzel tarafları haklı olarak gündeme getirilirken; bir devlet kuruluşu olan Fransız Telekom'un  çalışması görenlere "istenirse devlet sektörü de iyi çalışabiliyor" dedirtti.(DenizHaber.Com Özel)İŞTE KABLO GEMİSİ RAYMOND CROZE'NİN ÖZELLİKLERİ:  Ana KarakteristiklerTam Boy(LOA): 107 m Genişlik: 17.80 m Tam Yüklü Su Çekimi: 6.24 m Taşıma Kapasitesi: 3,200 t  Kablo Donanımı>2 cable drums - diameter: 3.4 m >Max. lifting force: 400 kN >2 forward linear paired-wheel cable engines (2 pairs of wheels each)>Bow sheaves - diameter: 3 m>1 aft linear payout engine (12 pairs of wheels)   Test Bölümü>Testing equipment for all fibre optic cables   Güç Besleme Donanım Bölümü>Cable power supply: 0 to 4,500 V - 0 to 2 A CTU   Birleştirme Bölümü>Splicing and jointing of coaxial and fibre-optic cables >"In service" repair facilities   Kablo Operasyon Kontrolü>1 control room (bridge)>Integrated onboard systems for navigation plus monitoring and control of cable-laying/ repair operations: Espadon ®>Seacom ®   Pervane Sistemi>Diesel-electric plant with thyristor converters>2 propellers>Total horsepower: 3,800 hp >2 side thrusters - power: 2 x 825 hp>Normal cruising speed: 15 knots   Kablo Tankları>2 main tanks:
- Diameter (each): 12.5 m
- Useful volume (each): 702 m³
- Total capacity: 2000 t>1 air-conditioned storage area for 16 repeaters + 1 BU >1 auxiliary tank - volume: 70 m³   Elleçleme Donanımı>Gantry over bow sheaves: 50 kN>1 forward deck cranes Max. lifting force: 40 m.t.>1 ROV crane 9,5 t at 10 m>1 aft deck crane - max. lifting force: 24 m.t.>1 oscillating aft arm capacity 1,5 t   Sualtı Donanımı>One 300 kw ROV Hector 5 - operational depth : 2,000 m>1 control room at bridge.   DP>1 Alstom DPS 901 system>1 HPR telescopic Sonardyne>1 echo sounder 6,000/10,000 m>2 DGPS(DenizHaber.Com Özel)
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim