• BIST 90.186
  • Altın 232,046
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 26 °C
  • İzmir 30 °C
  • Antalya 28 °C
  • Muğla 26 °C
  • Çanakkale 26 °C

"Geliyorum" Diyen Kaza, Geldi...

"Geliyorum" Diyen Kaza, Geldi...
Orel-4 adlı gemi, İzmit Körfezi Dilburnu Mevkiinde karaya oturdu. Oturma sonrası gemi kurallara aykırı olarak kurtarılmak istendiği iddia ediliyor.
Orel-4 adlı gemi, önceki gece yarısından sonra İzmit Körfezi Dilburnu Mevkiinde karaya oturdu. Oturma sonrası gemi kurallara aykırı olarak kurtarılmak istendiği iddia ediliyor.İzmit Körfezinde kılavuzluk hizmetlerinde yaşanan  kargaşa, bir kez daha alarm sinyali verdi. Ukrayna'dan Yarımca'ya tomruk götürmekte olan gemi, Dilburnu mevkiinde karaya oturdu.Ancak asıl önmeli gelişmeler kaza sonrasında yaşandı.Karaya oturan bir gemiye ancak  kurtarma hizmetlerini tekelinde bulunduran Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü müdahale edebilecek iken; Orel-4 adlı gemiye Medmarine Firmasına ait 2 adet römorkörün kurtarmak üzere müdahalede bulunduğu iddia edildi.Kazanın İzmit Liman Başkanlığı'na zamanında bildirilmediği; gizlenmeye çalışıldığı ve bu müddet içerisinde illegal olarak kurtarma yardım çalışmasının yapıldığı iddialar arasında.İzmit Körfezinde durumun alarm verdiği Türk Kılavuz Kaptanlar Derneği yetkilileri taragından daha önce defalarca ifade edildiği halde müdahale edilmediği bildiriliyor. Bu konuda DenizHaber'e 9 Ocak 2005 tarihinde açıklamada bulunmuş olan Uluslararası Kılavuz Kaptanlar Birliği'nin Başkan Yardımcısı Cahit İstikbal; "IMPA; İzmit Körfezi'nde mevcut durumdan endişe duyuyor" demişti. İstikbal; İzmit Körfezinde aynı konsorsiyum çatısı altında birbiriyle rekabet eden iki ayrı kılavuzluk kuruluşunun ve iki ayrı römorkörcülük kuruluşunun hizmet verdiğini hatırlatarak, bu durumun denizde güvenliği amaçlayan  IMPA Kararlarına ve Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün A.960 sayılı kararına muhalefet ettiğini söylemişti. Durumun aynı zamanda yürürlükteki Teşkilat Yönetmeliği'ni de ihlal anlamına geldiğini söyleyen İstikbal; İdare'nin duruma el koymak için mutlaka kaza olmasını beklememesi gerektiğini sözlerine eklemişti (Haberi için bakınız: http://www.denizhaber.com/index.php?sayfa=habgst&id=543)Orel-4 Adlı geminin özellikleri ve karaya oturma ile ilgili KEGKİ tarafından açıklanan son durum şöyle:Tarih : 27.03.2005
Gemi Adı : OREL 4
Bayrağı : UKRAYNA
Gemi Tipi : Kuru Yük Gemisi
IMO Numarası : 8853714 
Çağrı Kodu : UZBY 
Tam Boy (mt) : 108,40
GRT : 2.571
NRT : 964
DWT : 3.104
Yük Cinsi / Miktarı : KERESTE
Mevkii : İZMİT KÖRFEZİ DİL BURNU
Enlem : 
Boylam : 
Açıklama : ACNTELİĞİNİ TERRA DENİZCİLİĞİN YAPTIĞI UKRAYNA BAYRAKLI OREL 4 GEMİSİNİN İZMİTKÖRFEZİ DİL BURNU ÖNLERİNDE KARAYA OTURDUĞU İHBARININ ALINMASINA MÜTEAKİP,DERHAK KURULUŞUMUZA AİT SÖNDÜREN 4 RÖMORKÖRÜ OLAY MAHALLİNE SEVK EDİLMİŞTİR.
SÖNDÜREN 4 27.03.2005 TARİH SAAT 06:15'DE OLAY MAHALLİNE İNTİKAL ETMİŞTİR.
YAPILAN İLK KONTROLLERDE ÇEVRE KİRLİLİĞİNE RASTLANMAMIŞTIR. KAZAZEDE GEMİNİN KURTARMA-YARDIM TALEBİNE BİNAEN ALEMDAR II KURTARMA GEMİMİZDE OLAY MAHALLİNE HAREKET ETMİŞTİR. 
Kurtarma Araçları : Alemdar 2
Söndüren 4
(Haber: DenizHaber.Com Özel)
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim